قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه » آرایش و زیبایی » از بین بردن بو بدن با اسپری ضد عرق زنانه
فروشگاه اینترنتی ایلیار
اسپری ضد عرق
اسپری ضد عرق

از بین بردن بو بدن با اسپری ضد عرق زنانه

  • شما عادت دارید پیش از حمام یا صبح ها قبل از ترک منزل زیر بغل تان را اسپری بزنید؟

    محصولات اسپری ضد تعریق زنانه بهتر است شب ها استفاده شوند.

    روی میز آرایش هرکسی درست مقابل آینه، اسپری ، مام و دئودورانت ها صف کشیده اند و امید خیلی ها برای فرار از بوی بد عرق همین شیشه ها هستند.

    اگر شما هم جزو افرادی هستید که بوی بد بدنتان را انکار نمی کنید، بیایید با هم سری به دنیای محصولات ضد عرق بزنیم. با مجله اینترنتی ایلیار همراه باشید

    تا به حال فکر کرده اید قدیم ترها چگونه از شر بوی بد بدن خلاص می شدند؟ آن زمان ها که خبری از اسپری و مام نبود. به صورت سنتی از حنا برای

    تا به حال فکر کرده اید قدیم ترها چگونه از شر بوی بد بدن خلاص می شدند؟ آن زمان ها که خبری از اسپری و مام نبود. به صورت سنتی از حنا برای از ب از بین بردن بوی بد بدن استفاده می شده است. حنا لایه شاخی پوست را خشک و پوست را محکم تر می کرده است، ولی این روزها بیشتر برای ساخت اسپری ها و دیودورانت ها از ترکیبات شیمیایی آلومینیوم کلراید استفاده می شود.

    محصولات متنوعی برای از بین‌بردن بوی نامطبوع بدن و همین‌طور ایجاد بوی مطبوع روی پوست وجود دارد که از انواع آن‌ها می‌توان به رول‌های ضد تعریق، اسپری‌های پودری و معمولی و همچنین استیک‌های صابونی و غیرصابونی اشاره کرد که کاربردهای مشابهی دارند و فقط با توجه به سلیقه‌تان می‌توانید یک نوع را انتخاب کرده و استفاده کنید.

    بعضی چیزها در عین ناخوشایند بودن همیشه وجود دارند و بهتر است برای رهایی از دست آن ها فکر درستی داشته باشیم. به عنوان مثال بوی بدی که بدن ما آدم ها در زمان عرق کردن خواهد داشت! خود عرق کردن چیز بدی نیست و برای بدن مفید است، اما به دلیل وجود مواد معدنی که غدد عرق ترشح می کنند باکتری های زیادی در روی پوست شروع به فعالیت می کنند و ماحصل غیر قابل تحمل می شود.
    پس اگر می خواهید که عرق شما بوی بدی نداشته باشد بهتر است از محصولاتی که به نام دئودرانت و یا مام شناخته می شوند و خاصیت بوی بد بدن را تعدیل می کنند استفاده کنید. دئودرانت ها(خوشبو کننده ها) مجموعه ای بزرگ اند که ضد عرق ها زیر مجموعه ای از آن ها است و به چند شکل متفاوت تلاش می کنند تا از بوی بد بدن جلوگیری کنند. برای شروع باید بدانید که ضد عرق ها به وسیله ترکیبات آلومینیوم منافذ عرق را می بندند اما دئودرانت با از بین بردن باکتری های سطح پوست مانع از ایجاد بوی بد می شوند. بعضی از این محصولات هم خصوصیتی دوگانه دارند، یعنی هم عطر دانه هایی برای حذف بو دارند و در عین حال قادرند تا از میزان عرق کردن بکاهند.
    اسپری ضد عرق
    اسپری ضد عرق

    اسپری ضد عرق استفاده کنم یا مام ؟

    اگر دقت کرده باشید، حتما در سال های اخیر چشمتان به انواع اسپری های زنانه و مردانه ضد عرق هم افتاده و شاید خیلی از شماها، استفاده از این محصولات سبک، قابل حمل و خوشبو را به انواع مام های قدیمی ترجیح بدهید. در ادامه نکاتی را درباره استفاده از این اسپری ها ذکر کرده ایم.

    اسپری ضد عرق

    محصولات ضد تعریق (antiperspirant) با هدف کاهش رطوبت در ناحیه زیر بغل ها و قسمت های دیگر بدن طراحی شده اند. این محصولات به انواع مختلفی تقسیم می شوند و عواملی مانند نحوه کاربرد، رایحه های مورد استفاده و فرمولاسیون در این تقسیم بندی نقش دارند. با خواندن راهنمای زیر می توانید تصمیم بگیرید که کدام نوع برای شما مناسب است؛ ضد تعریق استیک یا ضدتعریق اسپری؟

    ضدتعریق ها بیشتر از هر جای دیگر، برای زیربغل ها مورد استفاده قرار می گیرند.

    این محصولات حاوی کلرید آلومینیوم هستند که لایه محافظتی خاصی را روی پوست برای مقابله با رطوبت ایجاد می کند. بعضی از متخصصان، انتخاب ضدتعریق هایی (چه در قالب اسپری و چه در قالب استیک یا رولی) را به مردان پیشنهاد می کنند که حاوی ۱۰ درصد کلرید آلومینیوم یا بیشتر باشند.

    به یاد داشته باشید که اسپری ها کاربرد راحت تری دارند و در شرایط مختلف میتوان سریعا از آنها استفاده کرد.

    در ضمن، شما می توانید در حین ورزش کردن یا پرداختن به فعالیت های روزانه از اسپری ضدتعریق برای کنترل رطوبت در سطح پاها استفاده کنید.

    مشکلات ناشی از بوی بد بدن

    ضد تعریق ها در درجه اول قرار است که تعریق را کنترل کنند، نه چیز دیگر. پس اگر بعد از استفاده از ضدتعریق های اسپری یا استیک با بوی بد بدن مواجه شدید، حتما محصولات دئودورانت حاوی ترکیبات ضدتعریق تهیه کنید. این محصولات حاوی الکل هستند که با باکتری های بوی زا در زمان تعریق مقابله می کند. انتخاب بین نوع استیک یا اسپری به این نکته مهم بستگی دارد که بوی بد دقیقا از کدام ناحیه بدن استشمام می شود. نوع اسپری، بهترین و راحت ترین نوع برای زیربغل ها و پاها است، درحالی که نوع استیک فقط برای زیربغل ها طراحی شده است.

    عطرها و رایحه های افزودنی

    محصولات ضدتعریق حاوی رایحه ها و عطرهای افزودنی بسیار زیادی هستند. این عطرها مستقیما با بوی بد بدن مقابله نمی کنند، مگر این که محصول انتخابی شما حاوی ترکیبات دئودورانت هم باشد. عطرهای درون ضدتعریق های استیک دوام بیشتری دارند، چون لایه ضخیم تری روی پوست ایجاد می کنند. با این حال، انتخاب محصولات حاوی عطر و رایحه کاملا به ترجیح شما بستگی دارد. شما همیشه می توانید انواع بدون رایحه را انتخاب کنید.

    محصولات طبیعی در مقابل محصولات شیمیایی

    موضوع مهم دیگر در مورد ضدتعریق ها، انتخاب بین انواع طبیعی یا انواع شیمیایی است. قبل از تصمیم گیری باید بدانید که به گفته متخصصان، ضد تعریق های طبیعی حاوی کلرید آلومینیوم نیستند. از آن جایی که کلرید آلومینیوم به عنوان یکی از ترکیبات کلیدی برای جلوگیری از تعریق شناخته می شود، اثربخشی ضدتعریق های طبیعی در نبود این ترکیب مهم زیر سوال می رود. اگر به هر دلیلی، به محصولات شیمیایی حساس هستید، بهتر است که محصولات مختلف را تا پیدا کردن بهترین محصول سازگار با خودتان امتحان کنید.

    چه ضدتعریق استیک را انتخاب کنید و چه نوع اسپری را، هیچ محصولی نمی تواند جایگزین اصول اولیه رعایت بهداشت شود. بنابراین، هر روز دوش بگیرید و ضدتعریق را روی پوست کاملا خشک استعمال کنید. رعایت این نکات خصوصا در دوران بلوغ اهمیت خاصی دارد، چون غدد تعریق در این دوره فعالیت شدیدتری دارند.

    اسپری ضد عرق داو
    اسپری ضد عرق داو

    بهترین زمان و مکان برای اسپری ضد عرق

    شما عادت دارید پیش از حمام یا صبح ها قبل از ترک منزل زیر بغل تان را اسپری بزنید؟

    این محصولات بهتر است شب ها استفاده شوند. ابتدا باید زیر بغل خشک شود. اگر عرق زیاد است، با یک سشوار می توانید این کار را انجام دهید و سپس این محصولات را در زیر بغل استفاده کنید. پس از ۲ تا ۳ هفته که تعریق کاهش پیدا کرد، می توانید هفته ای دو تا سه مرتبه از این محصولات استفاده کنید.

    بهترین زمان استفاده از اسپری‌های ضدعرق برای افرادی که زیاد عرق می‌کنند، وقتی است که از حمام خارج شده‌اند و بدنشان کاملا تمیز است و هنوز عرق نکرده

    اما افرادی که زیاد عرق نمی‌کنند و عرق آن هم بدبو نیست، بلافاصله پس از حمام کردن نیازی به استفاده از اسپری ندارند. آنها می‌توانند قبل از خروج از منزل، کمی اسپری خوشبوکننده بزنند تا هم خودشان و هم لباس‌هایشان بوی ملایم و مطلوبی بگیرد.

    حواستان باشد اگر زیاد عرق می‌کنید و عرقتان هم بدبو است، به‌هیچ‌وجه بعد از اینکه عرق کردید و بدنتان بو گرفت، از اسپری‌های ضدعرق یا خوشبوکننده استفاده نکنید. این کار نه‌تنها بوی عرق را از بین نمی‌برد، بلکه باعث تند و بدبوتر شدن بدنتان هم می‌شود. اگر عرق کرده‌اید و وقت استحمام هم ندارید، ابتدا عرق زیر بغل خود را با یک دستمال کاغذی مرطوب پاک کنید، سپس پوستتان را با دستمال دیگری خشک کنید و بعد از آن، کمی اسپری ضدعرق بزنید.

    اسپری‌های ضدعرق، حاوی مواد خوشبو کننده هم هستند و نیازی به استفاده جداگانه از اسپری‌های خوشبوکننده برای کسانی که از ضدعرق‌ها استفاده می‌کنند، نیست. یک نکته دیگر اینکه بدن ما در طول خواب شبانه، فعالیت خاصی ندارد و به‌همین دلیل هم عرق چندانی نمی‌کند بنابراین بهتر است حتی در صورت استحمام شبانه، کمی به پوستتان استراحت بدهید و آن را پیش از خواب آغشته به انواع مام و اسپری نکنید. می‌توانید مام‌ها و اسپری‌های ضدعرق را بلافاصله پس از بیدار شدن از خواب، استفاده کنید.

    اسپری ضد عرق
    اسپری ضد عرق

    موارد منع مصرف‌ اسپری ضد عرق

    هرچند استفاده از اسپری‌های ضدعرق و خوشبو کننده بدن برای تمام افراد در گروه‌‌های سنی و جنسی مختلف مجاز است، اما محدودیت‌هایی هم در استفاده از این محصولات برای برخی از افراد وجود دارد.

    مثلا اگر اولین مرتبه پس از استفاده از یک نوع اسپری خاص، دچار خارش پوستی شدید، باید بدانید که به ترکیب‌های موجود در آن محصول خاص، حساسیت دارید و باید دور مصرف آن را خط بکشید.

    استفاده مداوم از اسپری‌هایی که باعث خارش زیر بغل می‌شوند هم می‌تواند به مرور زمان پوست این ناحیه را تیره‌تر کند زیرا خاراندن مکرر پوست، باعث افزایش فعالیت رنگدانه‌های پوستی و در نتیجه، تیره‌تر شدن رنگ آن می‌شود. احتمال ایجاد حساسیت در اثر استفاده از اسپری‌های ضدعرق در افرادی که مبتلا به اگزما هستند هم بیشتر است.

    به کسانی هم که پوست زیر بغل خود را در اثر اصلاح با تیغ بریده‌اند، توصیه می‌شود برای پیشگیری از سوزش زخم‌ها و ایجاد حساسیت در این ناحیه، تا مدتی سراغ اسپری‌های ضدعرق حاوی الکل نروند و از انواع بدون الکل آنها استفاده کنند.

    افراد مبتلا به آسم و آلرژی یا بیماری‌های تنفسی هم نباید از انواع خوشبوکننده‌ها و ضدعرق‌هایی که به‌صورت اسپری در بازار موجود هستند، برای کاهش تعریق استفاده کنند زیرا احتمال استنشاق ذرات و ترکیب‌های موجود در اسپری‌ها هنگام استفاده از آنها وجود دارد و ممکن است آسم و آلرژی را تشدید کند.

    زنانه، مردانه یا کودکانه؟

    اسپری ها و مام های مردانه اغلب بوی تندتری دارند، ولی انواع زنانه آن رایحه های ملایم تری دارند. اصولاً تفاوتی میان محصولات ضد عرق زنانه و مردانه وجود ندارد و ترکیبات شیمیایی هر دو یکی است، فقط بوی آنها مطابق سلیقه آقایان و بانوان متفاوت است. کودکان هم اغلب با مشکل تعریق زیاد و بوی بد بدن روب رو نیستند، لذا نیازی به استفاده از این محصولات ندارند.

    کدام مارک را بخریم؟

    وقتی در فروشگاه دنبال اسپری دئودورانت و یا مام مورد علاقه تان می گردید، میان بسیاری از مارک ها و مدل ها سرگردان می مانید که کدام را انتخاب کنید. توصیه ما این است که به دنبال مارک های معتبرتر بروید که امتحان خود را پس داده اند. از طرف دیگر، برای اینکه گیر تقلبی ها نیفتید، حتماً برچسب تایید وزارت بهداشت را در روی قوطی این محصولات کنترل کنید.

    • اسپری ضد عرق زنانه نیوآ
    • اسپری ضد عرق زنانه داو
    • اسپری ضد عرق رکسونا REXONA

    آیا استفاده از ضد عرق ها باعث تیره شدن پوست ناحیه زیربغل می شود؟

    افرادی که به مام حساسیت دارند، دچار تیرگی پوست در قسمتی که از آن استفاده کرده اند، می شوند.

    به طور کلی، هر فردی که دچار حساسیت پوستی باشد و به دلیل استفاده از ماده محرک مانند مام، قسمتی از بدن مانند زیر بغلش را مدام بخاراند، باعث بالا بردن فعالیت رنگدانه های پوست در آن قسمت و در نتیجه، تیره شدن پوست ناحیه می شود. بنابراین مام ها در صورتی که فرد مصرف کننده به آنها حساسیت داشته باشد و به واسطه استفاده دچار خارش شود، ایجاد تیرگی پوست می کنند. البته گاهی این حساسیت، علامت خاصی ندارد و فقط فرد دچار خارش خفیفی در ناحیه می شود. در این صورت، پس از چند ماه ممکن است به دلیل تیره شدن پوست زیر بغل به پزشک مراجعه کند و پزشک هم در شرح حالی که می گیرد، متوجه می شودکه استفاده از مام، تحریک و خارش اندک ناشی از آن و بی توجهی به این تحریک و حساسیت باعث ایجاد تحریک و تیرگی بیشتر شده است.

    اسپری ضد عرق رکسونا
    اسپری ضد عرق رکسونا

    آیا شستشوی قسمتی از پوست که ضد عرق ها روی آن قرار گرفته، بعد از گذشت زمان خاصی ضرورت دارد؟ 

    حتما شما هم تا به حال عبارت ” ٢۴ ساعته” یا “۴٨ ساعته” که روی مام ها درج شده است، دیده اید. این عبارت، به معنای مدت زمان مفید اثربخشی آن مام خاص است و اگر این زمان سپری شود، دیگر نمی توان انتظارداشت مواد و ترکیبات موجود در محصول، کاربرد لازم را داشته باشند. برخی از افراد گمان می کنند که شستن مام از روی پوست پس از طی این ٢۴ یا ۴٨ ساعت ضروری است در صورتی که باقی ماندن مام روی پوست مشکلی ایجاد نمی کند. معمولاً ترکیب های آلومینیوم با غلظت های خیلی بالا (بین ١۵تا ٢۵ درصد) برای درمان تعریق های بیش از حد زیر بغل، کشاله ران یا کف دست به کار می روند، در حالی که غلظت آلومینیوم کلراید در مام ها، زیر ١٠ درصد است و به همین دلیل هم پس از مدتی جذب پوست می شود و نیازی به شستن آن نیست.

    اگر نشد، چی؟

    شاید شما همه این محصولات را امتحان کرده باشید، ولی هنوز بدن تان زیاد عرق می کند و از بوی بد بدنتان خجالت می کشید. در این صورت باید به سراغ راه های دیگری بروید.

    تزریق بوتاکس ( حتما تحت نظر پزشک متخصص ) در زیر بغل می تواند شش تا هشت ماه تعریق را کاهش دهد، ولی این تزریقات اغلب دردناک اند.

    الکتروفورز هم که در آن از جریان برق استفاده می شود، می تواند برای درمان این بیماران استفاده شود. استفاده از داروهای ضد عرق چون تعریق کل بدن را تحت تأثیر قرار می دهند، اغلب توصیه نمی شود.

    گاهی هم با جراحی غدد عرق زیر بغل را برمی دارند که جای زخم آن باقی می ماند.

    حتما بعد از خواندن از بین بردن بو بدن با اسپری ضد عرق زنانه نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه ها بنویسید. تا در پست های بعدی از آن استفاده کنیم.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطلب پیشنهادی

    بهترین عطر پاییزی زنانه

    خوشبوترین و بهترین عطر پاییزی زنانه کدام هست؟

     عطر پاییزی زنانه بالاخره فصل زیبای پاییز هم داره فرا میرسه و از گرمای وحشتناک هوا کم …

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.