قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه » اخبار » اجتماعی » آشنایی با نحوه ذخیره و لیست کانال‌های رادیویی
فروشگاه اینترنتی ایلیار
کانال‌های رادیویی
کانال‌های رادیویی

آشنایی با نحوه ذخیره و لیست کانال‌های رادیویی

  • هر چند کارهایی که می‌توان در ترافیک انجام داد کم نیستند و شما به راحتی می‌توانید این وقت مرده‌تان را زنده کنید و از وقتتان در هنگام ترافیک بهترین استفاده را ببرید؛ اما مطمئنا یکی از این راه‌ها که برای همگان نیز در دسترس است، گوش سپردن به رادیو در ماشین است. در ادامه با مجله اینترنتی ایلیار همراه باشید

    مخصوصا در ترافیک تهران و شهرهای بزرگ معمولا کمتر فرصت می‌شود کاری جز گوش دادن به رادیو انجام دهید. اگر اهل رادیو گوش دادن باشید، حتما برایتان پیش آمده که بخواهید تنظیمات رادیو ماشین تان را انجام دهید. اما تنظیم‌های چند باره برایتان ممکن نیست و  دوست ندارید هر زمان که وارد اتومبیلتان می‌شوید تنظیمات آن را دست‌کاری کنید. این کار هم از شما وقت زیادی می‌گیرد و هم عملا غیرممکن است و شاید ترجیح بدهید که اصلا از قید رادیو گوش کردن بگذرید.

    شاید هم مثل من مجبور شوید، یک هفته کامل را به یک کانال رادیویی گوش دهید. به هر حال امیدورام بعد از ساعت‌ها گشتن در اینترنت بتوانید راه حل مناسبی برایش پیدا کنید.

    اگر هم دفترچه راهنمای ماشینتان را گم کرده باشید که دیگر هیچ! اما راه‌حل آن خیلی سهل و آسان است. خودروهای مربوط به شرکت خودروسازی سایپا، معمولا خط مشی ثابتی دارند و ارائه خدماتشان تقریبا یکسان است. بر این اساس اگر تمایل دارید تنظیمات رادیو ماشین را بدانید، در این مطلب با شما هستیم. این تنظیمات رادیو ماشین برای ماشین‌های مختلف از قبیل پراید، تیبا، پژو، آریو، برلیانس و … یکسان است. شما با مطالعه این متن کوتاه تنظیم رادیوی این ماشین‌ها را فراخواهید گرفت.

    ذخیره کانال‌های رادیویی ماشین

    دیگر لازم نیست برای هر دفعه که می‌خواهید ماشین را روشن کنید، رادیو ماشین را تنظیم کنید. حتما شما هم این کار خسته‌کننده را چند بار در طول یک هفته انجام می‌دهید. چرا زمانی که از محل کار یا دانشگاه برمی‌گردید، برنامه‌های مورد علاقه‌تان را پیدا نمی‌کنید تا در طول مسیر همان را ذخیره کنید و به آن گوش دهید؟

    اما ذخیره کردن کانال‌های رادیویی یا به عبارت دیگر تنظیم رادیو ماشین چگونه است. دکمه‌های شش گانه روی رادیو را ببنیید. کانال‌های رادیو روی این شش دکمه ذخیره می‌شوند.

    کانال مورد نظرتان را پیدا کنید و برای مثال دکمه شماره یک را برای مدت ۵ ثانیه نگه دارید. در این صورت شما می‌توانید ایستگاه مد نظرتان را روی آن ذخیره کنید.

    همین یک کار ساده شما را  از جستجوهای پی در پی و اتلاف وقت نجات می‌دهد. حالا می‌توانید تمام کانال‌ها را ذخیره کنید و روی هر کدام از آن‌ها یک کانال داشته باشید. هر زمانی که رادیو ماشین خاموش شود و دوباره به حالت اولیه قبل از روشن شدن برگردد، با فشردن هر کدام از این دکمه‌ها به ایستگاه مد نظرتان می‌رسید. متاسفانه هنوز این باگ در ماشین‌های سایپا وجود دارد که با خاموش شدن ماشین، تمام تنظیمات آن به حالت قبلی برمی‌گردد.

    البته موج رادیو ماشین را می‌توانید ذخیره کنید ولی تنظیمات دیگر مانند میزان صدا و… از  دست می‌روند.

    تنظیمات موج رادیوی ماشین کار سختی نیست و با نگه داشتن انگشتتان روی دکمه یک (برای مثال) همان موج ذخیره برای دکمه یک ذخیره می‌شود.

    فرکانس کانال‌های رادیویی پرطرفدار

    برای این که از رادیوی ماشین خود به بهترین وجه استفاده کنید و وقتی که در ماشین و در حال رانندگی سپری می‌کنید را به صورت مفید درآورید، بهتر است فرکانس کانال‌های رادیویی با کیفیت را بشناسید تا در صورت علاقه به آن‌ها گوش فرا دهید. در اینجا لیستی از بهترین رادیوهای ایران را می‌توانید مشاهده کنید:

    معاونت صدا آخرین تغییرات امواج (فرکانس) شبکه‌های رادیویی را در اختیار مخاطبان قرار داد.

    در راستای ایجاد رضایت مخاطبان و افکار عمومی برای دریافت امواج باکیفیت مناسب، شبکه‌های مختلف رادیویی و نیز تغییر سیستم آنالوگ به دیجیتال، پس از آخرین تغییر و تحولات رادیویی، طول موج‌های نهایی شبکه‌های رادیویی به شرح جدول ذیل برای هموطنان قابل دسترسی است:

    ردیف و طول موج یا فرکانس دریافت شبکه‌های رادیویی ،بسته به محل، نزدیکی یا دوری گیرنده‌تان به فرستنده‌ای خاص ممکن است متفاوت باشد، اما برای استان تهران، این امواج احتمالا کارآمد خواهد بود:

    رادیو آوا :

    موج FM ردیف ۵ /۹۳ مگاهرتز (هر روز از ساعت ۱۷ تا ۲۴).

     رادیو البرز :

    موج FM ردیف ۵ /۹۱ مگاهرتز

    رادیو ایران (سراسری):

    موج FM ردیف ۹۰ مگاهرتز

    رادیو پیام :

    موج FM ردیف ۱۰۴ مگاهرتز

    رادیو تهران :

    موج FM ردیف ۹۴ مگاهرتز

    رادیو جوان :

    موج FM ردیف ۸۸ مگاهرتز

    رادیو سلامت :

    موج FM ردیف ۱۰۲ مگاهرتز

    رادیو فرهنگ :

    موج FM ردیف ۱۰۶ مگاهرتز

    رادیو قرآن :

    موج FM ردیف ۱۰۰ مگاهرتز

    رادیو گفت‌وگو :

    موج FM ردیف ۵/ ۱۰۳ مگاهرتز

    رادیو معارف :

    موج FM ردیف‌ ۹۶ مگاهرتز

    رادیو نمایش :

    موج FM ردیف ۵/ ۱۰۷ مگاهرتز

    رادیو نوا :

    موج FM ردیف ۵/ ۱۰۱ مگاهرتز

    رادیو ورزش :

    موج FM ردیف ۹۲ مگاهرتز

    رادیو اقتصاد :

    ردیف ۹۸ مگاهرتز

    رادیو تلاوت :

    ردیف ۵/ ۱۰۱

    رادیو فصلی :

    ردیف ۵/ ۱۰۵

    ایران صدا :

    ir. سایت ایران صدا

    صدای آشنا :

    اینترنت و شبکه‌های ماهواره‌ای

    حتی اگر ساکن استان‌های دیگر باشید نیز می‌توانید طول موج و ردیف دقیق شبکه‌های رادیویی استانی یا سراسری قابل دریافت از نزدیک‌ترین فرستنده به محل سکونت خود را در پایگاه جامع اطلاع‌رسانی رادیو بر شبکه وب بجویید؛ فقط کافی است به بخش «فرکانس‌ها» در نشانی وبگاه موصوف بروید http://www.radio.ir

    کانال‌های رادیویی
    کانال‌های رادیویی

       شبکه رادیویی

    موج اف‌ام

     موج آ‌‌ام

    رادیو جوان

    ۸۸

    ۹۰۰

    رادیو ایران

    ۹۰

    رادیو ورزش

    ۹۲

    رادیو تهران

    ۹۴

    ۱۳۳۲

    رادیو معارف

    ۹۶

    ۱۰۷۱

    رادیو مهارت(البرز)

    ۹۷٫۵

    رادیو اقتصاد

    ۹۸

    رادیو قرآن

    ۱۰۰

    ۵۸۵

    رادیو سلامت

    ۱۰۲

    رادیو گفت‌وگو

    ۱۰۳٫۵

     

    رادیو پیام

    ۱۰۴

    ۱۱۸۸

    رادیو فرهنگ

    ۱۰۶

    ۵۵۸

    رادیو نمایش

    ۵٫۱۰۷

    رادیو تابستانه

    ۵٫۱۰۵

    رادیو آوا

    ۵٫۹۳

    رادیو نوا(نغمات)

    ۱۰۲

    رادیو تلاوت

    ۵٫۱۰۱

    امیدواریم خواندن این مطلب برایتان مفید باشد و از این به بعد با رادیو و کانال‌های رادیویی بیشتر دوست باشید. ممنون که با ایلیار دات کام همراه بودید!

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۴ رای

    مطلب پیشنهادی

    خرید هدیه برای همسر باردار

    هدیه برای همسر و خانم باردار چی بخریم ؟

    درخرید و انتخاب هدیه برای همسر باردار باید تبحر و تجربه کافی داشته باشید و با …

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.