قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه » وب مستر » بالابردن امنیت سایت با تغییر آدرس ورود به مدیریت وردپرس
فروشگاه اینترنتی ایلیار
تغییر آدرس ورود به وردپرس
تغییر آدرس ورود به وردپرس

بالابردن امنیت سایت با تغییر آدرس ورود به مدیریت وردپرس

  • چند روز پیش سایت یکی از دوستان هک شد و من تصمیم گرفتم مطلبی در رابطه با بالا بردن امنیت سایت در اختیارتون قرار بدم.در ادامه با مجله اینترنتی ایلیار همراه باشید.

    اصلی ترین مسیر یا آدرس در وردپرس مسیر پیشخوان یا پنل مدیریت وردپرس است، چون تمام کارها، ویرایش ها و قابلیت های جدید که میخوایم به سایت وردپرسیمون اضافه و نشان دهیم در پیشخوان وردپرس انجام می شود.

    پس از این بابت مهم ترین بخش شمرده می شود. و به همین علت همیشه هکرها به دنبال یافتن رمز ورود و نام کاربری پیشخوان سایت شما هستند تا اطلاعات شما را ربوده و دست کاری کنند.

    یکی از کارهایی که ما میتونیم در محافظت از پیشخوان سایت وردپرسی خودمون انجام بدیم! تغییر آدرس ورود به پیشخوان که از آدرس پیش فرض www.example.com/wp-admin به یک آدرس جدید و دشوارتر سوئیچ کنیم.

    به صورت پیشفرض لینک ورود به بخش مدیریت وردپرس به صورت www.yourdomain.com/wp-admin می باشد که با وارد کردن نام دامنه وب سایت خود و عبارت wp-admin  میتوانید وارد بخش ورود مدیریت وردپرس شوید که خوب به دلیل محبوبیت وردپرس و تعداد کسایی که امروزه با وردپرس کار می کنن مخصوصا هکر ها دانستن این مورد که لینک ورود پیش فرض وردپرس wp-admin است یک چیز پیش پا افتاده ای هست و ما باید حتما تغییر لینک ورود وردپرس را جز اولین کارهای خود قرار بدیم.

    در مقالات قبلی یکی از نقاط آسیب پذیر وردپرس آدرس مشخص و ثابت در ورود به ادمین را بررسی نمودیم. اینکه هکر ها با استفاده ازاین آدرس و حملات Brute Force میتوانند تهدیدی برای سایت وردپرسی شما باشند.

    آدرس ورود ثابت برای سایت های وردپرسی میتواند یک آسیب و نقطه ضعف بزرگی محسوب گردد که رفع آن نیز با تغییر این آدرس به راحتی قابل رفع میباشد. شما با تغییر این آدرس به آدرس دیگر یک قدم به روش های نفوذ هکر اضافه میکنید تا کار برای هکر بسیار سختر باشد و با رعایت سایر موارد امنیتی میتوانید این ریسک را به حداقل برسانید.

    به همین دلیل باید این نکته امنیتی را رعایت کنیم تا کسی نتونه به سادگی وارد بخش مدیریت سایت ما بشه و بتونه با تست های مختلف نام کاربری و رمز عبور وب سایت ما رو تشخیص بده و وارد پیشخوان وردپرس سایت شود.

    در این آموزش قصد داریم با استفاده از پلاگین محبوب HC Custom WP-Admin URL پوشه ادمین پیش فرض وردپرس را تغییر دهیم. برای این منظور لازم هست ابتدا بعد از ورود به ادمین وردپرس از طریق گزینه افزونه ها و سپس افزودن، این پلاگین را در کادر جستجوی افزونه ها وارد کنید. بعد از پیدا کردن آن را نصب و فعال کنید. عملکرد این پلاگین بدین صورت میباشد که شما قادر هستید از طریق تنظیمات ادمین پوشه پیش فرض ادمین وردپرس را تغییر دهید.

    تغییر آدرس ورود به پنل مدیریت وردپرس

    با این آموزش یاد خواهید گرفت که چطور صفحه ورود به مدیریت (لاگین) وردرپرس را تغییر دهید.

    همه ما میدونیم که برای ورود به صفحه مدیریت وردپرس باید وارد آدرس yoursite.com/wp-admin یا yoursite.com/wp-login.php شویم.

    تغییر دادن این آدرس میتونه تاثیر خوبی روی امنیت سایت بزاره. پس با ما همراه باشید تا سایتی ایمن‌تر و شخصی‌تر داشته باشید. برای این کار چند روش وجود داره که در این پست دوتا از بهترین روش‌ها رو توضیح خواهیم داد.

    استفاده از پلاگین HC Custom WP-Admin URL جهت تغییر آدرس ورود به وردپرس

    با استفاده از این پلاگین خیلی راحت و بی دردسر می‌تونید آدرس ورود به بخش مدیریت سایت را تغییر دهید. در مرحله اول این افزونه رو دانلود و نصب کنید.

    دانلود پلاگین

    بعد از نصب افزونه به بخش تنظیمات > پیوند‌های یکتا بروید. خواهید دید که فیلد جدیدی به اسم WP-Admin slug اضافه شده است.

    آدرس مورد نظر خود را می‌تونید در این فیلد بنویسید و بر روی دکمه ذخیره تفییرات کلیک کنید. حالا خواهید دید که دیگر با آدرس قبلی امکان مشاهده صفحه لاگین را ندارید و باید از طریق آدرس جدید اقدام به ورود در سایت نمایید.

    تغییر آدرس ورود به وردپرس
    تغییر آدرس ورود به وردپرس

    بعد از نصب و فعال کردن افزونه HC Custom WP-Admin URL شما میتوانید از منو تنظیمات گزینه پیوندهای یکتا را انتخاب کنید. در این صفحه تنظیماتی اضافه شده است که میتوانید پوشه مدنظر جهت ادمین را تنظیم کنید. برای این منظور کافیست در کادر wp-admin slug یک نام انتخابی را وارد و سپس ذخیره کنید. در نظر داشته باشید که این آدرس را حتما به خاطر بسپارید. چرا که در ادامه کار بعد از تغییر فایل و فولدر پیش فرض ورود به وردپرس دیگر wp-admin و wp-login.php نخواهد بود.

    بعد از تغییر آدرس ورود به وردپرس گزینه ذخیره را در این قسمت انتخاب و از وردپرس خود خارج شوید. تبریک! یک قدم به امنیت سایت خود نزدیکتر شدید. از این پس فقط با استفاده از آدرسی که در قسمت فوق تنظیم کردید قادر خواهید بود به بخش مدیریت وردپرس وارد شوید.

    تغییر آدرس ورود به وردپرس
    تغییر آدرس ورود به وردپرس

    رفع مشکل فراموشی آدرس ورود به وردپرس

    اگر در صورتی که آدرس صفحه ورود به وردپرس را تغییر دادید و بعد از مدتی که خواستید وارد سایتتون بشید این آدرس را فراموش کردیدو یادتون نیومد که چه آدرسی وارد کردید کافیه تا این افزونه را به صورت دستی غیرفعال کنید. برای غیرفعال کردن این افزونه میتونید تا وارد هاست خودتون شده و روی گزینه File Manager کلیک کنید تا وارد صفحه مدیریت فایل‌ها در هاست شوید.

    بعد از اینکه وارد صفحه مدیریت فایل در هاست شدید به مسیر /public_html/wp-content/plugins/ مراجعه کنید و سپس پوشه افزونه‌ای که با نام hc-custom-wp-admin-url میبینید را به یک نام دیگه تغییر بدین. با این کار افزونه غیرفعال شده و مجددا میتونید تا با مراجعه به آدرس‌های wp-admin و wp-login.php به پیشخوان وردپرس دسترسی داشته باشید. بعد از اینکه تونستید وارد پیشخوان وردپرس بشید مجددا نام اصلی پوشه افزونه را برگردانید و آدرس دلخواه خودتون را برای تغییر صفحه ورود به وردپرس در تنظیمات افزونه وارد کنید. بدون دردسر

    یک سری از دوستان پیام دادند که این افزونه رو وردپرس ما کار نکرد دوستان اگر این افزونه براتون مشکل داشت افزونه WPS Hide Login نصب کنید.

    نحوه کار با افزونه WPS Hide Login

    خب، اولین قدممونو بر می داریم، افزونه رایگان وردپرس را دریافت و نصب می کنیم. پس از فعال سازی افزونه، به منو تنظیمات> عمومی میریم. به پایین صفحه اسکرول میکنیم. بله درسته، یک بخش جدید تحت عنوان WPS Hide Login به این قسمت اضافه شده است. در کادر مربوطه آدرس دلخواه ورود به پیشخوان حود را می نویسیم و تغییرات را ذخیره می کنیم.

    امیدواریم که توانسته باشیم اطلاعات مفیدی در مورد بالابردن امنیت سایت با تغییر آدرس ورود به مدیریت وردپرس به شما دهیم. نظرات و تجربیات خودتان را با ما در میان بگذارید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطلب پیشنهادی

    فارسی سازی وردپرس

    فارسی کردن پیشخوان وردپرس

    فارسی کردن پیشخوان وردپرس فارسی کردن وردپرس میتونه با روش‌های مختلفی انجام بگیره که شاید در …

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.