قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه » اخبار » بررسی اصالت کالا و لوازم آرایشی تقلبی
فروشگاه اینترنتی ایلیار
اصالت کالا
اصالت کالا

بررسی اصالت کالا و لوازم آرایشی تقلبی

  • وجود انواع مواد آرایشی بهداشتی و رقابت برندهای مشهور مختلف در بازار، تشخیص اصالت محصولات آرایشی بهداشتی را دشوار کرده است. در ادامه با مجله اینترنتی ایلیار همراه باشید

    اگر دوست ندارید جنس چینی بخرید به بارکد آن جنس دقت کنید، اگر سه رقم اول بارکد آن محصول شماره های ۶۹۰ تا ۶۹۵ باشد آن محصول چینی است

    روش های تشخیص اصالت کالا 

    حتما میدانید که در بازار جنس های تقلبی و فیک و تاریخ گذشته و… زیاد است که ممکن است به جای جنس اصل به شما بفروشند و یا تاریخش را دستکاری کنند و مشتری متوجه نشود که تاریخ محصول گذشته است. در این پست به شما روش هایی یاد میدهیم که میتوانید با استفاده از آنها لوازم آرایشی بهداشتی تقلبی را از اصل تشخیص دهید. چون استفاده لوازم آرایش فیک و تقلبی شدیدا برای بدن شما مضر است و البته پول شما نیز هدر می رود.

    خرید از فروشگاه اینترنتی معتبر

    اولین و معتبرترین راه برای اطمینان از اصل بودن لوازم آرایش خرید از فروشگاه و فروشنده معتبر و شناخته شده است چه در خرید حضوری و یا فروشگاه های آنلاین.  به تستر هایی که فروشنده ها با اصرار به شما می دهند توجهی نکنید. سعی کنید قبل از خرید یک محصول خودتان اطلاعات کافی را نسبت به آن محصول جمع آوری کنید و براساس تعاریف فروشنده یک محصول ناشناخته را نخرید.

    چنانچه از یک فروشگاه آنلاین خرید میکنید به کامنت ها و تجربه خریداران دقت کنید فروشگاه های اینترنتی حرفه ای را میتوان از کیفیت عکاسی محصولات تعداد بازدید کنندگان و نوع دسته بندی محصولات نیز ارزیابی کرد ،حتما توجه کنید شماره ها و آدرس پشتیبانی در صفحه تماس با ما درج شده باشد و از وزارت ارشاد و وزارت صنعت ، معدن و تجارت دارای لوگو اعتماد با تاریخ معتبر باشند همچنین دقت کنید که گارانتی اصالت و سلامت کالا را ارائه دهند و نهایتا در زمان تحویل دقت داشته باشید بسته بندی پلمپ به همراه فاکتور با مهر فروشگاه را از پیک دریافت کنید

    بررسی برچسب اصالت در سایت ttac

    وزارت بهداشت چند سالی است که برچسب اصالت روی محصولاتی که اصل هستند و با نظارت خودشان وارد میشوند میزنند، که از طریق این برچسب و ارسال شماره ای که روی برچسب است به شماره پیامک ۲۰۰۰۸۸۲۲ و یا اپلیکیشن و سایت ttac میشود به اصالت محصول اطمینان پیدا کرد.
    موقع خرید دقت کنید که محصول این برچسب را حتما داشته باشد (محصولات خارجی(  قسمتی که زیرش کد نوشته شده است سالم باشد، سپس آن قسمت را خراش بدهید کدش را فقط و فقط به شماره۲۰۰۰۸۸۲۲ بفرستید (دقت کنین که فقط همین شماره قابل اعتماد است ) بلافاصله یک پیامک برایتان میاید که اگر مشخصات ارسالی با مشخصات محصولتان یکی بود یعنی محصول اصل است در غیر اینصورت فیک است! در پیامکی که برایتان میاید لینک اپلیکیشن و سایت وزارت بهداشت هم برایتان میاید که میتوانید اپلیکیشن را رایگان دانلود کنید.
    پ.ن این برچسب ها تقلبی هم دارند که شماره ای که رویشان زده ۲۰۰۰۸۸۲۲نیست، پس به این نکته دقت کنید. اگر محصولی برچسب نداشت معنیش این نیست که صد درصد تقلبی است اما اگر برچسبش را چک کردید و جواب آمد که تقلبی است به آن اعتماد نکنید

     لازم به ذکر است که هر شماره پیامکی دیگری به جز شماره پیامکی ۲۰۰۰۸۸۲۲ بر روی محصول، تقلبی است.

    اصالت کالا
    اصالت کالا

    حتما به برچسب اصالت کالا توجه کنید !

    خیلی از شما نسبت به این برچسب بی توجه هستید، یعنی اصلا برایتان مهم نیست که محصول این برچسب را دارد یا خیر. خییلی ها نیز هستند که محصولی که میخرند اگر حتی این برچسب را داشته باشد هم به خودشان زحمت نمیدهند که خراشش بدهند و ببینند زیر این قسمت اصلا چه چیزی نوشته است!!  در کشور ما متاسفانه لوازم آرایشی و بهداشتی تقلبی و فیک خیلی فراوان است، و وزارت بهداشت اعلام کرده است که محصولی که میخرید این برچسب را حتما داشته باشد و مهمتر از آن باید برچسب را چک کنید، چون اگر کدش تقلبی باشد در سیستم ثبت نشده و مورد تایید نیست. برچسب شبنم برای تمام محصولات بهداشتی و آرایشی که مورد تایید وزارت بهداشت هستند وجود دارد.

    پ.ن: فرقی هم ندارد از مغازه میخرید یا سایت، من حتی از سایتی که نماد اعتماد الکترونیک هم دارد هم خرید کردم و متاسفانه محصولشان برچسب تقلبی داشت!

    راه های تشخیص اصالت کالا 

    • بارکد

    هر کالایی بارکد خاص خودش را دارد که سه عدد اولش از چپ نشان دهنده ی کشور سازنده ی اون محصول است ، مثلا ایران ۶۲۶ هست

    فقط کافی است یک نرم افزار بارکد خوان داشته باشید تا بدانید محصولی که دارید کشور سازنداش کجاست 

    جالب اینجاست هیچ محصول تحت لیسانسی را نمایش نمیدهد مثلا اگر تحت لیسانس آلمان است ولی در ایران پر میشود ، ایران را نمایش میدهد.

    بر روی هر محصولی بارکد و لیبل زده شده است. بارکد ها که همانطور می دانید معرف اطلاعات بسیاری در مورد محصولی هستند که خریداری می کنید. در یک بارکد از چپ به راست اعدادی قراردارند که بیانگر ۱-کشور سازنده ۲-شرکت سازنده ۳-کد منحصر محصول ۴- کد کنترل هستند . این بارکد ها را به خوبی بررسی کرده تا بدانید محصولی که خریداری می کنید واقعا از کشوری است که به شما می گویند یا خیر؟

    اصالت کالا
    اصالت کالا
    • برچسب زرد رنگ اصالت کالا

    سامانه پیامکی ۲۰۰۰۸۸۲۲ وجود داره که کد ۱۶ رقمی رو خراش میدهید و ارسال میکنید و براتون پیامک میاید. ولی بعضی کالاها که قاچاقی یا مسافری وارد میشوند برچسب ندارند.

    بر روی بسیاری دیگر از محصولات نیز شاهد تصویر کد QR خواهید بود. از طریق گوشی موبایل و نرم افزار تشخیص اصل بودن کالا از روی بارکد می توانید اطلاعات دقیق تری بگیرید. در نهایت بر روی تمامی محصولاتی که قانونی وارد می شوند لیبلی از سوی وزارت بهداشت می خورد، برای آنکه اطمینان حاصل کنید که محصول اصل بوده می توانید کد محصول را به شماره ای که بر روی آن قرار گرفته است ارسال کنید و اصالت آن را از سامانه اصالت کالا بگیرید.

    اصالت کالا
    اصالت کالا
    • بچ کد

    بچ کد تعدادی حروف و رقم هست که تاریخ تولید و انقصای و سری ساخت را نمایش میدهد. کافی است در یک سایت معتبر مثل chekfresh ، نام برند محصولتان را وارد کنید و بچ کد را بزنید تا سری ساخت و تاریخ تولید و انقضایش بیاید .

    جالب است بدانید خیلی از محصولاتی که بیشتر از دوسه سال تاریخ انقصا دارند دیگر روی جعبه نمیزنند مثلا ۲۰۱۷-۲۰۲۲ باید با بچ کد چک کنید.

    • به قیمت محصولات توجه کنید!

    تفارت قیمت ها ، با یک سرچ ساده میتوانید بفهمید در سایت های اصلی محصولات مثلا یک رژ لب مارک هدی بیوتی ۲۴ دلاره ! که تبدیل کنید با دلار مثلا ده هزار تومانی چیزی حدود ۲۴۰ میشود . چطور به فروشنده اطمینان میکنید که یک رژ هدی بیوتی را به اسم اصل به شما بدهد ۵۰ هزار تومان ؟!قبل از خرید حتما توی سایت اصلی محصولات مورد نظر،قیمت ها را چک کنید !

    لیست بارکد کشورها

    از طریق سه عدد اول سمت چپ بار کد  می توانید نام کشور تولید کننده کالا را به دست آورید. علاوه بر کدهای زیر که دقیقا کشور تولید کننده را نشان می دهد و قابل اتکا و اعتماد است.
    دسته ای دیگر از کدها نیز که در برنامه و سیستم GS1  ثبت نشده نیز در ادامه آمده است که دقیقا نمی توان گفت که ساخت کدام کشور است اما بسیاری از واردکننده ها معتقدند که به دلیل آن که چین و برخی کشورهای آسیایی به کارخانه جهان تبدیل شده اند و براساس طرح کشورهای دیگر کالا تولید می کنند بسیاری از کدهای متفرقه ساخت چین و به سفارش کشورهای دیگر است و لذا اگر در لیست زیر این کدها را نیافتید و در لیست پایین تر موجود بود به معنای آن است که خارج از لیست GS1 بوده و احتمالا توسط چند کشور، یا به سفارش یک کشور و تولید چین و یا خارج از سیستم بوده است. البته این موضوع به هیچ وجه به معنای بی کیفیت بودن کالا نیست و ممکن است که کالا با کیفیت باشد اما بارکد آن نشان نمی دهد که ساخت کدام کشور است و بخشی از آنها نیز جزو کالاهای متفرقه است که مشخص نیست در کدام کشور تولید شده است و خارج از سیستم نظارت GS1 است .
    بارکد
    بارکد
    ۰۰۰ – ۰۱۹ آمریکا و کانادا
    ۰۲۰ – ۰۲۹ توزیع محصور – مشارکت محدود
    ۰۳۰ – ۰۳۹ دارویی آمریکا – نظام نامه دارویی بین‌الملل
    ۰۴۰ – ۰۴۹ توزیع محصور – مشارکت محدود
    ۰۵۰ – ۰۵۹ کوپن
    ۰۶۰ – ۰۹۹ آمریکا و کانادا
    ۱۰۰ – ۱۳۹ آمریکا – رزرو شده برای استفاده‌های بعدی
    ۲۰۰ – ۲۹۹ توزیع محصور – مشارکت محدود
    ۳۰۰ – ۳۷۹ فرانسه و موناکو
    ۳۸۰ بلغارستان
    ۳۸۳ اسلونی
    ۳۸۵ کرواسی
    ۳۸۷ بوسنی و هرزگوین
    ۴۰۰ – ۴۴۰ آلمان – کد شماره ۴۴۰ پس از پیوستن دوباره آلمان غربی و شرقی
    ۴۵۰ – ۴۵۹ ژاپن
    ۴۶۰ – ۴۶۹ روسیه
    ۴۷۰ قرقیزستان
    ۴۷۱ تایوان
    ۴۷۴ استونی
    ۴۷۵ لاتویا
    ۴۷۶ آذربایجان
    ۴۷۷ لیتوانی
    ۴۷۸ ازبکستان
    ۴۷۹ سری لانکا
    ۴۸۰ فیلیپین
    ۴۸۱ بلاروس
    ۴۸۲ اوکراین
    ۴۸۴ مولداوی
    ۴۸۵ ارمنستان
    ۴۸۶ گرجستان
    ۴۸۷ قزاقستان
    ۴۸۹ هنگ کنک
    ۴۹۰ – ۴۹۹ ژاپن
    ۵۰۰ – ۵۰۹ بریتانیا
    ۵۲۰ یونان
    ۵۲۸ لبنان
    ۵۲۹ قبرس
    ۵۳۰ آلبانی
    ۵۳۱ مقدونیه
    ۵۳۵ جزیره مالت
    ۵۳۹ ایرلند
    ۵۴۰ – ۵۴۹ بلژیک و لوکزامبورگ
    ۵۶۰ پرتغال
    ۵۶۹ ایسلند
    ۵۷۰ – ۵۷۹ دانمارک, جزایر فارو و گرینلند
    ۵۹۰ لهستان
    ۵۹۴ رومانی
    ۵۹۹ مجارستان
    ۶۰۰ – ۶۰۱ آفریقای جنوبی
    ۶۰۳ غنا
    ۶۰۸ بحرین
    ۶۰۹ ماوریتی
    ۶۱۱ مراکش
    ۶۱۳ الجزایر
    ۶۱۶ کنیا
    ۶۱۸ ایوری
    ۶۱۹ تونس
    ۶۲۱ سوریه
    ۶۲۲ مصر
    ۶۲۴ لیبی
    ۶۲۵ اردن
    ۶۲۶ ایران
    ۶۲۷ کویت
    ۶۲۸ عربستان سعودی
    ۶۲۹ امارات
    ۶۴۰ – ۶۴۹ فنلاند
    ۶۹۰ – ۶۹۵ چین
    ۷۰۰ – ۷۰۹ نروژ
    ۷۲۹ اسرائیل
    ۷۳۰ – ۷۳۹ سوئد
    ۷۴۰ گواتمالا
    ۷۴۱ السالوادور
    ۷۴۲ هندوراس
    ۷۴۳ نیکاراگوئه
    ۷۴۴ کاستاریکا
    ۷۴۵ پاناما
    ۷۴۶ جمهوری دمنیکن
    ۷۵۰ مکزیک
    ۷۵۴ – ۷۵۵ کانادا
    ۷۵۹ ونزوئلا
    ۷۶۰ – ۷۶۹ سوئیس و لیختن اشتاین
    ۷۷۰ کلمبیا
    ۷۷۳ اروگوئه
    ۷۷۵ پرو
    ۷۷۷ بولیوی
    ۷۷۹ آرژانتین
    ۷۸۰ شیلی
    ۷۸۴ پاراگوئه
    ۷۸۵ پرو
    ۷۸۶ اکوادور
    ۷۸۹ – ۷۹۰ برزیل
    ۸۰۰ – ۸۳۹ ایتالیا, سن مارینو و واتیکان
    ۸۴۰ – ۸۴۹ اسپانیا و آندورا
    ۸۵۰ کوبا
    ۸۵۸ اسلواکی
    ۸۵۹ جمهوری چک
    ۸۶۰ صربستان, مونته نگرو و کوزو
    ۸۶۵ مغولستان
    ۸۶۷ کره شمالی
    ۸۶۸ – ۸۶۹ ترکیه
    ۸۷۰ – ۸۷۹ هلند
    ۸۸۰ کره جنوبی
    ۸۸۴ کمبودیا
    ۸۸۵ تایلند
    ۸۸۸ سنگاپور
    ۸۹۰ هند
    ۸۹۳ ویتنام
    ۸۹۹ اندونزی
    ۹۰۰ – ۹۱۹ اتریش
    ۹۳۰ – ۹۳۹ استرالیا
    ۹۴۰ – ۹۴۹ نیوزلند
    ۹۵۰ دفتر مرکزی
    ۹۵۵ مالزی
    ۹۵۸ ماکائو
    ۹۷۷ سری نشر شدهٔ ISSN
    ۹۷۸ – ۹۷۹ سری نشر شده شابک
    ۹۸۰ باز پس گرفته شده‌ها
    ۹۸۱ – ۹۸۲ کوپن‌های رایج
    ۹۹۰ – ۹۹۹ کوپن
    اصالت کالا
    اصالت کالا
    ممنون که با ایلیار دات کام همراه بودید!

    میانگین امتیازات ۴ از ۵
    از مجموع ۱۱ رای

    مطلب پیشنهادی

    خرید هدیه برای همسر باردار

    هدیه برای همسر و خانم باردار چی بخریم ؟

    درخرید و انتخاب هدیه برای همسر باردار باید تبحر و تجربه کافی داشته باشید و با …

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.