قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه » آرایش و زیبایی » آموزش صافی و گلت کردن مو با Glatt
فروشگاه اینترنتی ایلیار
گلت کردن مو
گلت کردن مو

آموزش صافی و گلت کردن مو با Glatt

  • اغلب کسانی که موهای وز و فر دارند، به دنبال راه حلی برای رسیدن به موهای صاف و لطیف هستند. گلت کردن موی سر یکی از راهکارهای رسیدن به این آرزوست. البته «گلت» یک نام تجاری از محصولات صاف کردن مو است و چون از برندهای محبوب و ابتدایی این محصول است، بیشتر با این نام بین افراد رایج است.

    صاف کردن مو

    اگر برای  صاف کردن مو های فر و وزدار خود از سشوار کردن و دیگر روش های گرمایی موقتی خسته شده  اید و می خواهید برای مدتی  طولانی تر موهای صافی  داشته  باشید، می توانید از روش گلت کردن مو استفاده  کنید.

    گلت  چیست؟
    به  مواد  شیمیایی  که  برای  صاف  کردن  موها  استفاده  میشوند  و میتوانند  پیوند های  گوگردی  مو را  تخریب  کنند و آن  را از حالت  فر خارج  کنند، گلت  می گویند.

    در این روش معمولا بعد از استفاده از این کرم ها ساختار اصلی موها شکسته شده و حالت طبیعی مو که معمولا فرفری یا مجعد است از بین خواهد رفت و موهایی صاف و یکدست را برای افراد ایجاد می کند. گفته می شود این روش آسیب هایی بسیار بیشتری را به ریشه مو وارد می کند و ممکن است دیگر موها بعد از رشد مجدد به حالت اولیه خود باز نگردند و به دلیل اینکه ساختار اصلی موها دچار تغییر شده است ممکن است به راحتی با سشوار و سایر ابزارهای حرارتی، حالت و مدل دلخواه شما را به خود نگیرند. صاف کردن مو با گلت یا صاف کردن دائمی موها با نام صافی ژاپنی  ( کراتینه کردن موی مردانه و صافی ژاپنی ) نیز معروف است. به دلیل استفاده از مواد شیمیایی در این روش توصیه می شود برای موهای رنگ شده یا دکلره شده مورد استفاده قرار نگیرد.

    در ایران معمولا از گلت که محصول شوارتسکف آلمان و ولا استرست  که محصول کارخانه ی ولا ی آلمان می باشد برای صاف کردن مو استفاده می شود . پین آپ نیز داروی مناسب ولی گرانتری است.

     گلت کردن مو مارک ولا
    گلت کردن مو مارک ولا

    نام  یکی  از برند های  معروف  و البته  محبوب  به  نام  گلت  باعث  شده  است  که  این  روش  را  با  نام  گلت  کردن مو  بشناسند.

    گلت یکی از اولین محصولات صاف کننده موست که بسیار محبوب بوده و به دلیل همین محبوبیت نیز پروسه صافی موها در بین بسیاری از افراد به نام گلت کردن شناخته می شود. 

     گلت کردن مو مارک گلت
    گلت کردن مو مارک گلت

    گلت بیشتر روی موهای فر و وز به کار برده شده و با کمک آن موها صاف می شوند.

    در این مقاله از سایت تفریحی ایلیار استفاده از گلت و چگونگی صافی موها آموزش داده می شود.

    انواع گلت

    دارو های صاف به دو دسته ی قوی و ضعیف تقسیم می شوند.

    • گلت صفر:دسته ی ضعیف برای موهای رنگ و دکلره شده بکار می رود. گلت صفر بیشتر روی موهای معمولی، فر و موهایی که تا ۳۰% وز دارند، به کار برده می شود.
    • گلت قوی: دسته ی قوی برای موهای طبیعی و رنگ نشده که مقاومت بالا دارند استفاده می شود. این گلت روی موهایی که به شدت فر هستند و در مقایسه با موهای دیگر مقاومت بیشتری در برابر مواد شیمیایی صاف کننده دارند، استفاده می شود.

    انواع مو و زمان لازم برای گلت کردن

    فرمول ساخت هر کارخانه با کارخانه ی دیگر فرق می کند بنا براین بطور اکید توصیه می کنم اطلاعات روی بسته و یا بروشورها را به دقت بخوانید. 

    مدت مکث داروی صاف روی موهای سالم بین ۲۰ تا ۳۵ دقیقه و برای موهای آسیب دیده حداکثر تا بیست دقیقه است و نباید بیشتر دارو بر روی مو بماند .

    این نکته از مواردی است که بر روی داروهای صاف و فر نوشته شده است و در مورد مارک های متفاوت فرق می کند . این نکته را هرگز فراموش نکنید.

     موهای نازک و کم پشت
    گلت صفر: گلت شماره ۰ روی موهایی که رنگ نشده اند باید بدون حرارت دادن ۲۰ دقیقه باقی بماند.
    گلت قوی: گلت قوی تر باید روی موهایی که رنگ نشده، بدون حرارت تا ۲۰ دقیقه باقی بماند.

     موهای معمولی
    گلت صفر: روی موهای رنگ نشده و بدون حرارت دادن گلت ۰ می تواند تا ۲۵ دقیقه باقی بماند.
    گلت قوی: روی موهای رنگ نشده و بدون حرارت گلت قوی تر می تواند تا ۲۵ دقیقه باقی بماند.

     موهای پرپشت و ضخیم
    گلت صفر: بدون حرارت دادن موها می توان گلت شماره ۰ را روی موهای رنگ نشده تا ۳۰ دقیقه نگه داشت.
    گلت قوی: بدون حرارت دادن موها می توان گلت های قوی تر را تا ۳۰ دقیقه روی موهای رنگ نشده نگه داشت.

    مراحل آموزش گلت کردن
    مراحل آموزش گلت کردن

    مراحل آموزش گلت کردن یا صافی موها

    برای  صاف  کردن  مو  با  گلت  باید  موها  را  همانند  رنگ  کردن  مو  کاملا  به  مواد  آغشته  کرد.

    عمل صاف کردن مو به سختی دکره یا فر نیست ولی نیاز به متخصص خوب و مسلط دارد. کسی که بتواند با آرامش و تسلط کامل این کار را برای شما انجام دهد .

    این  کار باید  توسط  فردی  ماهر  انجام  شود  زیرا  زمان  در انجام  این  کار بسیار  اهمیت  دارد.

    در هر بسته ی داروی صاف دو تیوپ وجود دارد که اولی داروی صاف است و دومی تثبیت کننده ی آن ، که معمولا بر روی آن نوترالیزور نوشته شده است.

    برای  اینکه  تمام  مو ها  به  خوبی  به  مواد  آغشته  شوند ، باید  موها  را  به  چند  قسمت  تقسیم  کرد.
    برای  انجام  این  کار ابتدا  باید  با  فاصله  چند  سانتی  متری  از  ریشه ها  مواد  را  روی  موها  آغشته  کرد  و پس از گذشت  ۲۰  دقیقه   مواد  را  روی  ریشه ها  به مدت  ۵ الی  ۱۰ دقیقه  میگذارند  بماند.

    پس  از  گذشت  این  مدت  زمان  موها  را  سریع  با  آب  ولرم  می شویند.

    این  مراحل  به  هیچ  عنوان  نباید  طولانی تر  شود  زیرا  موهای  فرد  را  دچار  آسیب های  جدی  میکند.

    در  تمام  مدتی  که  مواد  روی  موها  قرار  دارد  نباید  موها  کشیده  شده  یا  شانه  شوند  زیرا  آسیب  وارد  شده  به  ساقه  شدید تر  می شود.

    •  برای گلت کردن موها نباید موها را شست زیرا این ماده باید روی موهای نشسته زده شده و برای محافظت از پوست گردن و گوش ها نیز می توان روی آن ها وازلین زد.
    • برای صافی موها باید ابتدا آن ها را به ۴ تا ۶ قسمت تقسیم کرد. این کار باید از روی گردن شروع شده و با توجه به حجم موها، آن ها را تقسیم بندی کرد.
    •  داروی صاف را درون کاسه ای ریخته و با برس رنگ شروع به کار کنید . مانند عمل رنگ کردن از دو سانت مانده به ریشه ، موها را کاملا آغشه به مواد صاف کنید.

    سپس باید کرم صاف کننده را با یک شانه روی هر دسته از موها زد. این کار باید از ریشه موها به قسمت انتهایی آن ها انجام شده و نباید آن را شست.

    با توجه به اندازه و حجم موها، باید داخل یک ظرف غیر فلزی را پر از کرم کرده و هر بار یک دسته ۱ سانتی از موها که در فاصله ۵ سانتیمتری سر قرار دارند را با شانه آغشته به کرم کرد.

    • لایه هایی که جدا می کنید باید کاملا نازک باشد تا داروی فر بتواند بطور موثر بر روی آن اثر کند .  همینطور لایه لایه تا آخر ادامه دهید . سرعت عمل شما باید زیاد باشد . چون زمان عامل مهمی است . کم و زیاد شدن آن بر روی نتیجه ی کار اثر سوء      می گذارد.

    زمان ماندن گلت در بالا توضیح داده شده و باید با توجه به نوع و جنس موها صورت گیرد. البته بهتر است پس از گذشت حداقل زمان موها را چک کرده و  آن ها را با یک شانه دندانه درشت بار دیگر شانه کرده و کرم های اضافی را از روی سر شست و با حوله خشک کرد.

    توجه : در این مرحله نباید موهای مشتری را بکشید یا شانه کنید فقط مراقب زمان باشید . پس از گذشت بیست دقیقه ( این زمان برای مارک های مختلف متفاوت است) دوباره از پایین شروع به زدن مواد به ریشه ی مو بکنید. لایه لایه موها را بردارید و ریشه ها را مواد بمالید . بعد از صرف دو دقیقه آهسته شروع به شانه کردن بکنید. مو را نکشید. این کار را به مدت ۵ تا ده دقیقه بسته به مقاومت و نوع مو انجام دهید . بعد از این مدت ، درنگ جایز نیست . مشتری را به طرف سرشویی هدایت کرده و با آب ولرم رو به کمی گرم سر مشتری را آرام بشویید.

    عمل شست و شو بسیار مهم است. داروهای صاف و فر بسیار بد بو هستند . آنقدر باید مو رابا آب ولرم آرام بشویید تا دیگر از مو های مشتری بوی داروی صاف به مشام نرسد. تقریبا حدود نیم ساعت باید آب ار روی موهای مشتری بگذرد. اگر دارو بطور کامل از روی مو شسته نشود موهای مشتری بعد از عمل صاف شکسته و خرد می شود.

    هنگامی که از شستشوی مو فارغ شدید رطوبت مو را با حوله بگیرید . سپس داروی نوترالیزور یا تثبیت کننده را درون ظرفی ریخته و با کمک یک اسفنح آن را بر روی مو بمالید. این کار باید بادقت فراوان انجام شود .

    مدت مکث نوترالیزور بر روی مو بین ۵ تا ده دقیقه باز بسته به نوع مار ک دارو متفاوت است . بعد از مدت مکث نوترالیزور مو ها را با دقت شسته و آبکشی نمایید .

    می توانید از یک کاندیشنر خوب بعد از اتمام کار نیز استفاده کنید و دوباره موها را آبکشی نمایید . سپس موها را با حرارت ملایم خشک و فرم دهید .

    در صورتی که کسی صافی موها با حرارت را ترجیح دهد، می تواند با استفاده از یک اتو موی سرامیکی از موهای قسمت گردن شروع کرده و هر بار دسته ۱ سانتی از موها جدا کرده و آن ها را صاف کند. این کار باید حداقل ۲ بار تکرار شود تا موها بهتر صاف شوند.

    نکته:
    • در هنگام استفاده از گلت شماره صفر حرارت اتو مو باید تا ۱۵۰ درجه سانتیگراد باشد.
    • برای گلت های قوی تر می توان از اتو موی تا درجه حرارت ۱۸۰ نیز استفاده کرد.

    بری خنثی سازی محصول باید به همان میزان کرمی که برای صافی موها استفاده شده بود، خنثی کننده داخل ظرف ریخته و هر بار یک دسته از موها را شانه کرده و کرم را روی موها زد.

    زمان مورد نیاز برای خنثی ساز ۲۰ دقیقه است و پس از آن باید موها با شامپو شسته شوند.

    پس از صافی موها و شستن آن با شامپو باید روی موها سرم صاف کننده زده و آن را سه دقیقه روی موها نگه داشت.

    برای گلت کردن موهای کوتاهی که فر کمتری دارند، می توان از اتو مو استفاده نکرد و بدون حرارت دادن موها، آن ها را صاف کرد. برای این کار نیز تنها ۵ دقیقه کرم صاف کننده باید روی موها بماند.

     گلت کردن مو
    گلت کردن مو

    نکاتی  برای  گلت کردن مو

    • مواد  گلت  بسیار  بد بو  هستند، هنگام  شستشو  باید  تا  رفع  بوی  بد  مو ها  کاملا  انها را با  آب  ولرم  شستشو  داد.

    بوی  بد  نشان  میدهد  مواد  شیمیایی  هنوز  روی  موها  باقی  مانده اند، اگر مواد  به  خوبی  شسته  نشود  باعث  خرد شدن  و شکستن  موهای  فرد می شود.

    در  مرحله  آخر از ماده ی  خنثی  کننده  یا نوترالیزور  استفاده  می شود، بین ۵ الی ۱۰ ذقیقه  باید روی  موها  باقی  بماند و سپس  آبکشی شود.

    مراقبت های  بعد از گلت کردن مو
    پس  از گلت  کردن موها لازم  است  پیش  از هر بار حمام  موها را به  روغن های  مفید برای  مو مانند: روغن  بادام، روغن  نارگیل و روغن  آرگان  آغشته  کنید.

    از شامپو های  مرطوب  کننده  و حفظ  کننده  چربی  موی سر  استفاده  کنید، هنگام شستشو موها آنها را به  آرامی  با انگشتانتان  بشویید.

    • برای اینکه موهای صاف شده ی شما همیشه شاداب باشند بهتر است قبل از حمام موها را به روغن زیتون ، روغن بادام و یا روغن کنجد آغشه کرده و بگذارید حداقل نیم ساعت روی مو ها بماند و بعد  استحمام کنید . و یا از کاندیشنر های مخصوص موهای صاف استفاده کنید . من هر دو مورد را توصیه می کنم.

    ماندگاری گلت مو

    گفته شده است که اثر گلت مو تا ۴ تا ۶ ماه باقی می ماند و برخی اثر آن را دائمی می دانند زیرا ساختار مو تخریب دائمی می شود.
    پس از ۹ ماه تا یک سال که ریشه ی مو ها دوباره به صورت فر و حالت دار رشد کرد برای ریشه ها مجدداً از مواد گلت استفاده می کنند. گلت مو با توجه به معایبش طرفداران خاص خود را دارد.

    تفاوت گلت با کراتینه

    کراتینه موی سر به منظور تقویت ساقه ی مو ها و در کنار آن با هدف صاف کردن و از بین بردن وز و فر مو ها انجام می شود و تخریبی در ساختار های پروتئینی مو ها ایجاد نمی کند. از درمان کراتین برای تمام جنس مو ها حتی مو های دکلره و آسیب دیده استفاده می کنند.
    اما گلت مو که به نام ریباندیگ یا صاف کردن مو با روش شیمیایی نیز شناخته می شود، ساختار ها را تخریب می کند و

    به همین دلیل از گلت کردن برای مو های رنگ شده باید با احتیاط استفاده کرد و روی مو های دکلره استفاده نمی کنند.

    گفته می شود تغییر ساختار بافت ساقه ی مو سبب از دست دادن آب و رطوبت مو ها نیز می شود. یکی از مشکلات عمده ی این روش این است که مو ها پس از انجام این عمل دیگر حالت نمی گیرند و نمی توان با سشوار و .. ان را مدل دار کرد. در صورت استفاده ی نا درست از مواد گلت مو ها دچار آسیب جدی می شوند و باید کوتاه شوند.
    با توجه به حجم، جنس و نوع فر موهایتان باید این محصول را خریداری کنید. این محصول دارای دو درجه با نام «گلت صفر» و «گلت قوی» است.
    گلت صفر برای موهای معمولی، وز و موهایی که درجۀ فر بودن آن ها کمتر است استفاده می شود.

    گلت قوی، همان طور که از نام آن پیداست، برای آن دسته موهایی مناسب است که کاملاً فر هستند.

    موهای معمولی، نازک و کم پشت: برای این دسته از موها محصول گلت صفر می تواند به مدت ۲۵ دقیقه و بدون نیاز به حرارت دادن باقی بماند.
    موهای به شدت فر و پرپشت: برای این دسته از موها محصول گلت قوی می تواند به مدت ۳۰ دقیقه و بدون نیاز به حرارت باقی بماند.

    حتما بعد ازخواندن آموزش صافی و گلت کردن مو با Glatt نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید. تا در پست های بعدی از آن ها استفاده کنیم.

    میانگین امتیازات ۴ از ۵
    از مجموع ۷ رای

    مطلب پیشنهادی

    بهترین عطر پاییزی زنانه

    خوشبوترین و بهترین عطر پاییزی زنانه کدام هست؟

     عطر پاییزی زنانه بالاخره فصل زیبای پاییز هم داره فرا میرسه و از گرمای وحشتناک هوا کم …

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.