قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه » وب مستر » آموزش گذاشتن ویدیو آپارات در وردپرس Aparat
فروشگاه اینترنتی ایلیار
افزونه نمایش ویدیو آپارات در وردپرس
افزونه نمایش ویدیو آپارات در وردپرس

آموزش گذاشتن ویدیو آپارات در وردپرس Aparat

  • به عنوان یک وبمستر و ادمین سایت باید بلد باشی از هر ابزاری برای افزایش بازدید سایتت استفاده کنی. یکی از اون ابزارها ویدیو مارکتینگ هست .قصد داریم ویدیو منتشر شده در آپارات رو در سایت وردپرس نمایش دهیم. با من همراه باشید… در ادامه با مجله اینترنتی ایلیار همراه باشید !

    همونطور که در جریان هستید میشه گفت که آپارات به عنوان برترین و اولین سرویس اشتراک ویدئو به صورت حرفه ای کارش رو در ایران آغاز کرده که با ثبت نام در سایت آپارات و استفاده از اون میتونید تا یک کانال برای خودتون ایجاد کرده و اقدام به قرار دادن ویدئوهای کسب و کارتون در این سرویس اشتراک فیلم بگذارید تا برای گذاشتن ویدئو از آپارات در وردپرس با استفاده از این سایت بتونید تا از مصرف بالای پهنای باند هاستتون جلوگیری کنید.

    آپارات چیست ؟

    خیلی از ما ویدیو هایی داریم که دوست داریم به صورت آنلاین و یا دانلودی در سایت و پست های سایتمون بگذاریم برای این کار چندین افزونه موجود هست که می‌تونید از اونا استفاده کنید و نیاز خودتون رو بر طرف کنید.

    اما می‌خوایم اینبار به شما اموزش بدیم که چطور ویدیو های آپارات رو توی سایتتون قرار بدید و بدون صرف منابع هاست و پر شدن حجم هاست خود این ویدیوها را در معرض بازدید کاربران قرار دهید.

    یکی از مزایای آپارات اینه که دیگه لازم نیست ویدیو رو تو هاست خودتون اپلود کنید و شاید ویدیو حجم زیادی داشته باشه. اینطوری سرعت هاست شما پایین نمیاد و فضای هاست بیشتری هم خواهید داشت.

    اصلا نیاز به توضیح نیست که آپارات یکی از سرویس های ایرانیه که نیاز اشتراک گذاری ویدیو رو برای خیلی از افراد جامعه فراهم کرده اپارات در سال ۸۹ ایجاد شد و چون در ان زمان youtube فیلتر شده بود از آپارات استقبال خوبی شد و کاربران زیادی اطراف خود جمع کرد.

    البته اپارات یکی از روش‌هایی است که وب مستر ها برای بالا نگه داشتن سایت خودشون استفاده میکنند و با انتشار محتوای ویدیویی در آپارات بازدید کننده‌ها را به سمت سایت خود روانه می‌کنند. پس اگر میخوای بازدید سایتتو افزیش بدی حتما ازش استفاه کن

     

    روش های گذاشتن ویدئو از آپارات در وردپرس

    به طور کلی دو راه برای گذاشتن ویدئو از آپارات در وردپرس وجود داره

    ۱- روش اول با استفاده از سایت اپارات و بدون افزونه

    که راه اول استفاده از ابزاری هستش که خود این سایت در اختیار شما قرار میده که این ابزار در قالب کدهای Script و یا iFrame هستند

    ۲- روش دوم با استفاده از افزونه آپارات در وردپرس

    و راه دوم هم استفاده از افزونه هستش که نسبت به روش اولی بهتر خواهد بود، بنابراین ابتدا به معرفی ابزار خود سایت میپردازم و بعد از اون هم به سراغ افزونه ای که با استفاده از اون میتونید تا نسبت به نمایش و گذاشتن ویدئو از آپارات در وردپرس اقدام کنید خواهم پرداخت.

    نمایش ویدیو آپارات در وردپرس بدون نصب افزونه

    به ویدیویی که در آپارات دارید در در قسمت پایین به ادرس اشتراک گذاری در سایت شما بروید. مانند تصویر:

     

    گذاشتن ویدیو آپارات در وردپرس
    گذاشتن ویدیو آپارات در وردپرسبعد از کلیک بر روی گزینه اشتراک گذاری یک صفحه جدید برای ما نمایش میده و بایستی روی عبارت Embed کلیک کنید یک کدی رو به ما میده مانند تصویر زیر:
    گذاشتن ویدیو آپارات در وردپرس
    گذاشتن ویدیو آپارات در وردپرس

    حالا اگه بخوایم نوع کد خودمون رو عوض کنیم دو نوع کد وجود داره (script)و(iframe) که میتونیم هر کدوم از اینها رو انتخاب کنیم برای انتخاب نوع کد و تغییر اندازه نمایش و… باید بر روی گزینه انتخاب نوع کد و اندازه نمایش و پنجره مشابهی مانند تصویر زیر برای ما باز میشه ابتدا نوع کد خودمون رو انتخاب میکنیم و حالا شخصی سازی دلخواه خودمون رو براش اعمال میکنیم و در نهایت کدی که در باکس برای ما نمایش داده شده را کپی میکنیم که در پست خودمون ازش بتونیم استفاده کنیم.

    کد اسکریپت بهتر هست 😉

    مرحله نهایی قرار دادن ویدیو آپارات در وردپرس بدون افزونه

    در انتها بعد از کپی کردن کد اسکریپت ویدیو مورد نظر به نوشته یا برگه ای که میخواهید ویدیو را اضافه کنید رفته و ادیتور وردپرس را روی حالت متن قرار دهید و در قسمت مناسبی که می خواهید ویدیو نمایش داده شود کد اسکریپت را قرار دهید:

    خب بعد از کپی کردن کد به یکی از پست های خودتون بروید و در قسمت متن کد را اضافه کنید مانند تصویر زیر:

    ثبت ویدیو آپارات در وردپرس
    ثبت ویدیو آپارات در وردپرس

    حالا بعد از اینکه کد رو وارد کردید پست خودتون رو ذخیره کنید و به صفحه پستتون برید تا ویدیو خودتون رو ببینید. مثل ویدیویی که من در زیر با همین ترفند قرار دادم

    افزونه نمایش ویدیو آپارات در وردپرس با ا Aparat for WordPress

    راهکار دوم یا بهتره بگم که راهکار ساده‌تر برای گذاشتن ویدئو از آپارات در وردپرس استفاده از افزونه خواهد بود تا با استفاده از اون به راحتی آدرس فیلم خودتون رو وارد کنید تا در نوشته شما نشون داده بشه، همچنین افزونه امکانات دیگه ای مثل ابزارک در اختیار شما قرار میده تا برخی فیلمها را در بخشی از سایت نمایش دهید و به این طریق بازدید از اونها را بالاتر برده و به معرفی خدمات و محصولات خود بپردازید.

    افزونه نمایش ویدیو آپارات در وردپرس
    افزونه نمایش ویدیو آپارات در وردپرس

    اما آپارات یک افزونه به نام Aparat for WordPress دارد که با آن افزونه می‌توانیم در صفحه سایت خودمون یا همون پست های خودمون ویدیو بگذاریم برای نصب افزونه آپارات به مخزن وردپرس مراجعه می‌کنیم.

    افزونه نمایش ویدیو آپارات در وردپرس
    افزونه نمایش ویدیو آپارات در وردپرس

    بعد از نصب فعالسازی افزونه آپارات یک بخش جدید به نام تنظیمات آپارات برای ما ایجاد خواهد شد بر روی این بخش کلیک میکنیم و تنظیمات افزونه رو انجام میدیم تا افزونه برای ما به خوبی کار کنه.

    ثبت ویدیو آپارات در وردپرس
    ثبت ویدیو آپارات در وردپرس

    همانطور که در تصویر بالا مشاهده میکنیم تنظیمات افزونه بر اساس نیاز های خودمون تنظیم شده و ما هر نیازی داشته باشیم از افزونه میتونیم از تنظیمات اون برای سفارشی سازی استفاده کنید.

    بازکردن در زبانه جدید: این گزینه به شما این امکان رو میده که کاربر بعد از کلیک بر روی ویدیو همونجا ویدیو براش نمایش داده بشه و یا در تب جدیدی باز بشه.

    طول تصویر، ارتفاع تصویر: این گزینه برای اندازه ویدیو است که شما میتوانید طول و ارتفاع ویدیو رو برای خودتون کم و زیاد کنید. طول و ارتفاع را میتوانید به دلخواه وارد کنید ولی این یادتان باشد که طول و ارتفاع را طوری تنظیم کنید به مشکلی بر نخورید و در پست نا هماهنگی ایجاد نشود.

    تصویر دلخواه: در این بخش میتونید یک تصویری رو برای خودتون انتخاب کنید که تا وقتی ویدیو لود نشد این تصویر برای کاربر نمایش داده شود. این تصویر را میتوانید لوگوی خود و یا بنر تبلیغاتی قرار دهید.

    خب حالا میریم سراغ افزودن ویدیو های آپارات. این افزونه امکان قرار دادن ویدیو در پست رو هم به ما میده و امکان گذاشتن ویدیو به صفحه سایت رو هم از طریق ابزارک ها به ما میده به یکی از نوشته های خودمون میریم و مانند تصویر زیر میبینیم که دکمه جدیدی ایجاد شده به نام اپارات

    افزایش بازدید سایت
    افزایش بازدید سایت

    بعد از کلیک کردن بر روی دکمه دیکر لازم نیست کدی را مثل قبل کپی کنید و انرا در پاراگرف متن بگذارید. بعد از کلیک کردن بر روی دکمه اپارات مانند تصویر زیر یک پنجره برای ما باز می‌شود و شناسه و طول تصویری از ما میخواهد که شناسه همان اخر لینک ویدیو آپارات هست و طول تصویر هم مقدار دلخواهی وارد کنید. مثل ویدیویی که من در زیر با همین ترفند و افزونه اپارات در وردپرس قرار دادم قرار دادم

     

    نمایش ویدیو اپارات در ابزارک وردپرس

    یکی دیگه از قابلیت هایی که گفتم افزونه در اختیار ما قرار میده اینه که میتونیم از بخش ابزارک ها ویدیو ها رو به صفحات و ستون‌های کناری سایت اضافه کنیم.

    با اینکار می‌تونیم ویدیو های خودمون رو به صورت ساده‌تر به کاربرامون نشون بدیم و یا ویدیو هایی که خیلی مهم هستند رو در ضفحه اصلی سایت بگذاریم و بازدید هاش بیشتر بشه.

    برای افزودن ویدیو ها در بخش ابزارک به ادامه آموزش توجه کنید.

    افزیش بازدید وبسایت
    افزیش بازدید وبسایت

    مانند تصویری که در بالا مشاهده میکنید در بخش ابزارک های یک گزینه به نام ‘اپارات برای وردپرس’ ایجاد شده که می‌توانید. آنرا در قسمتی که میخواهید ویدیو های‌تان نمایش داده شوند اضافه کنید بعد از اضافه کردن یک پنجره ایجاد میشود که تنظیمات ابزارک است که برای نمایش دادن ویدیو ها باید آنرا تنظیم کنید.

    شناسه کانال: در این کادر باید شناسه کانال اپارتی خود را وارد کنید تا افزونه کانال شمارا بیابد و ویدیو های شما را به نمایش بگذارد.

    تعداد ویدیو را هم باید مشخص کنید که چند ویدیو می‌خواهید در سایتتان نمایش داده شود .

    اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. ممنون که با مجله اینترنتی ایلیار همراه بودید!

    خوشحال میشویم صفحه اینستاگرام ایلیار را دنبال کنید .

    هم چنین در صورت تمایل از فروشگاه اینترنتی ایلیار دیدن کنید .

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطلب پیشنهادی

    فارسی سازی وردپرس

    فارسی کردن پیشخوان وردپرس

    فارسی کردن پیشخوان وردپرس فارسی کردن وردپرس میتونه با روش‌های مختلفی انجام بگیره که شاید در …

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.