قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه » آشپزی » طرز تهیه شیر موز با بهترین روش در منزل
فروشگاه اینترنتی ایلیار
تهیه شبر موز
تهیه شبر موز

طرز تهیه شیر موز با بهترین روش در منزل

  • چگونه شیر موز خوب و خوشمزه‌ای درست کنم؟ این سوال ممکن است بعد از خوردن یک شیر موز خوشمزه در یک کافه برای شما پیش بیاید! نگران نباشید شما در منزل هم می‌توانید خوشمزه‌ترین شیرموز را درست کنید.با ما همراه باشید.

    شیر موز نوشیدنی پرطرفداری است که شما می توانید این نوع نوشیدنی مقوی را برای میان وعده و یا عصرانه کودک خود تهیه کنید در این مجموعه از نوشیدنی بهترین روش طرز تهیه شیر موز را به شما عزیزان آموزش می دهیم.

    شیر موز یکی از انواع نوشیدنی های خوشمزه و مقوی است که شما می توانید این نوشیدنی خوش طعم را در فصل گرما برای مهمانی ها و مجالس خود در منزل به راحتی تهیه کنید. در ادامه مطلب از مجله اینترنتی ایلیار شما را با طرز تهیه شیر موز آشنا خواهیم کرد.

    خواص موز :

    موز حاوی مقدار فراوانی «فروکتوالیگوساکارید» است که این ماده، پروبیوتیک های مفید برای دستگاه گوارش را به تحرک وا میدارد. فروکتوالیگوساکارید همچنین قابلیت جذب کلسیم در بدن را تقویت می کند.
    موز دارای اثر آنتی اسید طبیعی در بدن است. بنابراین، خوردن موز باعث آرامش فعالیت معده می گردد.
    موز رسیده که سرشار از پتاسیم می باشد، دارای قابلیت جویدن و هضم آسانی نیز می باشد. یک موز رسیده نیاز روزانه یک فرد بزرگسال به پتاسیم را به میزان ۱۱ درصد تامین می کند.

    شیر موز یک نوشیدنی مقوی و سالم است و در تناسب اندام ، پاکسازی بدن ،تسکین اعصاب و سلامت استخوان ها و عضلات موثر است

    چیزهایی که درباره شیر موز باید بدانید

    شیرموز و شیرنارگیل نوشیدنی‌های دلچسب و گوارایی است که اگر به خوبی با ذرات ریز یخ مخلوط شده باشد، نوشیدن اولین جرعه آن در این روزهای گرم جگرتان را حال می‌آورد و اگر زیاد شیرین نباشد تشنگی‌تان را رفع می‌کند.
    اما چرا می گوییم بار میکروبی شیر موز بالاست و نباید بیش از یک روز نگهداری شود و چرا بیشتر شیرنارگیل های موجود در بازار حاوی اسانس است؟

    شیرموز در یخچال هم فاسد می شود

    شیرموز یکی از نوشیدنی های محبوب مردم ژاپن و کره است و یک میان وعده مغذی و مناسب برای کودکان محسوب می شود، اما احتمال فسادپذیری آن بالاست. چرا؟
    اگرچه بخش خوراکی موز در پوسته خارجی آن حفظ می شود و همچون میوه های بوته ای در تماس مستقیم با خاک و کود نیست، اما اگر پوست موز شسته نشود و دستان نه چندان تمیز کارگران هم با پوسته آلوده این میوه در تماس باشد در زمان پوست گیری، آلودگی های ثانویه به بخش خوراکی موز نفوذ کرده و بافت گوشتی آن را آلوده می کند.
    وقتی هم که این میوه با شیر که یک نوشیدنی مغذی است ترکیب شود محیط مناسبی برای تغذیه و رشد باکتری ها به وجود می آید. متاسفانه این باکتری ها سرما دوست بوده و در دمای سرد یخچال قدرت رشد داشته و در روند تکثیر خود در طولانی مدت (بیش از یک روز) سمی بیماری زا ترشح می کند.
    این موضوع زمانی دردسرساز می شود که دستگاه های آبمیوه گیری و شکر افزوده شده به این نوشیدنی حاوی بار میکروبی بالایی باشد. پس شیرموز را به صورت بهداشتی و خانگی تهیه و بلافاصله نوش جان کنید.

    اگر از طرفداران همیشگی شیرموز هستید و به علت چاقی و یا رژیم نمی توانید شیرموز بخورید باید بدانید که مصرف موز با شیر کم چرب، چاق نمی‌کند.

    بر خلاف تصور افراد مصرف شیر موز موجب چاقی نمی شود.

    یک متخصص متابولیسم انرژی و پروتئین تاکید کرد:«برخی از افراد گمان می‌کنند مصرف موز با شیر موجب بروز چاقی می‌شود اما باید گفت موز میوه‌ای است که چربی بسیارناچیزی داشته و ضمن انرژی زایی خوبی که دارد موجب بروز چاقی در فرد نمی‌شود چون که کالری ناشی از مصرف این میوه، در اثر فعالیت بدنی در مدت زمان کوتاهی سوخته و تبدیل به انرژی مصرفی تولیدی می‌شود.»
    مصرف شیر با آب میوه های طبیعی و یا بعضی از انواع میوه ها مثل موز و یا همراه با عسل و خرما تاثیری در کاهش جذب کلسیم شیر ندارد اما افراد باید توجه داشته باشند زمانی که می‌خواهند شیر را به همراه عسل میل کنند، موم عسل را جدا کنند چرا که موم عسل به دلیل اینکه جذب بدن فرد نمی‌شود، می‌تواند جذب کلسیم را کاهش دهد. از طرفی

    شیرموز هایی که تنها با افزودن شکر و اسانس تهیه شده باشند نه تنها مفید نیستند بلکه برای سلامتی مضر بوده و موجب بروز عوارضی مثل چاقی و دیابت می شوند

    برخی از افراد گمان می‌کنند مصرف موز با شیر موجب بروز چاقی می‌شود اما باید گفت موز میوه‌ای است که چربی بسیار ناچیزی داشته و یک موز با اندازه متوسط، حدود ۱۰۰ کالری انرژی دارد و کربوهیدارت آن در حدود ۲۲ تا ۲۵ گرم است که از نوع مناسبی است و کالری تولیدی ناشی از مصرف این میوه، در اثر فعالیت بدنی و تحرک معمول، در مدت زمان کوتاهی سوخته و تبدیل به انرژی مصرفی می‌شود و باید گفت موز میوه‌ای است که ضمن انرژی‌زایی خوبی که دارد موجب بروز چاقی در فرد نمی‌شود.
    از طرفی یک موز با اندازه متوسط، حدود ۲ گرم پروتئین همراه با ترکیب مناسب اسید آمینه و حدود ۳ گرم فیبر دارد و تقریباً عاری از چربی و سدیم و بدون کلسترول است. به علاوه موز منبع خوبی از ویتامین های C، A، ویتامین های گروه B، پتاسیم، کلسیم و منیزیم است، پتاسیم موجب تسهیل رشد ماهیچه ای و هم چنین سوخت و مصرف انرژی می شود.
    شیر کم چرب و موز هر دو دارای اندکس (شاخص) گلیسمیک )گلوکزی( نسبتاً پائینی هستند و موجب افزایش قند خون نمی شوند و لذا اگر موز با شیر کم چرب مصرف شود با توجه به ترکیب مناسب آنها، از نظر سلامتی برای افراد مفید است.

    تهیه شبر موز
    تهیه شبر موز

    مواد لازم شیر موز :

    شیر = ۱/۵ لیوان

    موز = ۲ عدد

    موزهایی که استفاده میکنید باید کاملا سفت باشه هرچه موزهایی که انتخاب میکنید سبزتر و سفت تر باشه نتیجه بهتره برخلاف اونچه که معمولا استفاده میشه و موزهای له شده رو استفاده میکنن

    یخ = ۱ لیوان

    شکر = ۲ قاشق غذاخوری ( در صورت نیاز به آن شکر اضافه کنید)

    وانیل

    پودر نارگیل

    بادام = ۶ عدد

    طرز تهیه شیر موز :

    با این دستور ساده و آسان میتوانید بهترین و خوشمزه ترین شیر موز را درست کنید و از خوردن ان لذت ببرید.

    مخلوط کن را آماده کنید و برش‌های موز را داخل آن بریزید.
    یک پیمانه یخ و نصف پیمانه شیر را به داخل آن اضافه کنید.سپس خوب هم بزنید.

    شیر ، خرده های یخ ، موز خرد شده و شکر را داخل میکسر بریزید و بزنید تا یکدست شود سپس سرو کنید.

    در این مرحله یک اسکوپ بستنی وانیلی به مخلوط کن اضافه کنید. شما می‌توانید خلاق باشید و از شکلات، توت فرنگی، انبه ، نارگیل یا قهوه استفاده کنید.حالا بادام‌ها را بردارید و به مخلوط کن اضافه کنید.در اینجا باید بادام ها را قاطی میکنیم با مواد بالا و به مخلوط کن دستی یا برقی اضافه میکنیم و اگر مایل بودید می توانید به آن مقداری شکر اضافه کنید.

    میتوانید به جای شکر از مقداری خرمای بدون پوست و هسته استفاده کنید ، همچنین می توانید مقداری پودر دارچین یا چند قطره اسانس وانیل به شیر موز اضافه کنید.

    یک قاشق چای خوری وانیل هم برای سه لیوان شیر موز، بریزید. وانیل هم خوشمزش میکنه هم باعث میشه سفت تر شه و کش بیاد

    نکته ها : استفاده از یخ برای دادن طعم بهتر و بافت کش دار به شیر موز است و می توانید استفاده نکنید ، برای تهیه شیر موز تمام مواد باید سرد باشند ،

     شیر موز را پس از آماده شدن سریع مصرف کنید تا ترش نشود.

    در طرز تهیه شیر موز می توانید از شکلات تخته ای رنده شده نیز استفاده کنید. اگه بتونید چنتا خرما بدون پوست ویک قاشق عسل هم قاطی کنید معرکه میشه

    نوش جان

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطلب پیشنهادی

    لازانیا خوشمزه

    طرز تهیه لازانیا خوشمزه با سس بشامل

    یکی از خوشمزه ترین و پرطرفدارترین غذاها لازانیا می باشد . لازانیا هم مثل ماکارونی یکی از …

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.