قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه » اخبار » درمان عفونت قارچ پوستی سینه در خانم ها
فروشگاه اینترنتی ایلیار
درمان عفونت قارچ پوستی
درمان عفونت قارچ پوستی

درمان عفونت قارچ پوستی سینه در خانم ها

  • عامل بیماری قارچ پوستی یک کرم یا انگل است که باعث عفونت قارچی و ابتلا به این بیماری می شود. اولین نشانه این بیماری یک لکه قرمز است که می خارد و پوسته پوسته است. این بیماری در صورت تماس مستقیم با همان نقطه آلوده، حیوانات خانگی که این مشکل را دارند و سطوحی که مانند لباس در تماس مستقیم بوده اند به راحتی انتقال پیدا می کند.  عفونت قارچ سینه متهم اصلی خارش و التهاب پوستی است که گاهی زنان را دچار می کند ، عواملی در بروز و تشدید این مشکل موثرند که باید شناخته و رفع شوند.عفونت‌ های قارچی اگر چه در زندگی ‌های بدون بهداشت وجود دارد، اما این روزها شاهد مراجعه ی بسیاری از بیمارانی هستیم که از قارچ‌ های آزاردهنده ی پوستی شکایت می‌ کنند و در این بین خانم ‌ها نسبت به آقایان در ابتلا به این دسته از عفونت ‌ها جلوتر هستند. پس با مجله اینترنتی ایلیار همراه باشید.

    عفونت های پوستی ممکن است هر جای پوست اتفاق بیافتد. وقتی اطراف سینه را درگیر می کند، بیماری عفونت قارچ سینه شناخته می شود ، مشکلی که بعد آن خارش و قرمزی پوست سینه تا گردن را فرا می گیرد.
    ناحیه ی اصلی پوست در مقایسه با نواحی درگیر بیشتر در معرض آسیب هستند،اگر عفونت قابل درمان نباشد ممکن است به همه ی نواحی سرایت کند. یکی از نگرانی های مهم رنگ پریدگی پوست است.عفونت ممکن است پوست را خراب کند.

    علایم قارچ پوستی

    این علائم بستگی به نوع عفونت قارچی و قسمت درگیر بدن دارد. قارچ پوستی می‌تواند باعث بروز بثورات پوستی قرمزرنگ، پوسته پوسته و خارش‌دار شود و به نظر می‌رسد که پوست خشک است. عفونت قارچ پوستی عموما باعث ایجاد قرمزی، خارش، و لکه‌های دایره‌ای فلس مانندی می‌شود که نه تنها زشت و ناخوشایند هستند، بلکه باعث ایجاد ناراحتی زیاد هم می‌شوند.

    درمان عفونت قارچ پوستی
    درمان عفونت قارچ پوستی

    واقعیت پنهان پشت عفونت قارچ سینه و خارش های پوست پستان

    چه چیزی باعث این عفونت می شود؟
    قارچ سلول های مرده را درگیر می کند. همچنین شرایط گرم و تاریک و مرطوب (زیر سینه ها) به رشد قارچ کمک می کند.

    در برخی مواقع عفونت های قارچی اطراف سینه به علت مخمر است و در موارد دیگر درما توفیت علت عفونت است.

    چه فاکتور هایی خطر را بالا می برند ؟
    فراوان عرق کردن و سوتین تنگ خطر را بالا می برد و زنانی که سایز بزرگتری دارند بیشتر در معرض آسیب هستند.

    اگر لباس‌های تنگ و پلاستیکی بپوشید، عرق نمی‌تواند از روی سطح پوست تبخیر شود، لذا پوست مرطوب می‌ماند و امکان ابتلا به قارچ پوستی زیاد می شود . از سوتین تنگ استفاده نکنید .بذارید بینش هوا بخوره ….نذارید زیاد عرق کنه …حموم بروید و بعدش با کرمی چیزی چرب کنید و نذارید عرق کنه. آب و هوای منطقه بدترین مشکل است. رطوبت منطقه باعث عرق کردن می شود.

    آیا شما عفونت های قارچی در برخی نقاط دیگر بدن هم دارید؟
    اگر داشته باشید به ناحیه سینه منتقل می شود، مخصوصا اگر آن قسمت را بخارانید. ممکن است پارگی پوست به پوستی که در معرض آسیب عفونت است بیشتر آسیب بزند.

    نشانه های قارچ سینه آن چیست ؟
    قرمزی، خارش زیر سینه ها و رنگ پریدگی پوست و ترک پوست. درمان به موقع از رنگ پریدگی پوست جلوگیری می کند.

    مرهم ضد قارچ، پودر و قرص ممکن است در مراحل ابتدایی کمک کند،اما مشاوره دکتر بسیار مهم است.همچنین لباس های زیرتان را با دوستانتان عوض نکنید چون عفونت سرایت می کند.

    درمان عفونت قارچ پوستی
    درمان عفونت قارچ پوستی

    درمان خانگی قارچ پوستی

    شماری از درمان‌های خانگی ساده وجود دارند که می‌توانند این عفونت را از بین ببرند؛ در ادامه‌ی این مقاله، به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

    • برای درمان قارچ سینه می توانید از بتامتازون استفاده کنید
    • پوست خود را با صابون ضد قارچ بشویید. سپس پوست خود را کاملا خشک کنید. شستن و خشک کردن پوست یکی از راه‌های جلوگیری از ایجاد و انتقال قارچ‌ها می‌باشد.
    • سرکه سیب را بر روی یک تکه پنبه بریزید و به آرامی بر روی محل قارچ، بمالید. این کار را ۳ تا ۴ بار در روز انجام دهید.
    • روغن سیر، روغن درخت چای و روغن پونه کوهی نیز برای از بین بردن قارچ پوستی مفید می‌باشند.
    • قارچ پوستی باعث می‌شود که ملانوسیت (سلول‌های رنگدانه ساز) پوست، سنتز ملانین (رنگدانه پوست) را متوقف کند. پماد ضدقارچ می‌تواند درمان کننده باشد.
    • بدن خود را ۲ بار در روز در محلول آب و پراکسید هیدروژن، خیس کنید. محلول پراکسید، قارچ را از بین می‌برد.
    •  در ابتدا، ممکن است پوستتان نسبت به پراکسید حساس باشد. پس، بهتر است محلول رقیقی از پراکسید و آب تهیه کنید.

      درمان عفونت های قارچی با کرم کلوتریمازول 

      در این بین کلوتریمازول به عنوان یک داروی ضد قارچ قوی و موثر توانسته مورد توجه بیماران قرار بگیرد. این داروی قوی در حقیقت قارچ‌ ها را نشانه می ‌گیرد و با حمله به دیواره ی سلولی آن ها، دژ حفاظتی ‌شان را از بین می ‌برد.

      درمان عفونت های قارچی با کرم کلوتریمازول
      درمان عفونت های قارچی با کرم کلوتریمازول

      استفاده از شامپوی کتوکونازول

      ۲ درصد هم برای شستشوی سر و بدن خوب است. هنگام حمام رفتن از شامپو ضد قارچ کتوکونازول استفاده کنید شستن مو و ریش با شامپو سولفید سلنیوم یا شامپو ضد قارچ کتوکونازول است باعث می شود به توقف پخش قارچ کمک شود اما از شر عفونت جاری خلاص نخواهید شد.

    • کتوکونازول با جلوگیری از سنتز ارگوسترول یا دیگر استرولهای موجود در دیواره سلولی قارچها ، دارای اثرات قارچ کش و متوقف کننده رشد قارچ می باشد .مقدار مصرف : نواحی آلوده یا پوست سر باید با شامپوی کتوکونازول کف آلوده شده و به مدت یک دقیقه شامپو را روی سر ماساژ دهید . سپس شامپو را با آب از روی سر شستشو داده ، این عمل را یکبار دیگر برای سه دقیقه تکرار کنید و برای اطمینان از پاک شدن موی سر از شامپو دوبار با آب شستشو دهید و سپس موها را با حوله یا حرارت خشک نمایید . از شامپو دوبار در هفته و به فاصله سه روز به مدت ۴ هفته استفاده نمایید و در صورت نیاز برای کنترل بیماری بنا به دستور پزشک دارو را مصرف نمایید.
      شامپو ضد قارچ کتوکونازول
      شامپو ضد قارچ کتوکونازول

      سلنیوم سولفات Selenium Sulfide

      سلنیوم سولفاید یا سلنیوم دی سولفاید یک داروی ضد قارچ و سایتو استاتیک (مهار کننده رشد سلول) است که برای درمان شوره سر و وضعیت پوستی خاصی در پوست سر به نام درماتیت سبوره ای استفاده می شود.

      سلنیوم سولفاید خارش، پوسته پوسته شدن، سوزش و قرمزی پوست سر را کاهش می دهد. سلنیوم سولفاید همچنین جهت درمان تینه آ کاپیتیس و تینه‌ آ ورسیکالر که عفونت های قارچی هستند که اولی پوست سر و دومی پوست بدن را درگیر می کند به کار می رود. این دارو به صورت شامپو و لوسیون ۲٫۵ درصد وجود دارد.

      سلنیوم سولفاید از طریق اثر ضد میتوزی خود موجب کاهش فرایند تولید و تکثیر سلول‌های اپیدرم می گردد. به علاوه، سلنیوم سولفاید دارای اثر ضد باکتریایی و ضد قارچی خفیف نیز می‌باشد که ممکن است در اثربخشی آن نقش داشته باشد.

      شامپو ضد قارچ سلنیوم سولفات
      شامپو ضد قارچ سلنیوم سولفات
    • سیر

      سیر حاوی خواص قدرتمند ضد قارچی و یک درمان خانگی بسیار عالی برای عفونت قارچی است. سیر حاوی آلیسین و آجوئن است که یک ترکیب قوی و طبیعی برای از بین بردن عفونت های قارچی پوست است. قرن ها است که از سیر به عنوان یک عامل ضد میکروبی استفاده می شود. مجله The journal Microbes and Infection گزارش می دهد که آلیسین در سیر خرد شده خواص ضد قارچ و فعالیت ضد باکتری در برابر بسیاری از عوامل بیماری زا دارد. مطالعات دیگر نشان داده اند که آجوئن نیز قادر است از بدن در برابر عفونت های قارچی محافظت کند.

      استفاده از این ماده بسیار آسان است. کافی است از سیر له شده به همراه یک روغن حامل مثل روغن زیتون، روغن نارگیل و یا آلوئه ورا یک کرم موضعی بسازید. به یاد داشته باشید که هیچگاه از سیر به تنهایی استفاده نکنید چون ممکن است پوست را بسوزاند. دستور عمل تهیه و استفاده از این کرم به شرح زیر است:

      • یک حبه سیر را چرخ کرده و ۵ الی ۱۰ دقیقه به آن اجازه استراحت دهید. این کار باعث می شود مواد تشکیل دهنده فعال آلیسین آزاد شود.
      • یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل، روغن زیتون و یا ژل آلوئه ورا خالص را با سیر مخلوط کنید.
      • کرم را به منطقه تحت تاثیر عفونت قارچی مالیده و ۲۰ دقیقه صبر کنید.
      • پس از این مدت پوست را با آب گرم بشویید.
      • برای حفظ رطوبت پوست پس از شستشو از مقداری روغن نارگیل بر روی پوست استفاده کنید.
      • این دستور العمل را ۲ بار در روز تکرار کنید تا زمانی که عفونت قارچی کاملا درمان شود.

      سیر همچنین یک درمان قوی برای بیماری های دیگر است، قلب را سالم نگه می دارد و از سرطان پیشگیری می کند. اگر به عفونت قارچی پوست سر (کچلی قارچی سر) مبتلا شده اید و موهایتان ریخته است استفاده از این درمان نه تنها موجب از بین رفتن عفونت می شود بلکه خواص سیر کمک می کند تا موهایتان مجدد رشد کند.

      درمان خانگی قارچ با سیر
      درمان خانگی قارچ با سیر

      سرکه سیب (ACV) شامل اسید استیک است. این ماده به مانند یک درمان طبیعی برای عفونت قارچی عمل می کند. محتوای اسیدی سرکه سیب با کاهش سطح PH به کاهش خارش شدید پوست کمک می کند. دانشمندان می گویند که قارچ که باعث عفونت قارچی می شود می تواند به راحتی بر روی سطوح طبیعی پوست رشد کرده و pH آن را چند برابر کند. با این حال مطالعات نشان می دهند که اسید استیک به طور موثری سطح PH را کنترل کرده و باعث از بین رفتن قارچ ها و دیگر عفونت های باکتریایی می شوند.

      قبل از استفاده از سرکه سیب بر روی پوست، شما باید آن را با قسمت مساوی از آب رقیق کنید. سپس یک تکه پنبه را در محلول خیسانده و به منطقه آلوده پوست بمالید. این برنامه را ۲ الی ۳ بار در روز تکرار کنید تا دیگر علائم عفونت مشاهده نشود. اثر ضد قارچی ACV، معمولا برای درمان عفونت قارچی ناشی از قارچ کاندیدا آلبیکانس موثرتر است.

    راه های پیشگیری از ابتلا به عفونت قارچی پوست:

    بهترین راه پیشگیری از این معضل، جلوگیری از گسترش آن است که به شیوه های زیر باید اقدام کرد:

    • همیشه پوست خود را تمیز و خشک نگه دارید.
    • در محیط های عمومی مثل رختکن، حمام و … پا برهنه راه نروید.
    • از به اشتراک گذاشتن وسایل شخصی خود مانند حوله، شانه و لباس با دیگران اجتناب کنید.
    • اگر حیوان خانگی دارید و به کچلی مبتلا شده است، حتما برای درمان نزد پزشک ببرید.

    هشدار

    قارچ پوستی عفونتی قارچی و به شدت مسری است؛ البته با این‌که، این عارضه عفونتِ بسیار خطرناکی تلقی نمی‌شود، و معمولا به راحتی درمان می‌شود، ولی حساسیت دستگاه ایمنی‌تان به این عفونت ممکن است نشانه‌ای از یک مشکل جدی‌تر باشد. از این رو، همیشه توصیه می‌شود انواع مختلف عفونت‌ها را با پزشک در میان بگذارید؛ و در کنار آن، از درمان‌های خانگی و طبیعی ذکر شده در این مقاله نیز بهره‌ بگیرید.

    معمولا درمان خانگی قارچ پوستی دو هفته به طول می انجاند و اما اگر از این زمان گذشت و خارش و التهاب و قرمزی پوست شما رو به بهبودی نرفت به پزشک مراجعه کنید زیرا احتمال پخش شدن این عارضه در تمام بدن بالا است و با تورم بدن این لکه ها شروع به چرکی شدن می کنند.

    توصیه های ذکر شده برای پیشگیری در این متن را جدی بگیرید و برای درمان خانگی قارچ پوستی به شیوه ای که گفته شد، عمل کنید و اگر مشکل شما رو به بهبودی نرفت حتما به پزشک مراجعه کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۷ رای

    مطلب پیشنهادی

    خرید هدیه برای همسر باردار

    هدیه برای همسر و خانم باردار چی بخریم ؟

    درخرید و انتخاب هدیه برای همسر باردار باید تبحر و تجربه کافی داشته باشید و با …

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.