قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه » آرایش و زیبایی » آرایش صورت » کانسیلر آرایشی چیست و چگونه استفاده می شود؟
فروشگاه اینترنتی ایلیار
کانسیلر چیست
کانسیلر چیست

کانسیلر آرایشی چیست و چگونه استفاده می شود؟

  • کانسیلر آرایشی چیست و چگونه استفاده می شود؟

    کانسیلر همان طور که از نام آن (Concealer) پیداست یک وسیله آرایشی برای پوشش دادن عیوب پوستی است. کانسیلر نوعی فونداسیون فشرده با غلظت بالا است که قابلیت پوشش بالایی دارد و می‌تواند نقص‌های پوست مثل آکنه و قرمزی ناشی از آن، لک پوستی و گودی و سیاهی زیر چشم را تا حد زیادی پوشش دهد. اما استفاده از کانسیلر نیاز به رعایت نکاتی دارد که در این مقاله از مجله ایلیار  به آن خواهیم پرداخت.

    کانسیلر یا همان کرم پودر فشرده طی سالیان اخیر در زمره پر کاربرد ترین محصولات آرایشی قرار گرفته است.

    با استفاده از این محصول آرایشی می تواند عیوب پوست از جمله جای جوش، زخم، تیرگی دور چشم، قرمزی پوست و … را بپوشانید.

    هر چند که شرط رسیدن به یک پوست بی نقص و آرایش تمیز استفاده از کانسیلر با کیفیت است. یک کانسیلر مناسب باید توانایی استتار عیوب پوست را داشته باشد؛ مضاف بر اینکه باید متناسب با جنس و رنگ پوست باشد.

    کانسیلرها در واقع کرم‌پودرهای فشرده روشن و رنگی هستند که شما می‌توانید آنها را قبل یا بعد از کرم پودر استفاده کنید البته بعضی‌ها می‌گویند بهتر است بعد از کرم‌پودر زدن استفاده شود. این کانسیلرها به‌ صورت‌های مختلفی وجود دارند؛ یکی به‌صورت Stick یا ماتیکی که استفاده از آن راحت‌تر است، حالت دیگر کرم‌مانند نیمه‌جامد و در نهایت کانسیلرهای مایع کانسیلر معمولا باید یک درجه از رنگ کرم‌پودر استفاده شده روشن‌تر باشد.

    اگر کانسیلر خیلی روشن‌تر از کرم‌پودر باشد به جای پوشانندگی لکه‌های تیره را بیشتر نشان خواهد داد .

    خریداران معمولا هنگام خرید کانسیلرها به دلیل وجود انواع مختلفی از رنگ‌ها سردرگم هستند. هر رنگ مختلف کانسیلر برای از بین بردن و پوشاندن لکه‌های مختلف پوستی و دادن رنگ و جلوه زیبایی به پوست طراحی شده است.

    انواع کانسیلر

    کانسیلرها به تناسب شکل و جنس شان به کانسیلر مایع، مدادی، ماتیکی، پالتی و برس دار تقسیم می شوند.

    انواع کانسیلر
    انواع کانسیلر

    کانسیلر مایع یا Liquid

    مصرف کانسیلر مایع به علت بافت بسیار سبک و سهولت در استفاده متداول تر است.

    کانسیلر میبلین (Maybelline) و بی یو (BeYu) دو برند محبوب مصرف کنندگان کانسیلرهای مایع به شمار می روند.

    کانسیلرهای مایع همان حالت کرم پودرهای مایع را دارند. آنها زمانی که با قلم‌های آرایشی و یا اسفنج ها استفاده می شوند عملکرد عالی دارند. از کانسیلرهای مایع برای ایجاد پوشش و لایه ای روی پوست استفاده می شود، و معمولا زمان زیادی لازم دارند تا این پوشش ایجاد گردد. بعضی از کانسیلرهای مایع هم وجود دارند که به سختی می توان آنها را با دیگر لوازم آرایشی ترکیب و استفاده کرد. به همین دلیل قبل از خشک شدن آنها روی پوست، لازم است تا با کرم پودر ترکیب شوند. کانسیلرهای مایع و ارزان ممکن است در طول روز به حالت پوسته پوسته  روی صورت قرار گیرند.

    کانسیلر ماتیکی یا Stick

     اغلب بافت سنگین تری نسبت به کانسیلر مایع دارند. برند بورژوآ (Bourjois) و نوت (Note) از جمله کانسیلرهای مطرح ماتیکی هستند که توانسته اند رضایت مصرف کنندگان را جلب نمایند.

    این کانسیلرهای استیکی مانند رژ لب طراحی شده اند و کانسیلر حالت کرم مانند دارد. هرگز مستقیما از این استیک ها روی پوست استفاده نکنید. همیشه از انگشت و برس برای این کار استفاده کنید. خریداران باید بدانند که بعضی از کانسیلرهای استیکی ارزان، ماندگاری بالایی ندارند. پس باید در طول روز چندین بار از آنها استفاده شود. این کانسیلرها برای مسافرت مناسب هستند. همچنین برای گذاشتن در کیف های کوچک و دستی هم مناسب می باشند.

    کانسیلر برس دار

    این نوع کانسیلرها شبیه کانسیلرهای مایع هستند و قابلیت کنترل مواد را دارند.

    کانسیلر کرمی

    این نوع کانسیلر برای پوست های نرمال، خشک، ترکیبی و حساس مناسب است و مانند سایر کانسیلرها پوشش دهی خوبی را برای پوست ایجاد خواهد کرد و در نهایت حالت ساتنی و کرمی را برای پوست ایجاد می کند.

    این نوع کانسیلر معمولا درون یک پالت کوچک قرارد دارد و می توان گفت یکی از بهترین انتخاب ها برای پوشش سیاهی زیر چشم و سایر تیرگی ها بر روی پوست است. این نوع کانسیلر را می توان با انگشت، اسفنج و یا براش آرایشی بر روی پوست استفاده کرد.

    استفاده صحیح از کانسیلر

    کانسیلر مناسب انتخاب کنید:
     اولین قدم برای استفاده از کانسیلر انتخاب نوع مناسب آن است. کانسیلرها انواع مختلفی دارند و هر نوع آن برای نیاز خاصی طراحی شده است پس قبل از هرچیز باید نیاز پوست خود را بشناسید. کاسیلر را یک یا دو درجه روشن‌تر از رنگ طبیعی پوست خود و حتما از برند معتبر انتخاب کنید

    کانسیلر مایع یک کانسیلر کاربردی که می توان گفت مناسب برای انواع پوست چرب، معمولی و حساس می باشد. کانسیلر مایع کاملا سبک است و قدرت پوشانندگی ایده آلی دارد. 

    میبیلین (Maybelline)، بی یو (BeYu)، فلومار (Flormar) یکی از پرطرفدارترین برندها در زمینه کانسیلر مایع می باشند.

    اگر پوست خشکی دارید، کانسیلرهای مدادی و استیکی بهترین انتخاب براب پوست شما بوده و پوشش رضایت بخشی برایتان حاصل خواهد شد.

    ناحیه مورد نظر را آماده کنید
    اگر کانسیلر را قبل از آماده سازی روی پوست بزنید قطعا نتیجه خوبی نخواهید گرفت و همیشه آرایشی زیباتر است که روی پوست آماده شده انجام شود. آماده کردن پوست برای استفاده از کانسیلر توسط مرطوب کننده مناسب انجام می‌شود پس لازم است حتما قبل از استفاده از کانسیلر از مرطوب کننده روی پوست خود استفاده کنید و صبر کنید تا کاملا جذب شود سپس کانسیلر بزنید. اگر اطراف چشم هم از کانسیلر استفاده می‌کنید کرم دور چشم را فراموش نکنید. برای کیفیت بهتر آرایش و دوام بیشتر کانسیلر روی پوست  می‌توانید از پرایمر هم استفاده کنید، نوع مرطوب کننده و کرم دور چشم را حتما مناسب با پوست خود انتخاب کنید.

    رنگ صحیح کانسیلر را به کار ببرید
    شاید گفتن این نکته ضروری به نظر نرسد اما درصد بالایی از اشتباهات در کاربرد کانسیلر ناشی از انتخاب رنگ نامناسب برای پوست است. معمولا رنگی که برای کانسیلر استفاده می‌شود بیش از حد روشن یا بیش از حد زرد و یا بیش از حد صورتی است و این مساله باعث می‌شود کانسیلر کاملا با پوست شما هماهنگ نشود. اگر پوست روشنی دارید به دنبال رنگ‌هایی باشید که کمی متمایل به صورتی باشد، اگر پوست متوسطی دارید رنگ‌های هلویی روشن و ترکیب صورتی و نارنجی را انتخاب کنید و اگر پوست تیره‌ای دارید هلویی و نارنجی را امتحان کنید. رنگی که انتخاب می‌کنید باید یک یا دو درجه (و نه بیشتر) از رنگ پوست شما روشن‌تر باشد اما برای پوشاندن جوش از کانسیلر همرنگ پوست استفاده کنید.

    یک از دغدغه های همیشگی خانم ها، انتخاب کانسیلر مناسب با رنگ پوستشان است. در نظر نگرفتن این موضوع ظاهر نامعقولی برای شما ایجاد می کند.

    اگر پوست تیره و گندمی دارید، هرگز از رنگ های روشن استفاده نکنید. کانسیلر برای پوشش عیوب پوستی  به کار می رود و استفاده از رنگ های روشن نه تنها این نتیجه را در پی ندارد کما اینکه ظاهر نامناسبی از شما به نمایش خواهد گذاشت.

    کانسیلر مناسب پوست تیره و برنز باید پایه رنگ هلویی و صورتی داشته باشد.

    کسانی که رنگ پوست روشن و متوسطی دارند، کافیست در هنگام خرید کانسیلر، رنگی را انتخاب کنند که حدود دو درجه از پوستشان روشن تر باشد.

    انتخاب رنگ کانسیلر
    انتخاب رنگ کانسیلر

    نکات استفاده از کانسیلر

    • اگر در اطراف چشم خود تیرگی مشاهده می کنید رنگی انتخاب کنید که پایه زرد داشته باشد.
    • کانسیلر سبز عموما برای پوشش لکه های قرمز و جای جوش و آکنه مصرف می شود و کانسیلر نارنجی برای افرادی با رنگ پوست تیره تعبیه شده است. به هنگام خرید رنگ نارنجی می توانید آن را در اطراف دهان تست کنید.
    • توجه داشته باشید کانسیلری که برای جای جوش استفاده می شود برای  نواحی دور چشم مناسب نمی باشد.
    • اگر پوست خشکی دارید، به هیچ عنوان از کانسیلر مایع استفاده نکنید؛ چرا که باعث چین و چروک بیش تری می شود.

    ضمن پرهیز برای پخش کردن کانسیلر به ویژه زیر چشم از اسفنج ها کمک بگیرید.

    مثلث زیر چشم را فراموش کنید
    اگر فیلم‌های آموزش آرایش را در اینترنت مشاهده کرده باشید حتما دیده‌اید که این افراد کانسیلر را به شکل یک مثلث بزرگ زیر چشم استفاده می‌کنند و در واقع سعی می‌کنند با این کار خود را حرفه‌ای نشان دهند. باید بگوییم این کار هیچ ضرورتی ندارد و لازم نیست این مقدار از ماده آرایشی را برای پوشاندن کمی تیرگی هدر دهید. به دقت به زیر چشمان خود نگاه کنید و نقاطی را که تیرگی دارند مشخص کنید و کانسیلر را تنها روی ناحیه تیره زیر و اطراف چشم بزنید، چند میلیمتر از این ناحیه فراتر بروید تا بعدا در محو کردن آن دچار مشکل نشوید.

    کانسیلر
    کانسیلر

    کاربرد کانسیلر در نقاطی که انتظار نمی‌رود
    برخلاف تصور عموم کانسیلر تنها برای پوشاندن تیرگی زیر چشم و روی جوش‌ها کاربرد ندارد بلکه می‌توان از ان برای پوشاندن قرمزی اطراف بینی و گوشه چشم که در بیشتر افراد وجود دارد و همچنین تیرگی‌های اطراف دهان هم استفاده کرد که باعث می‌شود پوست یکدست و زیبایی داشته باشید.

    اگر با کانسیلر آشنا باشید و نحوه استفاده از آن را بدانید مطمئنا بعد از آرایش کردن چهره خود، معجزه آرایش را خواهید دید!

    کانسیلر تارت shape tape contour – tarte

    من خودم از این کانسیلر مایع استفاده میکنم و به شما هم پیشنهاد میدم. کانسیلری با پوشش دهی فوق العاده که بعد از استفاده از آن ظاهری شفاف و صافی روی پوست ایجاد می شود و هیچ گونه حالت چین و چروک و پوسته پوسته شدن را در زیر چشم ایجاد نخواهد کرد.

    قیمت: ۲۷ دلار – در حدود ۱۱۱ هزار تومان

    کانسیلر تارت Tarte
    کانسیلر تارت Tarte

    اگر این مقاله را پسندیدید می‌توانید مقالات مشابه را در بخش آرایش و زیبایی در مجله مجله ایلیار  دنبال کنید.

    اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. ممنون که با مجله اینترنتی ایلیار همراه بودید!

    خوشحال میشویم صفحه اینستاگرام ایلیار را دنبال کنید .

    هم چنین در صورت تمایل از فروشگاه اینترنتی ایلیار دیدن کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطلب پیشنهادی

    بهترین عطر پاییزی زنانه

    خوشبوترین و بهترین عطر پاییزی زنانه کدام هست؟

     عطر پاییزی زنانه بالاخره فصل زیبای پاییز هم داره فرا میرسه و از گرمای وحشتناک هوا کم …

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.