قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه » آرایش و زیبایی » لاک ژلیش ترند محبوب خانم ها
فروشگاه اینترنتی ایلیار
لاک ژلیش
لاک ژلیش

لاک ژلیش ترند محبوب خانم ها

  • تاریخچه لاک ناخن

    شاید فکرش را هم نکنید که استفاده از محصولات آرایشی ناخن، به حدود ۳ هزار سال قبل از میلاد در کشور چین بازمیگردد. چینیان قدیم در تولید رنگ برای ناخن ها از ترکیبات طبیعی مثل سفیده تخم مرغ، صمغ عربی، موم زنبور عسلی، سبزیجات، حنا و ژلاتین استفاده می کردند.

    در مصر باستان، رنگ لاک های مورد استفاده، با توجه به طبقه اجتماعی، متفاوت بود. به این معنی که طبقات اجتماعی پایینتر از رنگ های کمتر و در واقع بی رنگ تر و طبقه اشراف از رنگ های بیشتر و روشن تر مثل رنگ قرمز برای ناخن های خود استفاده می کردند. بنابراین وضعیت ناخن بانوان، وضع مالی و جایگاه اجتماعی آنها را بیان می کرد. اشراف و ثروتمندان، گاهی ناخن هایشان را با طلا یا نقره نیز می آراستند و این کار را نشانه اشراف زادگی می دانستند.

    لاک هایی با شکل و شمایل امروزی، حدود سال ۱۹۳۰ به بازار عرضه و با استقبال فراوان خانم ها مواجه شدند و بازار پررونقی پیدا کردند و امروزه به نام لاک و با تنوع زیاد در دسترسی شما هستند. لاک های جدیدی با نام های لاک حرارتی، لاک شبرنگ، به تازگی به فهرست محصولات آرایشی ناخن اضافه شده اند

    این روزها در آرایشگاه قبل از مانیکور کردن ناخن‌ها این سوال از مشتری پرسیده می‌شود؛ لاک معمولی بزنم یا ژلیش؟ کمتر کسی در مورد این لاک‌های موقت و کاربردی که دارند و البته مزایا و معایبشان می‌داند. به همین دلیل مطلبی در این مورد تهیه کرده‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

    لاک‌های موقت یا لاک ژلیش چه هستند؟

    ترندهای جدید را می‌توان در هر بخشی از زندگی پیدا کرد. یکی از این ترندهای روز در زمینه زیبایی، استفاده از ژلیش ناخن است که به دلیل مزایای مختلفی که دارد در بین خانم‌ها بسیار محبوب شده است و در بسیاری از سالن‌های آرایشی و آرایشگاه‌ها از پرطرفدارترین و شلوغ‌ترین قسمت‌هایی است که حتماً باید از چند روز قبل، روز مراجعه خود را با آرایشگاه چک کنید تا وقتی را برای شما تنظیم کند. بهتر است قبل از هر اقدامی بدانید که ژلیش ناخن چیست و چه تفاوتی با لاک معمولی دارد؟

    قبل از هر چیزی باید بدانید که ژلیش ناخن یا همان لاک ژلیش با کاشت ناخن به روش ژل متفاوت است و این ژلیش ناخن تنها برای طراحی ناخن و استفاده از رنگ‌های مختلف برای زیباتر کردن ظاهر ناخن استفاده می‌شود و تغییری در فرم یا بلندی ناخن شما ایجاد نمی‌کند. در واقع این همان ژلیش ناخن طبیعی است.

    ژلیش ناخن چگونه است؟ لاک ژلیش ناخن در واقع یک ژل رقیق و مایع است که در بطری‌های کوچکی مانند لاک تولید می‌شود. نحوه استفاده از ژلیش ناخن درست مانند لاک معمولی است و با کمک فرچه کوچکی که در سر بطری قرار دارد، ژلیش را روی ناخن می‌کشند. یکی از مزیت‌های ژلیش ناخن این است که به سرعت خشک نمی‌شود و نیازی نیست با سرعت هرچه تمام لاک را به نحوی روی ناخن پخش کنید تا اثر فرچه روی لاک باقی نماند!

    لاک ژلیش با استفاده از لامپ مخصوص به سرعت خشک می‌شود و می‌تواند بدون آسیب‌دیدگی تا حداقل دو تا سه هفته سالم بماند.

    نکته‌ای که در مورد لاک های ژلیش وجود دارد، این است که به سادگی پاک نمی‌شود.

    این نکته از جنبه ماندگار مثبت است ولی اگر بخواهیم از این جنبه نگاه کنیم که برای پاک کردن آن باید فرآیندی را برای رفتن به آرایشگاه و ترمیم لاک ژلیش طی کنید، کمی دشوار می‌شود. گاهی حتماً زمان کافی برای رفتن به سالن‌های زیبایی را ندارید و ترجیح می‌دهید این کار به سرعت به انجام برسد. برای اینکه بتوانید لاک ژلیش روی ناخن طبیعی را خودتان به سادگی در منزل پاک کنید، نیاز به انجام برخی مراحل دارید تا بدون آسیب دیدگی ناخن‌ها، لاک ژلیش را از روی ناخن‌ها پاک کنید.

    لاک‌های موقت که به نام ژلیش معروف شده‌اند، در واقع همان لاک کلاسیک هستند که با ژل اکریلیک مخلوط شده است. این نوع لاک بعد از گذاشته شدن روی ناخن باید با اشعه UV خشک شود. لاک‌های موقت مانند لاک‌های کلاسیک مایع هستند، با این تفاوت که براق‌ترند و به سادگی و به کمک استون پاک نمی‌شوند.

    دوام لاک ژلیش حداقل ۱۸ روز است.

    لاک ژلیش
    لاک ژلیش

    پک مخصوص ژلیش شامل:

    ۱- بیس کد

    ۲- لاک ژلی رنگی (که تنوع رنگی بالایی دارد)

    ۳- تاپ کد و کلینزر

    ۴- دستگاه LED

    چطور باید از لاک موقت استفاده کرد؟

    معمولا در آرایشگاه بعد از پاک کردن و مرتب کردن ناخن‌ها و گرفتن کوتیکول ناخن‌ها ژلیش را مانند لاک کلاسیک روی ناخن می‌زنند.

    بعد از زدن لایه نخست باید دست را برای ۳۰ ثانیه داخل دستگاه UV یا LED گذاشت

    لاک ژلیش در اثر حرارت و واکنش‌هایی که ایجاد می‌شود از حالت مایع به جامد تبدیل می‌شود و خودش را می‌گیرد

    و بعد لایه دوم را روی ناخن زد

    و مجدد ناخن‌ها را داخل دستگاه LED یا UV گذاشت.

    کل مراحل زدن ژلیش روی ناخن، حدود ۲۵ تا ۳۰ دقیقه طول می‌کشد.

    لاک ژلیش
    لاک ژلیش

    نحوه پاک کردن لاک ژلیش از روی ناخن ؟

    آنچه باید بدانید این است که هرگز لاک ژلیش را که حالا دارای پریدگی در قسمت‌های بالایی ناخن است یا ترک خورده است، با کشیدن و کندن لاک جدا نکنید. این کار برای نوبت بعدی استفاده از این نوع لاک بسیار بد است و باعث خراب شد لاک شما در مرحه بعد می‌شود.

    ۲ هفته بعد از زدن ژلیش روی ناخن با بلند شدن ناخن فاصله‌ای بین ریشه ناخن و لاک ایجاد می‌شود. در این هنگام باید ژلیش را از روی ناخن برداشت یا دوباره رنگ آن را تجدید کرد. برای این کار بهتر است به آرایشگاه مراجعه کنید.

    آرایشگر پنبه‌ای را با استون صددرصد، نمناک می‌کند و روی ناخن می‌گذارد و با فویل آلومینیومی آن را می‌پوشاند.

    بعد از ۱۵ دقیقه ژلیش پاک می‌شود. با کمک کیت‌های مخصوصی که در بازار به فروش می‌رسد هم می‌توان این کار را در خانه انجام داد.

    قبل از هر قدمی برای ترمیم لاک ژلیش ، یک مکان با تهویه مناسب پیدا کنید چون حدود نیم ساعت زمان نیاز دارید و کار کردن با موادی مانند استون می‌تواند برای تنفس در مکان بسته آزار دهنده باشد و خطرناک باشد.

    برای اینکه بتوانید لاک های ژلیش را خودتان در خانه پاک کنید، به استون، پنبه، فویل آلومینیوم و سوهان ناخن احتیاج دارید.

    نوعی از استون که برای برداشتن لاک ژلیش مناسب است، استون خالص و حتی بدون اسانس است.

    در صورت خالص نبودن استون یا داشتن هر گونه مواد تشکیل‌دهنده اضافی، روند تأثیرگذاری‌اش طولانی‌تر می‌شود. اگر برای پوشاندن قسمت‌های خراب شده ناخن خود بعد از دو تا سه هفته، لاک معمولی روی لاک ژلیش زده‌اید، حتماً قبل از شروع، لایه لاک معمولی را با لاک پاک‌کن یا استون از روی لاک ژلیش ناخن پاک کنید. بعد از این کار می‌بینید که هیچ تغییری روی لاک ژلیش ایجاد نمی‌شود.

    متأسفانه باید بدانید که استون باعث خشکی پوست دست و البته ناخن‌ها می‌شود. خصوصاً در حالتی که برای مدت چند دقیقه روی ناخن باقی بماند. پس بعد از پاک کردن لاک ژلیش، ناخن‌های خود را تقویت کنید و با استفاده از روغن نارگیل، آنها را چرب و رطوبت رسانی کنید. حتی اگر می‌خواهید بعد از پاک کردن مجدداً از دیگر انواع لاک ژلیش استفاده کنید، بعد از اتمام کار، پوست دست و کوتیکول اطراف صدف ناخن را با استفاده از مواد مغذی یا محصولان مخصوص، تقویت کنید.

    برداشتن لاک ژلیش
    برداشتن لاک ژلیش

    آیا ژلیش بهتر از لاک کلاسیک است؟

    ژلیش برای افرادی که مایل‌اند همیشه لاک داشته باشند و در عین حال خانم‌های پرمشغله‌ای هستند و فرصت کافی برای لاک زدن مرتب ندارند یا خانم‌هایی که مرتب با آب و مواد شوینده سر و کار دارند و از دستکش استفاده نمی‌کنند، انتخاب خوبی است چون تا ۱۵ روز مانند روز نخست براق و زیباست و به مرور لاک نوک ناخن‌ها پاک نمی‌شود و زیبایی‌اش را از دست نمی‌دهد.

    تفاوت لاک ژلیش با لاک معمولی

    تفاوت ژلیش ناخن با لاک معمولی درست در همین‌جاست. لاک ژلیش مانند لاک معمولی در معرض هوا خشک نمی‌شود و بعد از قرار گرفتن زیر نور لامپ مخصوص است که به حالت جامد در می‌آید. بعد از آنکه در زمان تعیین شده ناخن‌های خود را ریز نور لامپ LED یا UV قرار دادید، لاک سفت می‌شود. اگر حس می‌کنید که باید یک لایه دیگر هم از لاک ژلیش روی ناخن خود استفاده کنید، مجدد باید بعد از هر لایه، ناخن‌ها را در معرض نور لامپ قرار دهید تا خشک شود. حتی در مرحله نهایی که می‌خواهید تاپ کوت یا همان پوشش آخر لاک را روی ناخن بزنید، لاک براق‌کننده هم باید مجدد زیر نور لامپ قرار گیرد. تاپ کوت برای محکم‌کاری و حفاظت از لاک اصلی به عنوان پوشش نهایی روی ناخن به کار می‌رود که می‌تواند براق و یا مات باشد.

    لاک ژلیش
    لاک ژلیش

    آیا ژلیش بدون عارضه است؟

    ژلیش برای خانم‌هایی که ناخن‌های ضعیف و حساسی دارند اصلا توصیه نمی‌شود چون به صورت ۴ لایه روی ناخن می‌خورد و مانع از رسیدن اکسیژن کافی به ناخن می‌شود. در ضمن بهتر است هرازگاهی به ناخن فرصت استراحت داد و قبل از زدن لاک جدید ناخن را از لحاظ سلامت کاملا بررسی کرد. حتی کسانی که لاک‌های معمولی می‌زنند هم باید گاهی به ناخنشان استراحت بدهند چون نرسیدن اکسیژن باعث زرد شدن آن می‌شود. نکته دیگر اینکه هرگز نباید ژلیش را به زور و با وسایل تیز و برنده یا حتی سوهان از روی ناخن پاک کرد زیرا این کار به شدت به صفحه ناخن آسیب می‌زند.

    اگر از برندهای معتبر ژلیش استفاده کنید و به درستی آن را روی ناخن بزنید و پاک کنید، این نوع لاک کم‌عارضه است. فراموش نکنید هر بار بعد از پاک کردن ژلیش از روغن‌های تغذیه‌کننده دور ناخن استفاده کنید. برای افرادی که ناخن می‌جوند یا کودکان که ناخن را به دهان می‌برند، استفاده از ژلیش به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

    لاک ژل
    لاک ژل

    دستگاه UV یا LED کدام بهتر است؟

    در آرایشگاه‌ها از دو نوع دستگاه UV یا LED استفاده می‌شود که مخالفان و مدافعان خاص خود را دارد. به گفته برخی افراد، لامپ UV ناخن را براق‌تر می‌کند و در مقایسه با لامپ‌های LED ارزان‌تر هم است، اما خشک شدن ناخن در دستگاه UV بیشتر از دستگاه LED طول می‌کشد و لامپ UV باید هرازگاهی تعویض شود. نکته مهم دیگر اینکه اشعه UV در درازمدت می‌تواند سبب بروز لک روی پوست شود.

    UV برای بدن مضر نیست؟

    در سال ۲۰۱۳ در مورد با استفاده از دستگاه‌های UV برای ناخن در آرایشگاه‌ها از سوی بنیاد سرطان پوست آمریکا مطالعه‌ای انجام شد. نتایج این تحقیق نشان داد احتمال ابتلا به سرطان پوست در درازمدت وجود دارد، گرچه میزان آن بسیار کم است. به همین دلیل متخصصان پوست توصیه می‌کنند قبل از قرار دادن دست در این نوع دستگاه‌ها حتما از کرم ضدآفتاب روی پوست دست استفاده کنید.

    هزینه ژلیش ناخن چقدر است ؟

    هزینه ژلیش ناخن در سالن‌های آرایشگاهی متفاوت است. با توجه به منطقه مورد نظر در شهر و همچنین برند و وسایل مورد استفاده این هزینه می‌تواند از ۴۰-۱۲۰ هزار تومان متغیر باشد. قطعاً زمانی که از مواد دیگری برای طراحی ناخن استفاده کنید و یا روی هر ناخن بخواهید طرحی متفاوت داشته باشید، این هزینه بیشتر می‌شود. برای مثال هزینه لاک کروم که به شکل پوششی فلزی به نظر می‌رسد، به ازای استفاده در هر ناخن محاسبه می‌شود.

    البته اگر شما ترجیح می‌دهید که برای هزینه ژلیش ناخن، میزان کمتری را در نظر بگیرید، بهتر است که با خرید کیت مخصوص ژلیش ناخن در خانه را با دستان خودتان انجام دهید. درست است که برای خرید این مجموعه باید هزینه بیشتری را متقبل شوید، ولی اگر کمی آینده‌نگری کنید، می‌بینید که با توجه به هزینه‌های آتی برای هر بار رفتن به آرایشگاه، این روش مقرون به صرفه‌تر است. برای خرید ژلیش ناخن باید به مراکز مخصوص فروش لوازم آرایشی مراجعه کنید.

    ژلیش ناخن چقدر دوام دارد؟

    لاک های ژلیش ماندگاری بسیار طولانی نسبت به لاک های معمولی دارند و بسیار مقاوم اند, ماندگاری این لاک ها ۱ ماه و شاید هم بیشتر است پس زمانی که در یک ماه چند جشن و عقد و عروسی پیش رو دارید میتوانید از لاک ژلیش استفاده کنید.

    به طور قطعی نمی‌توانیم بگوییم که دقیقاً ژلیش ناخن تا چه مدتی به صورت سالم روی ناخن باقی می‌ماند چون با توجه به تخصص ناخن کار یا برند وسایل آنها، این زمان متغیر است ولی به صورت میانگین می‌توانید زمان یک تا سه هفته را برای لاک ژلیش در نظر بگیرید. ژلیش ناخن با استون و لاک پاک‌کن پاک نمی‌شود و برای پاک کردن آن باید روشی تخصصی‌تر را پیش بگیرید که در بسیاری از مواقع هم در آرایشگاه یا سالن ناخن انجام می‌شود.

    زمانی که برای دوام لاک ژلیش گفته شد، مدت زمانی است که ژلیش ناخن سالم، بدون لب‌پریدگی، بدون ترک و سیاه شدن در نظر گرفته می‌شود. در غیر این صورت اگر بعد از یک ماه هم برای پاک کردن آن اقدام نکنید، ژلیش با شکلی نه چندان شبیه به ظاهر اولیه‌اش روی ناخن باقی می‌ماند. خصوصاً اینکه در این مدت زمان باید قسمت جدید و رشد یافته ناخن طبیعی خودتان به شکل هلالی را هم در انتهای صدف ناخن، به ظاهرشان اضافه کنید. به هیچ وجه سعی نکنید لایه‌های خراب شده ژلیش را با دست به شکل نواری از روی ناخن بکنید، چون به بافت ناخن خود آسیب می‌زنید. پس سریع برای ترمیم ژلیش ناخن اقدام کنید.

    لاک موقت
    لاک موقت

    مزیت‌های ژلیش ناخن چیست؟

    به غیر از ظاهر همیشه آراسته و سالم لاک ناخن، دلایل دیگری هم وجود دارد که نشان می‌دهد چرا بسیاری از خانم‌ها برای زیبایی ناخن‌های خود به سراغ ژلیش ناخن می‌روند:

    • ژلیش ناخن سریع خشک می‌شود. خودتان خوب می‌دانید که مدت زمانی که برای خشک شدن لاک ناخن باید بنشینید و دستان خود را روی هوا نگه دارید تا ناخن به جایی اصابت نکند، چقدر آزاردهنده است! البته که بعد از این مدت هم تا زمان نیم تا حتی یک ساعت باید مراقب باشید که جسم سخت و تیزی به ناخن برخورد نکند و یا لاک به جایی کشیده نشود که قطعاً همه زحمت‌هایتان به باد می‌رود! لاک ژلیش بعد از مدت زمان کوتاه حدود یک دقیقه‌ای که در زیر نور لامپ مخصوص قرار می‌گیرد، کاملاً خشک می‌شود و دیگر نگرانی برای خراب شدن آن وجود ندارد.
    • برای افرادی که عادت به جویدن ناخن‌ها دارند، استفاده از لاک ژلیش روشی است که باعث می‌شود عادت خود را ترک کنند.
    • زمانی که از لاک معمولی استفاده می‌کنید، کار کردن مداوم و ساییدگی با وسایل به ظاهر اولیه آنها خدشه وارد می‌کند. زمانی که ظرف می‌شویید یا دستان خود را در معرض دمای بالا مانند آب گرم قرار می‌دهید، لاک ناخن از ابتدا یا انتهای صدف شروع به محو شدن می‌کند و شفافیت خود را از دست می‌دهند. ولی ژلیش ناخن در برابر این تغییرات مقاوم است.
    • در زندگی عادی و فعالیت‌های روزمره، ژلیش ناخن لب پر نمی‌شود و ترک هم نمی‌خورد. اگر عادت به فعالیت‌های زیاد با دستان خود دارید و یا کار هنری و سختی انجام می‌دهید، ژلیش ناخن طبیعتاً بیشتر از لاک معمولی روی دستان شما دوام می‌آورد.
    • اگر می‌خواهید به سفرهای چند روزه بروید، دیگر نگران پاک شدن لاک ناخن نباشید و نیازی نیست به دنبال پیدا کردن زمانی برای ترمیم لاک خراب شده خود بگردید. ژلیش ناخن بدون تغییر می‌تواند سفر شما را تضمین کند.
    • استفاده از ژلیش ناخن برای افرادی که روزانه با مواد شیمیایی، الکل، استون و مانند آنها سر و کار دارند و خصوصاً برای خود کسانی که کار ناخن انجام می‌دهند، بسیار مناسب است و آسیبی به زیبایی ناخن‌های آنها نمی‌زند.

    حتما بعد از خواندن لاک ژلیش ترند محبوب خانم ها نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه ها بنویسید. تا در پست های بعدی از آن استفاده کنیم.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطلب پیشنهادی

    بهترین عطر پاییزی زنانه

    خوشبوترین و بهترین عطر پاییزی زنانه کدام هست؟

     عطر پاییزی زنانه بالاخره فصل زیبای پاییز هم داره فرا میرسه و از گرمای وحشتناک هوا کم …

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.