قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه » وب مستر » مقابله با اسپم در وردپرس با افزونه Akismet
فروشگاه اینترنتی ایلیار
مقابله با اسپم در وردپرس
مقابله با اسپم در وردپرس

مقابله با اسپم در وردپرس با افزونه Akismet

  • مدیر هر سایتی که باشید، احتمالا یکی از مشکلاتی که همیشه با آن مواجه بوده اید، دریافت دیدگاه های ناخواسته از اسپمر های سراسر دنیاست. حتی اگر از کپچا هم استفاده کنید این مسئله ممکن است باز هم گاهی پیش بیاید. از آنجایی که مقابله اسپم بدون داشتن ابزار مناسب واقعا طاقت فرساست

    همونطور که میدونیم همیشه وجود اسپم باعث مزاحمت میشه و خیلی از وقت های ما رو از بین میبره. افزونه ای که می خوایم در این جا به شما معرفی کنیم یه افزونه مناسب و کار اماده که مطمئن هستم به کار خیلی از شما دوستان هم می یاد .

    امنیت سایت یکی از مهم‌ترین مسائلی است که مدیران سایت‌های مختلف برای آن ارزش زیادی قائل هستند. یکی از موارد که گاهی به امنیت سایت شما آسیب می‌رساند،ارسال نظرات اسپم در وردپرس هستند؛ که بیشتر به صورت نظرات در سایت مشاهده می‌شوند! همچنین اسپم‌ها علاوه بر امنیت سایت، می‌توانند روی سرور میزبان شما فشار زیادی وارد کنند و در صورت افزایش این روند، ممکن است سرور از دسترس خارج شود.

    اسپم چیست ؟

    شاید برایتان پیش نیامده باشه که دیدگاه اسپم در سایتتون ثبت کنن یا شایدم پیش اومده , این دیدگاهها اکثرا به صورت انگلیسی هستن و در عرض یک ساعت می تونن هزاران دیدگاه رو ثبت کنن این کار توسط اسکریپت ها انجام میشه به صورت خودکار یعنی یه انسان نمی تونه این کار رو انجام بده پس اسکریپت های آماده ای  برای این کار ساخته شده که این دیدگاههای اسپم رو ثبت می کنن که کمی آزار دهنده است.

    ارسال نظرات اسپم در وردپرس

    هرزنامه ها و اسپم ها اکسر اوقات در قالب نظرات کاربران در نوشته ها و مطالب سایت می باشد. یکی از بهترین گزینه های جلوگیری از این روش که درواقع یکی از مهم ترین خطرات مهم در پایین آمدن امنیت وردپرس می شود، استفاده از افزونه های آنتی اسپم می باشد.

    افزونه‌های مختلفی برای سیستم مدیریت محتوای وردپرس وجود دارند، که با استفاده از آن قادر به جلوگیری از ارسال اسپم توسط ربات‌ها یا کاربران در سایت وردپرسی خود خواهید بود. در این مقاله قصد معرفی یک افزونه کاربردی برای وردپرس را داریم، افزونه حرفه ای Akismet که بهترین پلاگین جهت جلوگیری از نظرات اسپم در وردپرس میباشد.که با استفاده از آن قادر به جلوگیری از ارسال نظرات اسپم یا ورود اسپمرها به سایت وردپرسی خود خواهید بود.

    Akismet نام یک افزونه رایگان وردپرس است که امکان بستن ارسال اسپم از طریق نظرات وردپرس را به صورت کاربردی به ما میدهد. این افزونه در مخزن وردپرس به ثبت رسیده و تونسته امتیاز ۵ را از ۵، از آن خود نمایید. افزونه دارای ویژگی های مختلف و کلیدی است که در زیر برخی از آن ها آورده شده است.

    امکانات افزونه وردپرس اکیسمت :
    جلوگیری اتوماتیک از انتشار دیدگاه های اسپم
    دارای وضعیت برای هر دیدگاه همراه تاریخچه دیدگاه ها
    نمایش آدرس ها و بخش های مخفی ارسال شده در دیدگاه

    مقابله با اسپم در وردپرس
    مقابله با اسپم در وردپرس

    نصب و راه اندازی افزونه وردپرس Akismet :

    نحوه جلوگیری از ارسال اسپم در وردپرس ابتدا افزونه اکیسمت که پیش فرض در قسمت افزونه ها هست بعد از فعال سازی باید برای اکیسمت از سایت وردپرس API بگیرید .

    بدون شک همه ی شما دست کم یک بار هم که شده نام این افزونه را شنیده اید. چرا؟ چون این افزونه کار تیم سازنده ی وردپرس است و به صورت پیشفرض بر روی نصب وردپرس شما موجود است. بنابراین در صورتی که این افزونه را از روی وردپرس خود حذف نکرده باشید، الان یک گوشه ای در میان افزونه های شما نشسته و منتظر است تا شما بروید و فعالش کنید.

    اگر این افزونه را از وردپرس خود حذف نکرده اید، همین الان به بخش افزونه ها بروید و فعالش کنید و اگر این افزونه بر روی وردپرس شما وجود ندارد همین الان با مراجعه به صفحه افزونه در سایت وردپرس آن را نصب کنید
    برای نصب و راه اندازی این افزونه فایل زیپ مربوط به افزونه را دانلود و به مسیر wp-contents/plugins خود منتقل کنید و بعد از آن فایل را از حالت آرشیو خارج کنید.
    سپس با مراجعه به قسمت مدیریتی وردپرس -> افزونه ها -> افزونه های نصب شده اقدام به فعال سازی پلاگین وردپرس Akismet یا ضد هرزنامه کنید.

    افزونه جلوگیری از اسپم
    افزونه جلوگیری از اسپم

    برای فعالسازی این افزونه شما نیاز به کلید API دارید. برای دریافت کلید API در قسمت تنظیمات افزونه Akismet روی Get your API key کلیک کنید.

    آموزش راه اندازی افزونه اکیسمت
    آموزش راه اندازی افزونه اکیسمت

    در صفحه جدید باز شده Say goodebye to comment spam روی دکمه GET AN AKISMET API KEY کلیک کنید. برای اینکار شما نیاز به سرویس تغییر آی پی یا VPN و فیلترشکن دارید.

    آموزش راه اندازی افزونه Akismet
    آموزش راه اندازی افزونه Akismet

    در مرحله ی بعدی از شما درخواست میشود که در صورتی که در سایت wordpress.com حساب کاربری ندارید، یک حساب کاربری برای خود ایجاد کنید.

    در صفحه جدیدی که باز میشود شما باید ثبت نام کنید.  فرم ثبت نام را پر کنید تا ثبت نام شما انجام شود و بتوانیم مراحل بعدی را پی گیری کنیم.بعد از تکمیل اطلاعات روی Continue کلیک کنید.

    نصب و راه اندازی افزونه وردپرس Akismet
    نصب و راه اندازی افزونه وردپرس Akismet

     

    بعد از ثبت نام  لینکی در ایمیلی برای شما خواهند فرستاد که شما باید روی آن کلیک کنید تا احراز هویت شوید. و در آخر شما باید یک سرویسی برای شروع کار انتخاب کنید. این افزونه یک سرویس رایگان و دو سرویس تجاری دارد که ما نسخه Basic یا همان رایگان را پیشنهاد میکنیم. روی Get Basic کلیک کنید.

    پلن مورد نظر خود را انتخاب کرده و بر روی دکمه Sign UP کلیک کنید. همانطور که مشاهده میکنید ما پلن Get Personal را انتخاب کرده ایم که به صورت کاملا رایگان ارائه میشود.

     افزونه ی کاربردی وردپرس
    افزونه ی کاربردی وردپرس

    در ادامه صفحه ی دیگری برای شما باز میشود که از شما اطلاعات پرداخت را سوال میکند. از آنجایی که ما نمیخواهیم هزینه ای را متقبل شویم، مقدار هزینه ی دلخواه خود را مطابق تصویر زیر به ۰ تغییر دهید

    پس از تغییر این رقم به صفر، خواهید دید که کلیه فیلد های مربوط به اطلاعات پرداخت حذف خواهند شد و تنها فیلد نام و نام خانوادگی باقی خواهد ماند. بنابراین نام و نام خانوادگی خود را در این فیلد ها وارد کرده و بر روی دکمه Continue کلیک کنید.

     مقابله با نظرات اسپم در وردپرس
    مقابله با نظرات اسپم در وردپرس

    در این بخش کار شما به پایان میرسد و کلید API خود را دریافت می کنید.

    این کلید را کپی کنید، در کنترل پنل مدیریت وردپرس از بخش افزونه ها به زیر منوی اکیسمت بروید و روی لینک “من یک کلید از قبل دارم” کلیک کنید. سپس کلید API خود را وارد نموده و تنظیمات را ذخیره کنید. روی save change کلیک کنید. و در نهایت افزونه Akismet فعال میشود و به جنگ اسپم ها میرود!

     افزونه وردپرس اکیسمت
    افزونه وردپرس اکیسمت

    نتیجه‌گیری

    تامین امنیت سایت یکی از مهم‌ترین مسئولیت‌های مدیران سایت‌های وردپرسی است، که جلوگیری از ارسال نظرات اسپم در وردپرس توسط ربات‌ها یکی از مهم‌ترین این موارد است. در این مقاله به بررسی یک افزونه کاربردی برای وردپرس پرداختیم، که با استفاده از آن قادر به جلوگیری از ارسال اسپم در وردپرس خواهید بود. امیدواریم پست مربوط به جلوگیری از اسپم دیدگاه ها در وردپرس برایتان مفید واقع شده باشد. ادامه در

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطلب پیشنهادی

    فارسی سازی وردپرس

    فارسی کردن پیشخوان وردپرس

    فارسی کردن پیشخوان وردپرس فارسی کردن وردپرس میتونه با روش‌های مختلفی انجام بگیره که شاید در …

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.