قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه » آرایش و زیبایی » برای رفع تیرگی زیر بغل چه کنیم ؟
فروشگاه اینترنتی ایلیار

برای رفع تیرگی زیر بغل چه کنیم ؟

  • رفع تیرگی زیر بغل برای ما دختر ها از اوجب واجباته چون وقتی تاپ یا رکابی می پوشیم دوست نداریم زیر بغل هامون سیاه دیده بشن و به خاطر این سیاهی زیر بغل پیش دوستانمون خجالت زده بشیم.اما برای رفع سیاهی زیر بغل روش های مختلفی وجود داره که در ادامه با شما دوستای گلم درمیان خواهم گذاشت.  با مجله اینترنتی ایلیار همراه باشید

    آیا شما هم ناراحت تیرگی زیر بغل خود هستید؟
    آیا با پوشیدن لباس‌های آستین کوتاه و آستین حلقه‌ای‌ احساس ناراحتی می‌کنید؟
    آیا به دنبال راهی برای از بین بردن سیاهی زیر بغل خود هستید؟
    اگر پاسخ شما به این پرسش‌ها مثبت است، باید ابتدا با علل به وجود آمدن این سیاهی آشنا شوید. شاید شما هم متوجه شده باشید که بسیاری از شرکت‌های تولید کننده محصولات بهداشتی برای تبلیغ و فروش بیشتر ادعا می‌کنند که محصول آنها می‌تواند سیاهی یا تیرگی زیر بغل را از بین ببرد. اما واقعیت این است که از بین بردن سیاهی زیر بغل، با توجه به علل متعدد به وجود آورنده آن، به همین سادگی‌ها هم نیست.

    هر چند که ممکن است این محصولات به طور موقت تاثیر کمی‌ در کاهش این سیاهی‌ها داشته باشند،
    اما جالب است بدانید که در اکثر موارد یکی از اصلی‌ترین علل ایجاد سیاهی و تیرگی زیر بغل همین محصولات، مانند دئودورانت‌ها هستند.
    در ادامه به برخی علل تغییر رنگ زیر بغل اشاره می‌کنیم و سپس برخی راه‌های درمانی را به شما معرفی می‌کنیم.

    بر اساس تحقیقات کلینیک کلیولند تیرگی زیر بغل، واژن، کشاله ران و ناحیه شرمگاهی که بیشتر به رنگ قهوه ای تیره یا خاکستری دیده می شود اغلب در افراد چاق مبتلا به بیماری دیابت، بیماری آدسونس، مشکلات هیپوفیز، کم کاری تیروئید یا کسانی که تحت درمان هورمون رشد هستند دیده می شود.

    علاوه بر این بیماری ها زیاد عرق کردن و اصلاح موهای این نواحی با تیغ هم باعث تیرگی زیر بغل، واژن، کشاله ران و ناحیه شرمگاهی می شود. نوعی عفونت باکتریایی به نام اریترازما هم ممکن است باعث تیرگی زیر بغل، واژن، کشاله ران و ناحیه شرمگاهی به ویژه در افراد مبتلا به دیابت شود.

    یکی دیگر از علل تیرگی زیر بغل، واژن، کشاله ران و ناحیه شرمگاهی استفاده از محصولات ضد عرق و دئودورانت ها می باشد.

    درمان تیرگی زیر بغل
    درمان تیرگی زیر بغل

    عوامل اصلی تیرگی زیر بغل

    استفاده از تیغ

    وقتی که شما برای از بین بردن موهای زیر بغل، از تیغ برای تراشیدن آنها استفاده می‌کنید، شما در واقع مو را از سطح پوست می‌تراشید و ریشه آن همچنان در زیر پوست شما باقی می‌ماند. شاید مو در ظاهر از بین رفته باشد، اما در زیر پوست شما همچنان وجود دارد و از آنجا که پوست زیر بغل بسیار نازک است، وجود این موها باعث تیره به نظر رسیدن زیر بغل شما می‌شود.

    استفاده از تیغ همچنین باعث می‌شود موها زخیم‌تر شوند که همین امر نیز سیاهی زیر بغل را افزایش می‌دهد.

    درمان تیرگی زیر بغل
    درمان تیرگی زیر بغل

    سلول‌های مرده

    یکی دیگر از عوامل سیاهی زیر بغل می‌تواند وجود سلول‌های مرده در زیر بغل شما باشد.

    برای کاهش سلول‌های مرده زیر بغل، کافیست پوست این ناحیه را با لیف یا هر پارچه ضخیم دیگری تمیز کنید تا این سلول‌ها از پوست جدا شوند.

    استفاده بیش از حد از دئودورانت‌ها و اسپری‌های ضد تعریق

    بسیاری از متخصصان معتقدند که مواد شیمیایی موجود در دئودورانت‌ها می‌توانند یکی از عوامل موثر در ایجاد سیاهی زیربغل باشند. محصولات ضد تعریق می‌توانند رنگ زیر بغل را تغییر دهند و این تغییر معمولا بلند مدت یا حتی گاه همیشگی است. برای جلوگیری از این مشکل، از راه‌های طبیعی برای کاهش تعریق استفاده کنید.

    اصطکاک

    گاهی اوقات، استفاده از لباس‌های تنگ باعث اصطکاک بین پوست بدن و پارچه لباس می‌شود
    که همین امر به تغییر رنگ زیر بغل منجر می‌شود. به منظور جلوگیری از این اتفاق، سعی کنید از لباس‌های گشادتر یا لباس‌هایی که از پارچه‌های طبیعی و نازک تهیه شده‌اند استفاده کنید تا پوست شما بتواند نفس بکشد. کاهش وزن نیز می‌تواند کمک کند.

    عامل وراثت

    برخی افراد، سیاهی زیر بغل خود را از والدین خود به ارث می‌برند.

    اما اگر عامل مربوط به وراثت نباشد، می‌توان عوامل دیگری نظیر تغییر هورمونی، افزایش وزن و یا حتی استفاده از قرص‌های ضد بارداری را موثر دانست.
    در چنین مواردی، بهتر است برای درمان به یک پزشک متخصص مراجعه کرد.

    دیابت

    یکی از نکاتی که اکثرا از آن آگاه نیستند، نقش دیابت در تغییر رنگ زیر بغل است.
    بهترین راه مبارزه با سیاه شدن زیر بغل برای افراد دیابتی، نگه داشتن انسولین در حد متناسب و استفاده از راه‌های طبیعی کاهش تعریق است.

    راه‌های درمان تیرگی زیر بغل
    راه‌های درمان تیرگی زیر بغل

    راه‌های درمان تیرگی زیر بغل

    حال که ما می‌دانیم علل اصلی تغییر رنگ پوست زیر بغل چه چیزهایی هستند، می‌توانیم برای درمان اقدام کنیم.

    اپیلاسیون یا لیزر

    مهمترین علت سیاهی پوست زیر بغل، استفاده از تیغ یا کرم‌های موبر برای از بین بردن موهاست.

    به جای تیغ و کرم‌های موبر، از موم برای کندن موها استفاده کنید. درست است که درد آن بیشتر است، اما با این روش مو از ریشه کنده می‌شود
    و در نتیجه رنگ زیر بغل بلافاصله چندین درجه روشن‌تر خواهد شد. استفاده از موم همچنین به کم و نازک شدن تدریجی موها نیز کمک می‌کند.
    اگر به دنبال روشی دائمی‌ هستید، می‌توانید از لیزر استفاده کنید.

    با استفاده از لیزر، رنگ زیر بغل به تدریج روشن‌تر می‌شود.

    درمان سیاهی زیر بغل
    درمان سیاهی زیر بغل

    آب لیمو

    لیمو قوی ترین روش رفع تیرگی زیر بغل در طب سنتی

    آب لیموترش را بگیرید و بر روی نواحی مورد نظر بمالید، بگذارید ۱۰ دقیقه بماند و سپس کامل بشویید. برای لایه برداری بهتر می توانید کمی شکر را به آب لیموترش اضافه کنید.

    یک راه موثر دیگر برای سفیدتر کردن زیر بغل، مالیدن آب لیمو به پوست این ناحیه است. این کار را باید هر روز و پیش از حمام انجام دهید. لیمو یک سفید کننده طبیعی است که به تدریج رنگ پوست را روشن‌تر می‌کند.
    پس از حمام، کمی مرطوب کننده به پوست زیر بغلتان بزنید و تا چند روز از دئودورانت استفاده نکنید.

    رفع تیرگی زیر بغل با آب لیمو
    رفع تیرگی زیر بغل با آب لیمو

    جوش شیرین

    جوش شیرین سیاهی و تیرگی زیربغل را محو می کند جوش شیرین نیز می تواند به طور مطلوبی در درمان تیرگی زیر بغل عمل کند. برای سفید کردن و رفع زیربغل با استفاده از جوش شیرین باید:

    با ترکیب جوش شیرین و آب خمیری تهیه کنید و لایه ای نازک از ان را زیربغلتان بمالید. بعد از خشک شدن خمیر آن را بشویید و برای رفع سریع و فوری تیرگی زیربغل هفته ای دومرتبه این روش را تکرار کنید.

    کاهش استفاده از دئودورانت‌ها

    همانطور که گفتیم، دئودورانت‌ها و اسپری‌های ضد تعریق می‌توانند خود یکی از علل اصلی سیاه شدن زیر بغل باشند.
    به همین دلیل بهتر است تا می‌توانیم از آنها کمتر استفاده کنیم،
    اما می‌توانید در عوض برای از بین بردن یا پیشگیری از ایجاد بوی عرق، از راه‌های طبیعی استفاده کنید. یکی از این راه‌ها، ترکیب بیکینگ پودر و آب و مالیدن آن به زیر بغل است. پس از مدتی که از دئودورانت‌ها استفاده نکنید، متوجه تغییر رنگ زیر بغل خود خواهید شد.

    سفید کردن تیرگی زیر بغل
    سفید کردن تیرگی زیر بغل

    کرم رفع سیاهی زیر بغل و ناحیه تناسلی 

    چون من هم مثل خیلی از شما دختر ها در سنین نوجوانی و جوانی از تیغ برای تراشیدن موهای زیر بغل خودم استفاده کرده بودم متاسفانه زیر بغل هام سفیدی و زیباییشان را از دست داده بودند و وقتی هم که با موم انداختن آشنا شدم متاسفانه خیلی دیر شده بود. من هم مثل همه شما سراغ کرم های سفید کننده مختلف رفتم اما این فروشنده های لعنتی مثل همیشه سر من هم کلاه گذاشتن. یک روز که با پگاه ( یکی از دوستام ) به استخر رفته بودیم تیرگی زیر بغل های منو می بینه و پیشنهاد می کنه که از کرم رفع تیرگی زیر بغل و ناحیه تناسلی استفاده کنم.چون خودش تاثیر خوبشو دیده بود و خیلی از این کرم راضی بود. طبق دستور استفاده کرم ۲ ماه کامل استفاده کردم و تیرگی زیر بغل هام تا ۸۰ درصد بهتر شد.

    جلوگیری از تیرگی کشاله ران، واژن و ناحیه تناسلی زنان

    • سعی کنید لباس زیر خود را از نوع نخی و کمی آزاد انتخاب کنید
    • برای رفع موهای زاید در این نواحی به جای تیغ از اپیلاسیون استفاده کنید تا هیچ تغییر رنگی در پوست ایجاد نشود
    • برای تمیز کردن پوست این نواحی از صابون ملایم و بدون بو استفاده کنید
    • آب کافی بنوشید تا سموم بدن را از بین ببرد و پوست را صاف و تمیز نگه دارد
    • رژیم غذایی سالمی داشته باشید که حاوی میوه، سبزیجات و غلات سبوس دار است. از غذاهای چرب و چیلی هم دوری کنید تا پوست خوبی داشته باشید.
    سفید کردن تیرگی زیر بغل
    سفید کردن تیرگی زیر بغل

    راه‌هایی که گفته شد، ممکن است از چندین روز تا چندین هفته طول بکشند تا اثر خود را نشان دهند. پس صبور باشید و دیگر نگران نباشید.

    این راه‌ها کامل سفید کردن پوست را گارانتی نمی‌کنند، چرا که ممکن است پای عواملی همچون ژنتیک یا اصطکاک مداوم در میان باشد، اما به هرحال در بهبود وضع ظاهری پوست تان مفیدند.

    اگر در استفاده‌ی هر کدام از آن راه‌ها، هرگونه واکنش یا حساسیتی رخ داد، درمان را متوقف کنید. حتی اگر تغییر رنگ غیر طبیعی یا علائم دیگری مشاهده کردید، بهتر است به یک متخصص پوست و مو مراجعه نمایید.

    حتما بعد از استفاده از روش های از بین بردن تیرگی زیر بغل نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید. تا در پست های بعدی از آن ها استفاده کنیم.

    میانگین امتیازات ۴ از ۵
    از مجموع ۳ رای

    مطلب پیشنهادی

    بهترین عطر پاییزی زنانه

    خوشبوترین و بهترین عطر پاییزی زنانه کدام هست؟

     عطر پاییزی زنانه بالاخره فصل زیبای پاییز هم داره فرا میرسه و از گرمای وحشتناک هوا کم …

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.