قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه » گردشگری » بزرگ ترین پارک جنگلی یاس شرق تهران
فروشگاه اینترنتی ایلیار
پارک جنگلی یاس
پارک جنگلی یاس

بزرگ ترین پارک جنگلی یاس شرق تهران

  • پارک جنگلی یاس خیلی بزرگ و خوب هست.ما برای تعطیلات آخر هفته معمولا به اینجا میریم و خیلی با صفا هست. واقعا پارک خوب و قشنگیه؛ وقتی بالای پارک یاس برین، تهران زیر پاتون هست و منظره خیلی خوبی داره. خصوصا تو غروب.در ادامه با مجله اینترنتی ایلیار همراه باشید

    تعدادی از خانواده های ایرانی در آلاچیق های پارک جنگلی یاس در تهران مشغول برگزاری پیک نیک هستند. پارک جنگلی یاس از پارک‌های جنگلی شهر تهران است.

    این پارک جنگلی که در شمال شرق تهران قرار دارد با وسعت ۱۴۰۰ هکتار بزرگترین پارک جنگلی شهر تهران است. پارک جنگلی یاس در تاریخ ۱۳ فروردین ماه سال ۹۴ همزمان با سیزده به در یا روز طبیعت، بعد از احداث زیر ساخت‌های اولیه لازم رسماً افتتاح شد و در اختیار عموم مردم شهر تهران قرار گرفت.

    علت نامگذاری این پارک به نام یاس همزمانی ایام فاطمیه با نوروز ۱۳۹۴ بود که بعد از ایام فاطمیه این پارک افتتاح شد. قبل از این برای این منطقه از نام دره یا جنگل‌های قوچک استفاده می‌شد.

    بوستان جنگلی یاس با مساحت ۱۴۰۰ هکتار یکی از بزرگرترین بوستان های تهران است که در راضی گردنه قوچک احداث شده و شامل انواع سایه بان و آلاچیق برای پیکنیک است.

     بوستان جنگلی یاس با یک هزار و ۴۰۰ هکتار در شرق پایتخت یکی از بزرگ‌ترین بوستان‌های جنگلی تهران به شمار می‌آید.

    زمین این پارک جنگلی، که از قبل درختان در آن کاشته شده بود مورد اختلاف بین ارتش و وزارت اطلاعات بود تا سرانجام به دستور رهبر ایران در دیداری که به مناسبت روز درختکاری در ۱۷ اسفندماه سال ۹۳ انجام شد این منطقه به شهرداری تهران واگذار شد تا به منظور استفاده عموم مردم از طبیعت زیبای آن آماده شود.

    پارک جنگلی یاس

    پیرو منویات مقام معظم رهبری در جمع فعالان محیط زیست دربازه آزاد سازی مناطبع طبیعی در هفدهم اسفند سال ۱۳۹۳، احداث بوستان جنگلی یاس در دستور کار شهرداری تهران قرار گرفت و در سیزدهم فروردین ماه سال ۹۳ و در روز طبیعت افتتاح شد.

    طبق اعلام شهرداری تهران این بوستان با فعالیت شبانه روزی بیش از دو هزار نیروی کارشناس و کارگر در طول کمتر از یک ماه آماده سازی شده است.

    امکانات پارک جنگلی یاس

    بوستان جنگلی یاس امکاناتی همچون ۱۱۰آلاچیق، دو هزار  دستگاه صندلی پارکی، یک هزار سطل زباله، ۲۰۰ دستگاه باربیکیو، نمازخانه‌های متعدد برای بانوان و آقایان، تامین روشنایی کلیه معابر اصلی همراه با نصب پایه‌های چراغ، تامین و ساخت شبکه برق ۲۰ کیلوواتی، جانمایی و نصب ۱۵ منبع آب شرب، نصب ۵۰ دستگاه سرویس بهداشتی (هر کدام۴ چشمه؛ جمعا ۲۰۰ چشمه)، تابلوهای راهنمایی و رانندگی و نصب ۱۲۳۰ پایه تابلوی راهنمایی و رانندگی، ساخت ۹زمین بازی برای کودکان، ۶زمین بازی برای بزرگسالان، مکان های ورزشی مانند زمین فوتبال، گل کوچیک و ۱۴ پارکینگ خودرو(اصلی و فرعی) با گنجایش بیش از سه هزار دستگاه خودرو دارد.

    پارک جنگلی یاس
    • چرا یاس؟

    از آنجایی که آماده سازی این تفرجگاه به لحاظ زمانی بین سالروز وفات و زادروز خجسته حضرت فاطمه (س) واقع شد، این بوستان جنگلی «یاس» نام گرفت.

    آدرس پارک جنگلی یاس

    بوستان جنگلی یاس در بزرگراه شهید بابایی،جاده لواسان، نرسیده به خیابان استخر واقع شده است.

    حتما بعد از رفتن به پارک جنگلی یاس نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه ها بنویسید. تا در پست های بعدی از آن استفاده کنیم. امیدواریم از مطالعه این مقاله در مجله اینترنتی ایلیار لذت برده باشید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطلب پیشنهادی

    سون سنتر

    مجتمع تجاری سون سنتر در شرق تهران

    بنظرم هر خانمی احتیاج به پاساژ درمانی داره .امروز تصمیم گرفتم به یه مرکز خرید …

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.