قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه » بازرگانی » راهنمای ثبت نام در سامانه جامع تجارت ایران
فروشگاه اینترنتی ایلیار
ثبت نام در سامانه جامع تجارت ایران
ثبت نام در سامانه جامع تجارت ایران

راهنمای ثبت نام در سامانه جامع تجارت ایران

  • امروز مخوام بهتون آموزش بدم چظور در سامانه جامع تجارت برای واردات کالا ثبت نام کنید. در ادامه با ایلیار دات کام همراه باشید

    قرار است سامانه جامع تجارت درگاه یکپارچه سازی دستگاه های مرتبط با تجارت و بازرگانان باشد، به نحوی که به جای مراجعات حضوری به دستگاه های مختلف یا سامانه های متعدد  در این دستگاه های ذیربط، تمام امور صادرات و واردات در این سامانه انجام شود. چرا که این سامانه مسئول تبادل اطلاعات بین دستگاه های مختلف تجارت است. قبل از راه اندازی سامانه جامع تجارت نیاز بود در چندین سامانه ثبت نام صورت گیرد، اما با راه اندازی این سامانه و یک بار ثبت نام و احراز هویت، اطلاعات هویتی در اختیار دستگاه های مرتبط قرار می گیرد و با دریافت یک بار پیش فاکتور، دیگر نیازی به وارد کردن اطلاعات تکراری نیست.

    سامانه جامع تجارت به نشانی https://www.ntsw.ir/، شرایط را برای ثبت نام دو گروه کاربر فراهم ساخته است. ثبت نام کاربر ایرانی و ثبت نام کاربران خارجی. با ورود به بخش سامانه ثبت نام و انتخاب نوع کاربر مراحل ثبت نام آغاز می شود

    همان طور که گفتیم از اردیبهشت ماه سال نود و هفت، همه فعالیت های مربوط به ثبت سفارش واردات کالا، باید از طریق سامانه جامع تجارت ایران به نشانی: ntsw.ir انجام شود. این سامانه توسط  مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صمت راه اندازی شده تا با قاچاق به صورت هوشمندانه مقابله شده و مبادلات تجاری در بستری قانونی و شفاف، رهگیری شود.

    اگر شما، کاربر سامانه قدیمی ثبت سفارش بودید، در استفاده از سامانه جدید جامع تجارت ایران، باید موارد زیر را در نظر داشته  باشید. توجه داشته باشید که موارد سه گانه ذیل الذکر، در نامه مهندس خسروتاج، رییس سازمان توسعه تجارت به دفتر مدیرکل مقررات صادرات و واردات اعلام شده و رعایت آن از تاریخ ابلاغ، الزامی است:

    • کلیه ردیف تعرفه‌های سامانه قدیمی ثبتی، به سامانه جامع تجارت انتقال می یابد. همه متقاضیان قدیمی و جدید باید صرفا از طریق سامانه جامع تجارت ، درخواست خود را ثبت و پیگیری کنند.
    • مبنای ثبت سفارش بانکی، همانند رویه سابق است و تغییر نکرده است. اگر مهلت اعتبار ثبت سفارش شما تمام شده است، فقط برای بازه شش ماهه از تاریخ ثبت سفارش اولیه، تمدید صورت گرفته و این تمدید، فقط یک بار خواهد بود.
    • هر ویرایشی که متقاضی حقیقی و حقوقی ثبت سفارش نیاز دارد، اگر در دوره اعتبار ثبت سفارش انجام دهد، مانعی ندارد. هر گونه تمدیدی، منوط به اخذ مجوز کمیته ماده چهارده مصوب بیست و دوم فروردین ماه سال نود و هفت دولت است.

    راهنمای ثبت نام در سامانه جامع تجارت ایران

    برای واردات و صادرات و هر اقدام دیگر، باید به سایت NTSW.IR رجوع کنید. بهتر است از مرورگر فایرفاکس یا کروم استفاده کنید که نمایش اطلاعات به درستی انجام شود.

    توصیه شده از INTERNET EXPLORER برای ورود به سامانه جامع تجارت استفاده نشود.

    وارد سایت شده و در بخش بالا سمت چپ، روی قسمت ثبت نام  مشخص شده است، کلیک نمایید. وارد صفحه ای می شوید.

    ثبت نام در سامانه جامع تجارت
    ثبت نام در سامانه جامع تجارت

    اگر قبلا در سامانه ثبت سفارش، عضو بوده و اطلاعات هویتی شما در آنجا ثبت شده  است، بخش  اول و در غیر  این صورت، گزینه عدم عضویت در سامانه ثبت سفارش را با انتخاب گزینه : در سامانه ثبت سفارش عضویت ندارم، کلیک  کنید و روی صفحه بعد، کلیک  کنید تا صفحه ای که عکس آن را در تصویر زیر مشاهده می کنید، به نمایش درآید.

    اطلاعات هویتی اشخاص حقیقی باید وارد شود که شامل:

    نام، نام خانوادگی متقاضی، کد ملی ۱۰ رقمی، نام پدر، شماره شناسنامه، کد پستی  ۱۰ رقمی، تاریخ تولد، تلفن همراه، پست الکترونیک و تعیین جنسیت است.

    پس از ورود این اطلاعات شناسنامه ای، بایستی کد کاربری و رمز عبور را خودتان انتخاب و در بخش چپ، وارد کنید. تصویر پرسنلی شما هم باید از طریق بخش انتخاب تصویر، در سیستم بارگذاری شود. اندازه تصویر شما نباید کم تر از ۲۰۰ کیلوبایت باشد تا شفافیت کافی داشته باشد. وقتی این اطلاعات را وارد کردید، روی بخش ذخیره اطلاعات که پایین سمت چپ مشاهده می کنید و با فلش قرمز مشخص شده است، کلیک کنید.

    نام کاربری شما در سامانه جامع تجارت ایران، کد ملی شما خواهد بود که با آن شناخته خواهید شد و همه  مسئولیت ها، بر عهده صاحب کد ملی است. کلمه عبور شما در سامانه نیز بایستی حداقل هشت کاراکتر باشد. از این ۸ کاراکتر، سه کاراکتر باید اعداد یا علائم یا حروف بزرگ باشد.

    توجه کنید که حتما باید در ورود بخش اطلاعات مربوط به شماره تلفن و اعداد، دقت کنید و حتی المقدور، شماره موبایلی که در سامانه ثبت می کنید، متعلق به فردی باشد که کد ملی آن در  سیستم  درج شده است. پس از ورود کامل اطلاعات، پیام تایید اطلاعات در صفحه ظاهر می شود. در ورود اطلاعات تاریخ  تولد دقت کنید که به صورت آنلاین با مرکز ثبت احوال، چک می شود.

    (اگر شماره موبایل وارد شده در سیستم متعلق به صاحب کد ملی نیست، در زمان ورود به سیستم (login) می بایست شماره  تلفن شما اعتبار  سنجی شود. شماره موبایل را وارد کرده و سپس یک کد اعتبارسنجی برای شما پیامک می شود که باید وارد کنید)

    (اگر شماره موبایل شما متعلق به کد ملی وارد شده باشد، کد اعتبار سنجی ۴ رقمی از طریق سامانه  ارسال می شود. اگر به هر دلیلی، کد اعتبار سنجی برای شما ارسال نشد،  ۳ دقیقه  بعد دوباره سعی کنید و گزینه ارسال مجدد کد اعتبارسنجی را کلیک  کنید)

    کلیه اطلاع رسانی‌های پیامکی سازمان توسعه تجارت از طریق شماره موبایلی که در سامانه وارد کردید انجام می شود.

    اطلاعات کد پستی شما هم باید درست وارد شود. چرا که به صورت آنلاین از سامانه شرکت پست استعلام خواهد شد. اگر می خواهید سطح امنیت حساب کاربری خود را افزایش دهید، از رمز دو عاملی استفاده کنید که در بانکداری مجازی امروز ایران نیز مرسوم است.

    پس از ذخیره اطلاعات، گزینه صفحه بعد را کلیک کنید تا وارد بخش بعدی شوید.

    نام و نام خانوادگی شما در پروفایل شما در سامانه جامع تجارت به نمایش در آمده است و شما باید نسبت به ورود اطلاعات اقدام کنید. از زمان ورود شما به پروفایلتان، ۳۰ دقیقه  فرصت دارید تا کار های مربوط را انجام و فایل ها را بارگذاری کنید. این کار بخاطر امنیت  سیستم و پروفایل شما است.

    اگر به بخش عملیات پایه  مراجعه کنید، بخش هایی چون:

    • بارگذاری صلاحیت ها
    • معرفی شرکت
    • مدیریت پیشنهادهای نمایندگی
    • مدیریت کارتابل
    • عملیات ارزی

    در دسترس است که هر یک وظیفه خاصی دارد.

    در بخش بارگذاری صلاحیت ها، باید اطلاعات مربوط به کارت بازرگانی و مجوزهای فعالیت در مناطق و مجوزهای موردی وارد و ثبت شود تا راستی آزمایی انجام شود.

    کارت بازرگانی شما باید استعلام گرفته شود. لذا این اطلاعات را وارد نمایید:

    • نام اتاق صادر کننده
    • شماره کارت بازرگانی
    • تاریخ اعتبار کارت بازرگانی
    • تاریخ صدور
    • رشته فعالیت و کسب و کار
    • وضعیت

    اطلاعات مربوط به مجوز فعالیت در مناطق آزاد ویژه در صورتی که در اختیار دارید، وارد شودو. توجه کنید که باید روی بخش آبی رنگ  استعلام مجوز منطقه آزاد ویژه، کلیک شود.

    اگر مجوز موردی دارید، باید اطلاعات آن را در بخش استعلام مجوز موردی وارد کنید. در این بخش، باید اطلاعات:

    • صادر کننده نامه مجوز
    • شماره مجوز
    • تاریخ اعتبار مجوز
    • تاریخ صدور مجوز
    • تعرفه های مجاز
    • وضعیت مجوز

    وارد شود.

    ثبت نام در سامانه جامع تجارت ایران
    ثبت نام در سامانه جامع تجارت ایران

    یکی از قسمت هایی که پس از ورود به سامانه جامع تجارت ایران، حتما باید تکمیل شود، بخش معرفی شرکت است. دراین قسمت باید موارد زیر کامل وارد شود. شما بایستی اطلاعات شرکتی که با اطلاعات مدیرعامل آن، ثبت نام کردید وارد کنید. پس از تکمیلی اطلاعات، استعلام  آنلاین از سازمان ثبت شرکت ها صورت می گیرد تا تطبیق یا عدم  تطبیق اطلاعات ورودی چک شود.

    • شناسه ملی شرکت وارد شود. اگر ندارید، از این لینک اطلاعات آن را دریافت کنید.

    • شماره ثبت شرکت باید وارد شود. اگر ندارید، از سایت روزنامه رسمی قوه قضاییه آن را دریافت کنید.

    • تلفن شرکت
    • کدپستی ۱۰ رقمی محل شرکت که آنلاین با سامانه پست چک می شود.
    • نام شرکت
    • تاریخ ثبت شرکت وارد شود. اگر ندارید از سایت روزنامه رسمی قوه قضاییه، دریافت کنید.
    • فکس و نشانی پست الکترونیک معتبر

    توجه کنید که اگر نام مدیرعامل تغییر  کرده اما سامانه جامع تجارت ایران، هم چنان نام  قبلی را به  نمایش می گذارد، اطلاعات کارت ملی مدیرعامل شرکت بایستی به پشتیبان ارسال شده  و پس از تصحیح  پشتیبان، کاربر نسبت به بررسی و به روز رسانی  اطلاعات  هویتی اقدام کند. اگر پیغام به عدم تطابق نام مدیر عامل و کد ملی اشاره داشت، مستنداتی باید در سیستم بارگذاری شود که به صراحت، نام مدیرعامل و سمت ایشان قید شده است.

     

    توجه داشته باشید که با کلیک روی  بخش  مدیریت حساب  کاربری، اطلاعات استعلام گرفته از شما از  سامانه ثبت احوال به نمایش در می آید که شامل محل زندگی، کدپستی و شماره ملی و تاریخ تولد و شماره شناسنامه و امثالهم است. اطلاعات جدول سمت راستی، غیر قابل تغییر و اطلاعات جدول سمت چپی، قابل تغییر است.

    نکته ای که باید توجه کنید آن است که به جهت سرعت بخشیدن به فرآیندهای ثبتی واردات و صادرات فعالان کسب و کار در کشور، این فرصت در سامانه جامع تجارت نهادینه شده است که تجار، بتوانند اگر تمایل دارند، در عرصه های مورد نظر خود، نمایندگی اعطا کنند. اگر  قصد اعطای نمایندگی به شخصیت حقیقی یا حقوقی در ۳۱  استان کشور دارید، اطلاعات ان ها باید قبلا در سیستم، بارگذاری شود و شخص مربوطه، کاربر سامانه باشد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطلب پیشنهادی

    اعتبار کارت بازرگانی

    آموزش نحوه تمدید کارت بازرگانی

    سلام دوستای عزیزم. بعنوان کارشناس بازرگانی باید حواستون به اعتبار کارت بازرگانی و تمدید اون …

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.