قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه » اخبار » اجتماعی » آشنایی با ارز دیجیتال بیت‌ کوین
فروشگاه اینترنتی ایلیار
بیت‌ کوین
بیت‌ کوین

آشنایی با ارز دیجیتال بیت‌ کوین

  • آشنایی با ارز دیجیتال بیت‌ کوین
    من و شما همین تازگی ها با بیت کوین آشنا شده ایم. یعنی درست از وقتی که در خبرها خواندیم چیزی به اسم پول الکترونیکی یا ارز مجازی به وجود آمده و ارزش آن با سرعتی عجیب و غریب در حال بالارفتن است. با این حال قبل از من و شما خیلی ها از مدت ها قبل دنبال کار را گرفته بودند.با این حال قبل از من و شما خیلی ها از مدت ها قبل دنبال کار را گرفته بودند. بالاخره شم اقتصادی است و هزار رحمت و منفعت. برخلاف آنهایی که فکر می کنند الان می شود پاچه های شلوار را بالا زد و مثل جویندگان طلا، کیلو کیلو سود به جیب زد، قدیمی ها می گویند کارکردن با بیت کوین خیلی هم ساده نیست. اطلاعات و سواد و وقت و… می خواهد.

    بیت کوین (Bitcoin) تا حدودی شبیه پول و تا حدودی هم شبیه یک حباب اقتصادی است.

    بیت کوین رشد سریعی پیدا کرده است و گوشه‌ای از آینده‌ی احتمالیِ پول را به نمایش گذاشته است.

    بیت‌ کوین یک نوع واحد پولی مجازی است که از دل اینترنت و کامپیوترهای بسیار قوی و همچنین تمایل بسیاری از مردم برای روی آوردن به اشکال تازه‌ی تبادل پولی، سر برآورده است.

    کسب درآمد, بیت کوین,بیت کوین رایگان
    کسب درآمد, بیت کوین,بیت کوین رایگان

    بیت کوین چیست؟

    به زبان ساده، بیت کوین یکی از انواع پول‌های دیجیتالی است که به صورت غیرمتمرکز کنترل می‌شود و هیچ نهاد مرکزی مدیریت آن را به عهده ندارد.

    تمام پول‌هایی که امروز شما از آن استفاده می‌کنید مانند ریال، دلار، یورو و … همگی توسط یک کشور و دولت آن به منظور استفاده مردم ایجاد شده است. ارزش هر پول، میزان اسکناس چاپ شد و در نهایت مقدار کلی آن توسط دولت‌ها تعیین می‌شود. این شرایط و ویژگی‌ها برای بیت کوین متفاوت است.

    بیت کوین(به انگلیسی: Bitcoin؛ نماد: BTC) یک ارز دیجیتال رمزپایه یا رمزنگاری شده است.

    ارز بیت کوین در واقع یک کوین قابل استخراج است. کوین های قابل استخراج به عنوان پاداش به اشخاص نگهدارنده شبکه آن کوین ها تعلق می گیرند.

    بیت کوین یک شبکه و ارز پرداخت جدید است.

    تراکنش های این شبکه به صورت همتا به همتا و بدون نیاز به واسطه ها انجام می شوند. این بدان معناست که ما برای انجام تراکنش ها نیاز به نهاد های متمرکز مانند بانک یا موسسات دیگر نداریم.

    تفاوت اصلی بیت کوین با ارزهای سنتی غیرمتمرکز بودن آن است.

    بیت کوین روی یک پایگاه داده غیرمتمرکز به اسم بلاک چین فعالیت می کند.

    بیت‌ کوین چیست
    بیت‌ کوین چیست

    خالق بیت کوین کیست؟

    در سال ۲۰۰۸ فردی به نام ساتوشی ناکاموتو، ایده این شکل از پول را مطرح کرد و دلیل عمده این طرح را نقاط ضعف موجود در مسائل مالی به روش سنتی عنوان کرد. شما از پول خود برای کارهای مختلفی مانند خرید، پس‌انداز، انتقال و جابجایی و… استفاده می‌کنید. برای انجام تمام این کارها شما نیاز به یک واسطه یا شخص ثالث مورد اعتماد دارید. امروزه در تمام دنیا این نهاد واسطه بانک‌ها و موسسات مالی هستند. تمام نقل و انتقالات مالی زیر نظر بانکی که پول شما در آن قرار دارد انجام می‌شود.

    امروزه اعتماد به این نهاد های مالی با وجود اتفاقاتی از قبیل ورشکستگی بانک‌ها، بسته شدن موسسات مالی و پیچیده و زمانبر بودن روند اداری آنها کمی سخت شده است. در همین راستا بیت کوین طوری طراحی شده است که پول شما توسط هیچ مرکزیتی کنترل نشود، بلکه در شبکه بازی به نام بلاک چین نگه داری شده که توسط مردم در سراسر دنیا اداره می‌شود.

    بیت کوین چگونه کار می‌کند؟

    تمام کسانیکه در دنیا به شبکه بیت کوین سرویس‌ می‌دهند، یک نسخه از شبکه و تمام تراکنش‌های ذخیره شده را در سیستم خود دارند و قادر خواهند بود تراکنش‌ها را تایید کنند. به اینکار اصطلاحا استخراج یا ماینینگ و به این افراد ماینر می‌گویند.

    شاید برایتان جالب باشد که شما هم می‌توانید ماینر باشید!

    اگر تا امروز قصد این را داشته‌اید که برای کسی خارج از کشور پول بفرستید، حتما با مشکلات آن مواجه شده‌اید. فرایند پیچیده تبدیل پول، هزینه و کارمزد زیاد و مدت زمانی که انتقال شما انجام شود، حتما برایتان خسته کننده بوده است. با بیت کوین این مراحل خیلی کوتاه شده و تراکنش شما در کمتر از چند دقیقه و با کارمزدی تقریبا ناچیز از کشوری به کشور دیگر انجام می‌شود.

    بیت‌ کوین چیست
    بیت‌ کوین چیست

    بیت کوین چه ویژگی دارد؟

    تمام تراکنش‌ها در شبکه بلاک چین ذخیره می‌شود و همه می‌توانند یک نسخه از آن را داشته باشند و شاهد تمام تراکنش‌ها باشند.

    این موضوع باعث ایجاد دو مزیت بزرگ برای بیت کوین می‌شود:

    ۱.شفافیت که از انجام تخلفاتی که به روش‌های معمول در پشت پرده انجام میشد جلوگیری می‌کند.

    ۲.امنیت؛ چرا که اگر کسی بخواهد در شبکه دستکاری کند افراد دیگر که آنها هم نسخه اصلی شبکه بیت کوین را دارا هستند متوجه این موضوع می‌شوند و عملا چنین کاری غیر ممکن خواهد بود.

    در کنار همه این ویژگی‌ها می توان به این موضوع هم اشاره کرد که بیت کوین یک پول دیجیتال است که ماهیت فیزیکی ندارد. در نگاه اول ممکن است این موضوع عجیب به نظر برسد اما اگر کمی دقت کنیم متوجه می‌شویم که امروز خیلی کمتر از اسکناس استفاده می‌کنیم و تقریبا همه کارهای خود را با کارت‌های بانکی انجام می‌دهیم. انتخاب روش دیجیتال به محیط زیست و هزینه‌های هنگفت تولید اسکناس نیز کمک زیادی می‌کند.

    بلاک چین چیست ؟

    برای درک بیشتر بلاک چین به زبان ساده ،در جهان امروز بیش از ۸۰ درصد امور روزمره ما به شرکت ها و سازمان های واسطه وابسته است. وقتی شما در بانکی حساب باز می کنید یا وارد ایمیل شخصی خود می شوید، در حقیقت از سازمان های واسطه کمک گرفته اید.

    شرکت ها و سازمان های واسطه بر تمام اطلاعات شما کنترل دارند. مثلا وقتی به دوست خودتان در ایستاگرام پیام می فرستید در حقیقت این پیام را ابتدا برای پایگاه های داده اینستاگرام ارسال می کنید و پایگاه داده اینستاگرام آن را برای دوست شما می فرستد.

    در پایگاه های داده بلاک چین، داده ها بین میلیون ها کامپیوتر توزیع شده اند و هیچ کس قادر به کنترل داده ها نیست و اگر شخصی بخواهد بلاک چین را هک کند باید بیش از ۵۱ درصد از کامپیوتر های شبکه را که با رمزنگاری پیشرفته حفاظت شده اند را هک کند که تقریبا غیرممکن است. مثلا اگر توییتر روی بلاک چین اجرا شود هیچکس به جز شما نمی تواند توییت های خودتان را پاک کند، حتی مدیران توییتر. بلاک چین برای بسیاری از صنایع و مشاغل قابل استفاده است مانند رای گیری، پرداخت، سیستم های اداری، ذخیره قرارداد ها و …

    تصور کنید اگر رای گیری در ایران با فناوری بلاک چین انجام شود. رای ها تنها در عرض یک ساعت بعد از رای گیری بدون نیاز به نیروی انسانی شمارش خواهند شد و به دلیل اینکه این کار روی بلاک چین انجام شده است، هیچ گونه خطا یا تقلبی در رای ها امکان پذیر نیست.

    به همین دلایل بیت کوین به سرعت محبوب شد و با سرعت به سمت قله های ارزش اقتصادی در حال حرکت است. بیت کوین بدون نیاز به ثبت نام و یا شرکت های واسطه می تواند تراکنش ها را خیلی سریع و راحت انجام دهد. امروزه فروشگاه ها و شرکت های بزرگ جهان قابلیت خرید با بیت کوین را فراهم کرده اند و یا در شرف پذیرش آن هستند.

    مقایسه طلا، دلار و بیت کوین

    بعضی ها بیت کوین را به عنوان پول می پذیرند، برخی دیگر آن را به عنوان یک کالا تعریف می کنند. با این حال، این بحث بسیار بی اهمیت است، زیرا تا زمانی که شما می توانید محصولات و خدمات مورد نیاز خود را با استفاده از بیت کوین (مانند طلا یا نقره) خریداری کنید، در واقع پول است. بیت کوین به عنوان واحد مالی بین المللی شناخته شده است؛ این یکی از مزایای اصلی آن است.

    بیت کوین شبیه طلا است. هر دو کمیاب هستند، برای استخراج نیاز به انرژی دارند، منابع آن ها محدود است و هر دو ارزشمند و پرکاربرد هستند. سیستم بیت کوین فقط اجازه استخراج تا ۲۱ میلیون واحد را می دهد.

    از تفاوت های اصلی بین بیت کوین و طلا می توان به نوع تبدیل و استفاده راحت از بیت کوین به عنوان پول و همچنین انتقال سریع تر و امنیت بیت کوین بیشتر اشاره کرد.

    بیت کوین سریعتر از انتقال پول عمل می کند. شاید شما در ظاهر پس از انتقال پول به کارت دیگر فکر کنید که پول به صورت فوری انتقال داده شده است اما انتقال پول بین بانک های واسطه بین سه تا هفت روز زمان می برد.

    بیت کوین حریم خصوصی را به معنای واقعی کلمه برای شما به ارمغان می آورد. برای استفاده از بیت کوین نیاز به ثبت نام یا ایجاد حساب در بانک یا موسسه خاصی را ندارید. موردی که برای پول های سنتی و یا طلا صدق نمی کند.

    هزینه انتقال در بیت کوین خیلی کم و نزدیک به صفر است.

    مثلا برای انتقال ۱ میلیون دلار بیت کوین در کمتر از یک ساعت، هزینه انتقال کمتر از ۱۰ دلار است. برای طلا به دلیل فیزیکی بودن کارمزد معنا ندارد اما انتقال آن به دلیل مشکلات امنیتی و فیزیکی بودن کار آسانی نیست.

    بیت کوین را به دلیل ماهیت مجازی و رمزنگاری پیشرفته نمی توان ساخت یا جعل کرد. جعل و چاپ غیرقانونی به وفور برای پول ها سنتی اتفاق می افتد. طلا های بدلی هم در بازار به مقدار زیادی یافت می شود.

    به دلیل محدود بودن منابع بیت کوین، تورم در این حوزه معنایی ندارد. همانطور که می دانید یکی از دلایل اصلی تورم چاپ بیش از حد اسکناس است.

    کسب درآمد, بیت کوین,بیت کوین رایگان
    کسب درآمد, بیت کوین,بیت کوین رایگان

    آینده بیت کوین

    آینده بیت کوین به احتمال قریب به یقین روشن خواهدبود.

    تحلیلگران و معامله گران مختلف تلاش کرده اند تا ارزش بیت کوین را در آینده حدس بزنند، برخی معتقدند که تا یک یا دو سال آینده قیمت بیت کوین به ۱۵۰۰۰ دلار خواهد رسید. آشنایی با ارز دیجیتال بیت‌ کوین

    اما خیلی ها این را فراموش کرده اند که اگر بیت کوین طلای دیجیتال است، این ارزش بلند مدت آن است که واقعا اهمیت دارد. بیت کوین نادر است. بیت کوین کمیاب است . اکثریت قریب به اتفاق، حتی یک عدد بیت کوین کامل ندارند چون تعداد آن محدود است و این باعث تقاضا می شود. تقاضا تقاضا و تقاضا و در نهایت قیمتی که فکرش را نمی توانید بکنید. بیت کوین به راحتی می تواند بسیار ارزشمند باشد که حتی همه میلیونرها هم نمی توانند از آن یک واحد داشته باشند.

    اقبال گاندام، یکی از مدیران شرکت eToro، می گوید که اگر واقعا بیت کوین بخواهد به یک ارز قانونی تبدیل شود، باید به ارزش یک میلیون دلار برسد؛ چرا که مردم تنها جزئی از آن را خرج خواهند کرد و شما تنها وقتی می‌توانید این کار را انجام دهید که آن جزء، ارزش معقولی داشته باشد.

    بیت کوین در اوج بحران‌های مالی دهه گذشته و به عنوان یک جایگزین برای ارزهای تحت حمایت دولت‌ها متولد شد. سهامداران بیت کوین استدلال می‌کنند که بخشی از دنیای ارزهای مدرن، ساخته دست اقتصاد است که بانک‌های مرکزی برای افزایش رشد اقتصادی، آن ارز‌ها را چاپ می‌کنند. بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال مانند اتریوم، از لحاظ سود اقتصادی در جایگاه برابر یا حتی بهتر از رقبای سنتی و کاغذی خود قرار می‌گیرند. آشنایی با ارز دیجیتال بیت‌ کوین

    از آنجایی که بیت کوین یک ارز غیر متمرکز است، تحت تسلط هیچ بانک مرکزی یا دولتی نیست؛ به این معنی که افراد می‌توانند بدون واسطه در آن عمل کنند. بخشی از جذابیت بیت کوین به خاطر همین موضوع است. علاوه بر این، ارزهای دیجیتال تحت بستری به اسم بلاک چین قرار دارند؛ بلاک چین یک دفتر کل دیجیتالی است که نمی‌تواند تغییر کند و همه معاملات، مدارک وام‌ها یا تاریخچه دارایی‌ها در آن ثبت می‌شود که مهم‌ترین و مفیدترین جنبه قلمرو ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود.

    بیت‌ کوین
    بیت‌ کوین
    الان که قیمت بیت کوین این همه بالا رفته، هنوز می شود با ماین کردن، سرمایه به دست آورد؟
    ماین ربط مستقیم به سختی شبکه و سختی شبکه ربط مستقیم به تعداد افراد در حال تلاش برای یک کوین دارد. صدالبته که الگوریتم و تعداد کوین و تعداد تراکنش هم دخالت دارد. برای شروع، ماین کردن در خیلی از شرایط اصلا عاقلانه نیست مگر اینکه طرف برق مجانی و یک سری سرمایه زیاد اولیه داشته باشد. الان ماین کوین های دیگر خیلی خوب است و بعدش باید آنها را تبدیل به بیت کوین کرد. کوین هایی مثل اتریوم، بیت کوین کش، بیت کوین گلد، مونرو، زی کش، الکترونیوم و بقیه…

    یعنی یک نفر که تازه کار است و تازه قصد افتادن در این وادی را دارد، چه کارهایی باید انجام دهد؟
    اول این که باید مدت قابل توجهی را واقعا صرف مطالعه کند. باید صد درصد آموزش ها را به زبان انگلیسی ببیند. اگر نمی تواند و متوجه انگلیسی نیست، به نظر من وارد نشود بهتر است چون با یک بازار جهانی رو به رو هستیم که اولین نیازش همین راه و روش ارتباط با بقیه و سایت های خارجی است.

    دومین پیش نیاز داشتن اطلاعات کامل از سخت افزارها، نحوه محاسبه میزان برق و انرژی و کلک های کاهش انرژی است. در مرحله بعدی باید تجهیزات خرید و یک هفته تست کرد. بعد از یک هفته نتایج را برای یک ماه در نظر بگیرید و حساب کتاب کنید که دخل و خرج با هم می خواند یا نه. ضرر مالی که زیاد نیست اما بیشتر باید به هزینه برق توجه کرد. بعد از این ها تازه می توان استارت کار را زد. آشنایی با ارز دیجیتال بیت‌ کوین
    گفتی کار بیت کوین غیر از سواد انگلیسی بالا و وقت آزاد، به سیستم کامپیوتری و سخت افزار خوب هم نیاز دارد. چه جور سیستمی لازم می شود؟

    ما الگوریتم های مختلفی داریم؛ عموما الگوریتم های کریپتونایت و Ethash نیاز به تعداد زیادی کارت گرافیک دارند، مثلا هشت تا به بالا تا راندمان خوبی داشته باشند. الگوریتم مستقیم SHA- 256 به CPU نیاز دارد. البته که یک ترکیب خاص هم نیاز دارد.

    حالا این همه دردسر متحمل شدیم، بابت چی؟ خرید و فروش بیت کوین در ایران وجود دارد؟
    درواقع به صورت رسمی آزاد نیست. تا سال قبل می شد با صرافی های خاصی صحبت کرد اما الان ممنوع شده و آنها قبول نمی کنند. فروشش سخت است و آدم خاص خودش را می خواهد.
    فروش سخت یعنی چی؟
    فروش سخت یعنی این که عددهای مورد تقاضای مشتری ها کم است؛ مثلا در حد ۱۰۰ دلار در روز. مشتری های بزرگ هم تخفیف زیاد می خواهند.
    قطع شدن اینترنت خطر بزرگی است؟
    سیستم ماین یک سری محاسبه گر را متصل می کند به یک استخر (Pool). وقتی اینترنت نباشد یعنی نمی توانی. گاهی مرتب پیغام خطا می دهند و بعضی استخرها قطع و وصلی زیاد دارند. اگر درخواست ناقص فرستادی IP را بن می کنند. برای همین بهتر است از اشتراک اینترنت با پینگ مناسب استفاده کرد. کل کار خیلی حجم مصرف نمی کند؛ شاید در ماه ۵۰ مگابایت! ولی ثباتش مهمتر است.
    استخر یعنی چی؟
    برای ماینینگ استفاده می شود. در حقیقت به گروهی از استخراج کنندگان بیت کوین گفته می شود که با یکدیگر کار می کنند. با هم در تعامل هستند و به انجام بلاک ها و تقسیم کردن جایزه ها مشغول می شود. آشنایی با ارز دیجیتال بیت‌ کوین

    دنیای مدرن و دیجیتال امروزی در تلاش برای انتخاب و تولید بهترین روش برای مسائل حیاتی بشر امروزی است.

    بیت کوین و سایر پول‌های دیجیتال با باز کردن دریچه‌ای جدید به دنیای تکنولوژی و فناوری‌های مالی، تحولی عظیم و انقلابی محسوب می‌شوند.

    اگر با تعریف کلی و مفهوم ساده بیت کوین آشنا شده‌اید و کنجکاوید تا بیشتر در این حوزه اطلاعات کسب کنید،نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه برای ما ارسال کنید آشنایی با ارز دیجیتال بیت‌ کوین

    اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. ممنون که با مجله اینترنتی ایلیار همراه بودید!

    خوشحال میشویم صفحه اینستاگرام ایلیار را دنبال کنید .

    هم چنین در صورت تمایل از فروشگاه اینترنتی ایلیار دیدن کنید.

    میانگین امتیازات ۴ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    مطلب پیشنهادی

    خرید هدیه برای همسر باردار

    هدیه برای همسر و خانم باردار چی بخریم ؟

    درخرید و انتخاب هدیه برای همسر باردار باید تبحر و تجربه کافی داشته باشید و با …

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.