قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه » وب مستر » اینستاگرام » جلوگیری از هک اینستاگرام و بالا بردن امنیت
فروشگاه اینترنتی ایلیار
هک اینستاگرام
هک اینستاگرام

جلوگیری از هک اینستاگرام و بالا بردن امنیت

  • اگر از کاربران اینستاگرام هستید و به امنیت خود اهمیت می‌دهید و نگران هک شدن یا لو رفتن پسورد اینستاگرام خود هستید خبر خوش این که این سرویس ویژگی Two-Factor Authentication را اضافه کرده تا هیچکس به جز شما نتواند به حسابتان دسترسی پیدا کند.

    هک اکانت اینستاگرام و دسترسی به اطلاعات شخصی از طریق روش هایی مثل فیشینگ ، بد افزار ها و.. این روزها بازار داغی برای افراد سودجو دارد.

    روش تایید هویت دو مرحله به جلوگیری از هک شدن و افزایش امنیت اکانت شما کمک بسیاری خواهد کرد 

    اینستاگرام به تازگی این قابلیت را به برنامه خود اضافه و در اختیار تمامی کاربران قرار داده است که در ادامه نحوه فعال کردن Two -Step Verification اینستاگرام را به شما آموزش میدهیم.

    ورود دو مرحله‌ای یا Two-Factor Authentication هنگام ورود از کاربر تقاضا می‌کند به جز پسورد کدی که به شماره موبایل او پیامک شده را نیز وارد کند. به این ترتیب حتی اگر فردی به پسورد شما دسترسی داشته باشد باید حتماً توانایی خواندن پیامک‌های شما را نیز داشته باشد تا بتواند به اکانت اینستاگرام شما وارد شود.این ویژگی که مدت‌هاست کاربران اینستاگرام منتظرش بودند به تازگی توسط اینستاگرام تأیید شده و به مرور زمان برای تمامی کاربران فعال خواهد شد.

    احرزا هویت دو عامله در واقع یک لایه امنیتی دیگری برای حفاظت از حساب آنلاین شما اضافه می‌‌کند. در مواقعی که مجرمان سایبری از هر طریقی به رمزعبور شما دسترسی داتشه باشند، با فعال بودن احراز هویت دو عامله نمی‌توانند وارد حساب آنلاین شما شوند زیرا به کد دوم دسترسی ندارند.

    برای کاربران عادی شاید افزوده شدن یک مرحله دیگر به فرآیند ورود خسته‌کننده و مزاحم به نظر برسد اما از آن‌جا که این روزها اکانت‌های شبکه‌های اجتماعی هویت مجازی شما محسوب می‌شود دسترسی هکرها و فرصت‌طلبان به اکانت شما می‌تواند طبعات جبران‌ناپذیری داشته باشد.

    گفتیم که هکرها این روزها از روش های هوشمندانه ای مثل روش فیشینگ ، Spear Phishing ، سو استفاده از لاگین های شبکه های اجتماعی و.. استفاده میکنند تا به اطلاعات شخصی شما دسترسی پیدا کنند و گاهی اوقات دسترسی به اکانت شما مساوی است با خطرات و تهدیدات جدی !

    در ادامه آموزش و معرفی و قابلیت های جدید اینستاگرام اینبار تصمیم گرفتیم شیوه فعال سازی تایید دو مرحله ای اینستاگرام (two step verification) را آموزش دهیم ، با ایلیار همراه باشید.

    نحوه تایید دو مرحله ای اینستاگرام

    نحوه فعال سازی تایید دو مرحله ای برای جلوگیری از هک شدن اکانت اینستاگرام
    How to Enable Two-Factor Authentication on Instagram

    • برای شروع ابتدا اپ اینستاگرام را آپدیت کنید. توجه کنید ممکن است این قابلیت برای تمامی اکانت ها هنوز به خوبی فعال نشده باشد و اگر گزینه Two Factor Authentication را مشاهده نکردید باید برای فعال شدن آن باید مدتی صبر نمایید.
    • سپس وارد بخش پروفایل خود شوید در اندروید بر روی سه نقطه و در آی او اس بر روی چرخدنده تپ کنید تا وارد بخش Setting شوید.
    • How to Enable Two-Factor Authentication on Instagram

    فعال کردن تایید دو مرحله ای اینستاگرام

    گزینه Two Factor Authentication را انتخاب کنید.

    فعال سازی تایید احراز هویت دو مرحله ای اینستاگرام

    • سپس بخش Require Security Code با کشیدن به جهت مخالف فعال کنید.

    Require Security Code

    گزینه Turn On را انتخاب نمایید.

    • در این مرحله اینستاگرام به شماره خط شما یک کد امنیتی را ارسال میکند که باید برای تایید اکانت خود آن را در کادر مورد نظر را وارد کنید.
    • سپس به عنوان یک بکاپ امنیتی اینستاگرام یک لیست از کدها ایجاد میکند.
    • کدهای امنیتی اینستاگرام

    این کد ها را میتوانید در جایی یادداشت یا توسط گزینه ها Copy Codes آنها در حافظه کلیپ بورد کپی (همچنین به وسیله اپ های مخصوص کپی اینکار را میتوان انجام داد) ، Take Screenshot اسکرین شات یا مستقیما پرینت بگیرید تا به هر دلیلی اینستاگرام نتوانست کدهای امنیتی را برای خط شما ارسال کند یا خط ایرانسل ، همراه اول ، رایتل و سایر اپراتورها که بعضا در دریافت اس ام اس از خارج از کشور دچار مشکل میشوند قادر به دریافت کد امنیتی برای تایید نبود شما از این کدها برای تایید اکانت خود استفاده کنید.

    خب تمام شد حالا شما تایید دو مرحله ای اینستاگرام را فعال کردید و امنیت اکانت خود برای جلوگیری از هک شدن و.. افزایش دادید.

    جلوگیری از هک اینستاگرام
    جلوگیری از هک اینستاگرام

    راه های دیگر جلوگیری از هک اینستاگرام

    • از رمز عبور قدرتمند استفاده کنید. بهتر است تلفیقی از حروف بزرگ و کوچک ، اعداد و کاراکترهای خاص باشد.
    • از رمز عبور یکسان برای اکانت های مختلف استفاده نکنید.
    • با اینکار مشکل امنیتی یکی از آنها همه آنها را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
    • در بازه های زمانی منظم ( برای مثال ماهانه ) اقدام به تغییر رمز عبور خود نمایید.
    • رمز عبور اکانت اینستاگرام خود را در اختیار افراد غیر قرار ندهید.
    • مطمئن باشید که ایمیل معرفی شده برای اکانت اینستاگرام امن است.
    • در صورتی که از اکانت اینستاگرام خود بصورت مداوم استفاده نمی کنید پس از اتمام کار از آن خارج شوید.
    • از عمل ذخیره شدن اطلاعات ورود به اکانت اینستاگرام در مرورگرها جلوگیری کنید.
    • از درج شماره تماس و ایمیل خود در صفحه اینستاگرام خود اجتناب نمایید.

    -با ایمیل ثبت نام کنید (تائید فراموش نشود)
    برخلاف نرم افزارهای پیام رسان که برای عضویت فقط نیاز به شماره تلفن همراه شما دارند، در اینستاگرام باید ایمیل خود را وارد نمایید و توسط این ایمیل منحصر به فرد خود، قادر خواهید بود ثبت‌نام خود را انجام دهید. البته برای ورود های بعدی می‌توانید نام کاربری اکانت اینستاگرام و رمزعبوری خود را وارد نمایید.

    توجه داشته باشید که بعد از ساخت نام کاربری حتماً ایمیل خود را تایید (Verify) نمایید. چرا که این ایمیل تایید شده نقش حیاتی را در شرایط اضطراری برای اکانت اینستاگرام شما خواهد داشت.

    -شماره موبایل تان را ثبت کنید
    البته توصیه می‌شود که شماره موبایل تان نیز به برنامه ارائه دهید چون در برخی مواقع از طریق این شماره موبایل اینستاگرام شما را احراز هویت و شناسایی می‌کند. در صورت تغییر شماره موبایل یا ایمیل خود، حتماً اطلاعات جدید را در اینستاگرام خود وارد و آن را بروز نگه دارید. این ایمیل برای مکاتبات بعدی شما و اینستاگرام است. ضمن اینکه ارسال اطلاعات خاص و یا درخواست فراموشی رمز عبور اینستاگرام و اطلاعاتی از این قبیل، از طریق همین ایمیل وارد شده توسط شما، قابل انجام است، به همین دلیل همواره از صحت ایمیل و عملکرد صحیح آن اطمینان حاصل نمایید.

    اما توجه داشته باشید که برای ساخت چند اکانت به هیچ وجه از یک ایمیل و شماره موبایل استفاده نکنید. چرا که اینستاگرام توانایی تشخیص اکانت‌های متفاوت تنظیم شده بر روی یک ایمیل را ندارد و شما دچار مشکل خواهید شد. پس برای هر اکانت خود ایمیل مجزا و منحصر به فرد قرار دهید.

    -خصوصی یا عمومی بودن اکانت فرقی ندارد
    خصوصی یا عمومی بودن صفحه تاثیری بر روی هک شدن شما ندارد ولی صفحات شخصی برای حفظ حریم خصوصی می‌توانند از قابلیت خصوصی کردن اکانت اینستاگرام استفاده کنند.

    -از رمز عبور پیشرفته و قوی استفاده کنید
    این توصیه، بسیار بدیهی است اما به آن توجه لازم نمی شود. یک رمز عبور قوی، شامل حروف بزرگ و کوچک انگلیسی، اعداد، نمادها و نقطه گذاری های متعدد است. هیچگاه رمز عبوری انتخاب نکنید که به اطلاعات شخصی شما مثل نام، نام خانوادگی، تاریخ تولید یا شماره کارت ملی تان برگردد. بعلاوه، هیچگاه رمزهای عبورتان را در فایلی بر روی رایانه خود ذخیره نکنید و سعی نمایید برای اکانت های مختلف خود از رمزهای عبور جداگانه استفاده کنید.

    -ورود دو مرحله‌ای را فعال کنید
    ورود دو مرحله‌ای یا Two-Factor Authentication هنگام ورود از کاربر تقاضا می‌کند به جز پسورد، کدی که به شماره موبایل او پیامک شده را نیز وارد کند. به این ترتیب حتی اگر فردی به پسورد شما دسترسی داشته باشد باید حتماً توانایی خواندن پیامک‌های شما را نیز داشته باشد تا بتواند به اکانت اینستاگرام شما وارد شود.

    -اینستاگرام را به فیسبوک متصل کنید
    حساب اینستاگرام‌تان را به فیسبوک‌تان متصل کنید. البته سعی کنید اگر اکانت فیسبوک ندارید، حتما یکی بسازید.

    -پسورد اکانت‌تان را منظم آپدیت کنید
    یعنی سعی کنید هر ماه یا سه ماه یکبار پسورد پیج‌تان را تغییر دهید.

    -در نگهداری رمز عبور خود کوشا باشید!
    هیچ‌گاه مشخصات و رمز‌عبور اینستاگرام خود را به کسی که اعتماد ندارید ندهید! شاید خیلی ساده و پیش‌پا افتاده باشد ولی در بسیاری از موارد، این اعتماد بیجا باعث شده اطلاعات کاربران به دست افراد سود‌جو بیفتد.

    -از اینستاگرام Log out کنید!
    وقتی که در حال استفاده از گوشی یا کامپیوتر دیگران هستید و با استفاده از دستگاه آن‌ها اکانت اینستاگرام خود را چک میکنید، حواستان را جمع کنید که در پایان کار از اکانت خود خارج شوید و Log out کنید. زیرا اگر این کار را نکنید، بعدا به راحتی خواهند توانست به اکانت شما دسترسی پیدا کنند.

    مکان‌هایی که ممکن است این خطر شما را تهدید کند، مثلا گوشی یا کامپیوتر دوستان، کافی‌نت یا حتی سیستم محل کار که افراد زیادی به آن دسترسی دارند.

    -در authorize کردن دقت کنید!
    گاهی اوقات برنامه‌هایی را روی گوشی نصب میکنیم که از ما اجازه‌ی دسترسی به اکانت اینستاگرام ما را میخواهند! خوب دقت کنید و ببینید که آیا این اپلیکیشن‌ها، اپلیکیشن‌ها معتبری هستند و از جای معتبری دانلود شده‌اند یا خیر؟ اگر از جای نامعتبر دانلود شده‌اند به آن‌ها اجازه‌ی دسترسی یا همان authorize را ندهید.

    با رعایت همین نکات ساده اکانت اینستاگرام خود را غیرقابل نفوذ می‌کنید.

    افراد ناشناسی که شما را Follow می‌کنند را Block کنید
    بسیار خوب در مرحله قبل شما حساب‌تان را Private کردید اما همچنان افرادی که شما ا Follow می‌کنند قادر هستند عکس‌ها و همچنین موقعیت مکانی‌ آن‌ها یعنی موقعیت شما را ببینند. در پست‌های قبلی در مورد شبکه‌های اجتماعی نوشته‌ بودیم که با کسانی در ارتباط باشید که آن‌ها را می‌شناسید، پس نگاهی به Follower‌های خود بیندازید و ببینید ا افرادی هستند که هویت آن‌ها برای شما مشخص نیست ؟ آنها را Block کنید. به این ترتیب فقط افرادی را در قسمت Follower‌های خود خواهید داشت که می‌شناسید و به آن‌ها اعتماد دارید.

    • لیست Followers خود را بررسی کنید
    • روی آیکن منو در گوشه سمت راست تپ کنید
    • در پنجره باز شده روی گزینه  Block User  کلیک کنید
    هک اینستاگرام
    هک اینستاگرام

    توصیه های عمومی برای جلوگیری از هک اینستاگرام

    • بسته نصبی و آپدیت اینستاگرام را تنها و تنها از منبع اصلی آن دریافت و انجام دهید.
    • از برنامه های مکمل اینستاگرام مانند ذخیره ویدئو ها ، افزایش فالوور ، افزایش لایک و … استفاده نکنید.
    • اگر می توانید حالت Private Mode ( حالت محرمانه ) را فعال کنید.
    • برنامه را به محض انتشار نسخه جدید بروزرسانی نمایید.
    • از اینترنت امن استفاده کنید.
    • سعی کنید اکانت خود را از طریق Switch to Business Profile به اکانت رسمی تغییر دهید.
    • اینکار برای اثبات حق مالکیت در صورت مخاطرات امنیتی و بازپس گیری صفحه می تواند موثر باشد.
    • در تامین امنیت گوشی مورد استفاده خود کوشا باشید. مانند رمزگذاری و استفاده از آنتی ویروس و …

    تجربه و پیشنهاد شما ؟
    شما برای افزایش امنیت حساب کاربری خود چه اقدامتی انجام دادید ؟ آیا فعال کردن احراز هویت و تایید دو مرحله ای (۲FA) اینستاگرام برای شما کارساز بوده است ؟ تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطلب پیشنهادی

    فارسی سازی وردپرس

    فارسی کردن پیشخوان وردپرس

    فارسی کردن پیشخوان وردپرس فارسی کردن وردپرس میتونه با روش‌های مختلفی انجام بگیره که شاید در …

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.