قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه » اخبار » اجتماعی » جدیدترین تعرفه کارواش اعلام شد
فروشگاه اینترنتی ایلیار
تعرفه کارواش
تعرفه کارواش

جدیدترین تعرفه کارواش اعلام شد

  • امروز برای اولین بار تصمیم گرفتن به جای شستن ماشین در پارکینگ ماشین و ببرم کارواش. با مجله اینترنتی ایلیار همراه باشید تا از جدیدترین تعرفه کارواش مطلع شوید

    شستن خودرو یکی از کارهایی است که معمولا هر چند وقت یک‌بار انجام می‌دهیم. اگر نخواهیم خودمان در خانه ماشین را بشوییم و آب زیادی هدر دهیم، باید سراغ کارواش‌ها و شیوه‌های جدیدی برویم که این کار را به بهترین شیوه برایمان انجام دهند.

    رییس اتحادیه اتوسرویس، تعمیرگاه، کارواش و پارکینگ‌داران تاکید کرد: بعضی از کارواش‌داران هزینه‌ها و سرمایه‌گذاری‌های زیادی برای سرویس‌دهی بهتر انجام می‌دهند و طبیعی است که نرخ خدماتی که آنها دریافت می‌کنند باید متفاوت از یک کارواش معمولی با هزینه‌ بسیار پایین‌تر باشد.

    در بعضی از صنوف و از جمله در اغذیه فروشی ها و یا رستوران‌داران شاهدیم که بر اساس منطقه‌ قرارگیری، نوع سرویس‌دهی و هزینه‌هایی که آن ها انجام می‌دهند، نرخ غذاها متفاوت است؛ بنابراین در این صنف نیز باید اینگونه باشد.

    وی گفت: در حال حاضر خودروها کلاس‌بندی شده و براساس معیارهایی نرخ شست‌وشوی آنها متفاوت است.

     اخذ هرگونه مبلغی توسط کارگران فعال در کارواش‌ها غیرقانونی است و اعضای اتحادیه نرخ‌های مصوب شده را رعایت می‌کنند.

    رییس اتحادیه دارندگان تعمیرگاه و اتوسرویس و توقفگاه و پارکینگ تهران ضمن اعلام تعرفه‌های کارواش، تاکید کرد:

    هیچ یک از نرم‌افزارهایی که برای ارائه خدمات کارواش تهیه شده یا افرادی که به شکل سیار کار می‌کنند، مورد تایید اتحادیه نیستند.

    علیرضا راسی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: برای دریافت خدمات در یک کارواش شست‌وشو، صفرشویی، جاروبرقی و همه بخش‌ها قیمت خاص خود را دارد که این قیمت مشخص است و واحدهای مختلف ملزم به رعایت آن هستند.

    وی گفت: البته باید توجه داشت که در میان کارواش‌ها کیفیت آنها هم مهم است. به عنوان مثال ممکن است فردی ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه کرده باشد و یک مجموعه شامل کافی‌شاپ، پمپ‌ بنزین و کارواش و بخش‌های دیگر را راه‌اندازی کرده باشد. آیا واقعا می‌توان انتظار داشت که این فرد هم به اندازه سایر واحدها بابت ارائه خدمات شست‌وشو هزینه دریافت کند؟

    کارواش‌های سیار مورد تایید نیست

    این رییس اتحادیه درباره کارواش‌های سیار توضیح داد و اظهار کرد: خودرو کالایی سرمایه‌ای تلقی می‌شود، حال اگر افرادی که مایل به فعالیت در این زمینه هستند محلی ثابت برای خود در نظر گرفته و از طریق ما پروانه بگیرند، می‌توانیم خدمات آنها را تایید کنیم. اما در شرایطی که این اتفاق رخ ندهد هیچ یک از این خدمات مورد تایید اتحادیه نیست.

    راسی همچنین افزود: با توجه به بحران آب کشور باید به وضعیت کارواش‌ها دقتی ویژه داشت و در مورد قیمت‌های آنها نیز معمولا هیات مدیره اتحادیه تمام این شرایط را لحاظ می‌کند تا رقمی منطقی برای این بخش تعیین شود.

    وی با تاکید بر این‌که در سال‌های گذشته کارواش‌ها یکی از مراکزی بودند که کمترین شکایات مردمی را به همراه داشته‌اند، بیان کرد: برهمین اساس اکنون بیشترین متقاضی دریافت پروانه و فعالیت در این بخش را شاهد هستیم و حتی تعداد افرادی که برای احداث کارواش اقدام می‌کنند نسبت به افرادی که برای دریافت پروانه تعمیرگاه مراجعه می‌کنند بیشتر است.

    ۹۵ درصد کارواش‌های تهران سنتی هستند

    رییس اتحادیه دارندگان تعمیرگاه و اتوسرویس همچنین اظهار کرد: در حال حاضر در شهر تهران بیش از ۱۰۰ کارواش مجاز وجود دارد که در میان آنها شاید پنج درصد نیمه اتوماتیک، برقی و تمام اتوماتیک باشند، اما بیشتر کارواش‌های تهران به سبک سنتی در حال فعالیت هستند.

    راسی یادآور شد: بیش از ۱۰۰ واحد برای ارائه‌ خدمات کارواش متقاضی دریافت پروانه کسب هستند.

    پرداخت انعام اختیاری است

    وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: اگر مردم در دریافت این خدمات با مشکلی مواجه شوند از طریق اعلام به اتحادیه، بازرسان ما سریع موضوع را پیگیری می‌کنند.

    راسی گفت: پرداخت انعام در کارواش‌ها مورد تایید اتحادیه نیست و این موضوع امری اختیاری است که مشتری می‌تواند براساس میل و خواست خود این رقم را پرداخت کند. اما در غیر این صورت دریافت اجباری انعام تخلف محسوب می شود و قابلیت پیگیری دارد.

    قیمت کارواش
    قیمت کارواش

    عوامل تاثیرگذار روی قیمت و تعرفه کارواش

    کارواش یکی از راه‌هایی است که می‌توان به کمک آن به میزان قابل توجهی در مصرف آب صرفه‌جویی کرد. به همین دلیل در سال‌های گذشته بسیاری از شهروندان مسئول و نگران در مورد وضعیت آب، به این نوع از کارواش‌ها روی آورده‌اند. اما چندین عامل می‌توانند روی قیمت کارواش تاثیر بگذارند و هزینه‌ی نهایی را کم یا زیاد کنند. در ادامه این عوامل را بررسی می‌کنیم و به تعرفه‌ی کارواش در سال ۱۳۹۷ نگاهی می‌اندازیم.

    نوع ماشین: در محسابه‌ی قیمت کارواش نوع ماشین تاثیر مستقیم دارد. اعمال چنین تاثیری منصفانه است و

     نمی‌توان شستن پر دردسر یک ماشین شاسی بلند را با مثلا یک ماشین هاچ‌بک برابر دانست.

    سایز ماشین و میزان زحمتی که باید برای شستن آن صرف شود، روی هزینه‌ی پرداختی تاثیر دارد. قیمت کارواش سبز برای خودروهای سواری سدان (خودروی سواری معمولی) و هاچ‌بک با هم برابر است و در طرف دیگر خودروهای شاسی بلند، نیمه شاسی و کراس اور قرار می‌گیرند که قیمت شست‌وشوی آن‌ها بیشتر از نوع اول است.

    نحوه‌ی شست‌وشو:
    گاهی اوقات خودرویتان کاملا کثیف است و نیاز به شست‌وشوی اساسی دارد؛ یعنی باید علاوه بر تمیز کردن بیرون ماشین، داخل آن را هم تمیز کنید. از طرفی وقت‌هایی هم هست که فقط شستن بیرون ماشین کفایت می‌کند. به همین دلیل هزینه‌ها بر اساس نوع شست‌وشوی ماشین تغییر خواهند کرد.

    روشویی خودرو :

    روشویی خودرو همان‌طور که از نامش پیدا است، به شستن و تمیز کردن بخش خارجی ماشین گفته می‌شود.

    اگر فقط روی بدنه‌ی ماشین یا لاستیک‌ها کثیف شده و بخش‌های دیگر تمیز مانده و نیاز به نظافت ندارد، این مورد را انتخاب کنید.

    روشویی خودرو نسبت به شست‌وشوی کامل آن ارزان‌تر است.

    شست‌وشوی کامل خودرو:
    اگر بیرون و داخل ماشین‌تان کثیف شده و نیاز است که به خوبی تمیز شود، بهتر است این مدل شست‌وشو را انتخاب کنید. شست‌وشوی کامل خودرو علاوه بر روشویی، نظافت داخل ماشین را هم در برمی‌گیرد. نظافت داخل خودرو شامل مواردی مثل جارو کشیدن کف ماشین و صندلی‌ها، واکس تایرها و واکس داشبورد است.

    انتخاب نحوه‌ی شستن خودرو چیزی است که کاملا به خودتان بستگی دارد و با توجه به نوع دغدغه‌ها و هزینه‌ای که برای این کار کنار گذاشته‌اید.

    من خودم ماشینمو کارواش بیهقی اکثرا می برم. در زیر اطلاعات و ادرس کارواش شبنه روزی بیهقی و براتون گذاشتم.

    کارواش بیهقی

    کارواش شبانه روزی بیهقی با مدیریت بشیری خدمات خودروشویی ۲۴ ساعته به صورت شبانه روزی برای مشتریان محترم ارائه می نماید. خدمات این مجموعه شامل: روشویی، نظافت داخل، موتورشویی، زیر شویی (با جک هیدرولیکی)، خشکشویی و واکس پولیش هست، همچنین در این مجموعه فروشگاه لوازم لوکس خودرویی با ارائه لوازم انواع خودرو مستقر می باشد. برای رفاه حال مشتریان کارواش بیهقی همراه با سالن انتظار و پذیرایی رایگان است.

    تعرفه این مجموعه مصوب اتحادیه می باشد، که قیمت ها در عکس روبه رو درج شده است.

    آدرس: تهران، میدان آرژانتین، پارک سوار بیهقی، کارواش بیهقی

    تعرفه کارواش
    تعرفه کارواش

    جدیدترین تعرفه کارواش اعلام شد.

    جدول نرخ جدید خدمات اتوسرویس و کارواش‌های تهران به شرح زیر است:

     تعرفه کارواش 1397
    تعرفه کارواش ۱۳۹۷

    حتما بعد از رفتن به کارواش و پرداخت تعرفه کارواش نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه ها بنویسید. تا در پست های بعدی از آن استفاده کنیم. امیدواریم از مطالعه این مقاله در مجله اینترنتی ایلیار لذت برده باشید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطلب پیشنهادی

    خرید هدیه برای همسر باردار

    هدیه برای همسر و خانم باردار چی بخریم ؟

    درخرید و انتخاب هدیه برای همسر باردار باید تبحر و تجربه کافی داشته باشید و با …

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.