قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه » آرایش و زیبایی » تمیز کردن برس مو به سادگی !
فروشگاه اینترنتی ایلیار
تمیز کردن برس مو
تمیز کردن برس مو

تمیز کردن برس مو به سادگی !

  • تمیز کردن برس مو به سادگی !
    هر بار که موهای خود را شانه می زنید شبیه این منظره می شود: پرنده ای در حال ساختن لانه در برس شماست! همین طور وقتی برس را تمیز می کنید با خود می گویید آیا من ریزش مو دارم؟
    برس مو و شانه مو از آن دسته از وسایل شخصی هستند که در طول روز با آن زیاد سر و کار داریم و همان طور که نسبت به شانه زدن موهایمان حساس هستیم باید نسبت به نظافت و شست و شوی برس مو خود نیز این حساسیت را نشان دهیم. در ادامه با مجله اینترنتی ایلیار همراه باشید.
    تمیز کردن برس مو با روش‌های صحیح و اصولی باعث می‌شود که طول عمر مفید برس شما افزایش پیدا کند. همچنین این کار برای تمیز و سالم نگهداشتن مو‌های شما ضروری است. در اینجا روش صحیح تمیز کردن برس موی سر از شستن تا خشک کردن آن یاد داده شده است.
    تمام افراد روزانه حداقل یکبار از برس مو استفاده می کنند. در هر بار شونه زدن موها مقدار زیادی مو و یا حتی چربی و سلول های مرده لا به لای دندانه های برس باقی میذاره.
    تمیز کردن برس مو
    تمیز کردن برس مو

    چرا باید برس مو رو تمیز کنیم؟

    مسئله اول بر می گرده به بهداشت موهامون. هر نوع برسی که شما استفاده می کنید نیازمند اینه که به طور مرتب تمیز بشه. در هر بار استفاده علاوه بر انباشته شدن موها، سلول های مرده، چربی های طبیعی مو و در طول زمان گرد و غبار بین دندانه های برس انباشته میشن. در صورت تمیز نکردن برس، این چربی ها و گرد و غبار جمع شده روی برس می تونه زمینه رشد باکتری ها و مخمرها فراهم کنه و در نهایت منجر به ایجاد عفونت در پوست سر بشه.

    دومین دلیل برای تمیز کردن برس مو به طور مرتب، زیبایی موهای شماست. اگر شما از برس آغشته به مو و گرد و غبار و چربی استفاده کنید، باعث میشه موهاتون چرب تر از قبل بشه به جای اینکه ابریشمی و نرم به نظر برسه.

    تمیز کردن برس مو سر بخش مهمی از بهداشت است که اغلب نادیده گرفته می‌شود. وجود چربی، چرک، شوره سر و رد و بدل کردن وسایل مرتبط با آرایش و برس کردن مو بین اعضای خانواده، هم اتاقی‌ها یا همکاران کار تمیز کردن برس مو را مهم‌تر می‌کند.
    همچنین می‌توانید برس موی قدیمی خود را احیا کنید و طول عمر آن را با جمع آوری مو‌های موجود در آن، تمیز کردن با شوینده مناسب و درست خشک کردن آن افزایش دهید.
    بهتره موهای برس رو هفته ای یکبار از برس بیرون بکشید. برای این کار می تونید از قیچی یا سیخ چوبی استفاده کنید.
    علاوه بر این باید یکبار در ماه به طور کامل برس رو شستشو بدید

    حذف مو‌ها از بین دانه‌های برس

    – اگر برس موی شما پر از مو‌های در هم تنیده است، می‌توانید از انگشتان خود برای جدا کردن آن‌ها استفاده کنید. نوک انگشتان شما در دسترس‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین ابزار برای این کار هستند. یک دسته مو را بگیرید و به آرامی برداشته و به سمت بالا بکشید.

    – با استفاده از یک شانه دم باریک می‌توانید برس خود را تمیز کنید. پایه شانه را زیر مو‌ها انداخته و به بالا بکشید بعد با دست مو‌ها را گرفته و از برس بیرون بکشید.

    مواد مورد نیاز تمیز کردن برس مو

    • مسواک
    • ۴ فنجان آب گرم
    • ۱ قاشق غذاخوری شامپو
    • ۱ قاشق غذاحوری جوش شیرین
    • کاسه بزرگ

    تمیز کردن چربی و کثیفی‌ها از برس با جوش شیرین

    اگر پوست حساسی دارید، از شامپو و جوش شیرین استفاده کنید. کسانی که پوست حساس و یا آلرژی دارند، استفاده از شامپو خود به علاوه پودر جوش شیرین یک گزینه مطمئن و ملایم برای تمیز کردن برس مو است.

    یک فنجان آب گرم را در یک کاسه متوسط بریزید. یک قاشق چای خوری شامپو و یک قاشق چای خوری پودر جوش شیرین را به آن اضافه کنید و آن‌ها را با هم مخلوط کنید.

    آب، شامپو و جوش شیرین رو در کاسه با هم مخلوط کنید. برس رو در کاسه قرار بدید و بذارید ۲۰ دقیقه یا حتی بیشتر خیس بخوره.

    یک مسواک تمیز را در محلول قرار دهید و اطمینان حاصل کنید که دانه‌های مسواک کاملا با محلول پاک کننده خیس شده است.

    سپس مسواک رو لا به لای دندانه های برس بکشید تا چربی و غبار باقی مونده تمیز بشه. بعد که کاملا تمیز شد با آب تمیز بشورید و بذارید خشک بشه.

    با مسواک بین دانه‌های برس بکشید و کف آن را نیز بشویید. این کار چربی، کثیفی و شوره‌های موجود در برس را پاک می‌کند. برای این که همه قسمت‌ها تمیز شوند مسواک را در همه قسمت‌ها حرکت دهید و با حرکات دایره‌ای ریز برس را لایه روبی کنید و چرک و کثیفی آن را از بین ببرید.

    برس موی خود را در کاسه محلول تمیز کننده خیس کنید تا ذرات آلودگی‌های رها شده را حذف کنید و برس کاملا تمیز بشود. بعد از تمیز کردن کف برس دانه‌های آن را نیز در پاک کننده بشویید. این کار کمک می‌کند که هر نوع ذره باقی مانده در برس را حذف کنید. همچنین یک شستشوی دوم نیز محسوب می‌شود، مخصوصا برای جدا شدن مو‌های باقی مانده در برس نیز کار ساز است.

    الا باید برس موی خود را در آب تمیز و خنک شستشو دهید. یک کاسه متوسط را با آب تمیز و خنک پر کنید. به آرامی برس را داخل آن قرار دهید. اگر برس شما گرد است باید آن را در آب بچرخانید تا همه جای آن شسته بشود.

    تمیز کردن برس مو با سرکه سفید

    هیچ چیز مانند سرکه برای ضدعفونی کردن طبیعی اشیا مناسب نیست. کافیست به میزان یکسان آب و سرکه سفید را با هم ترکیب کنید.

    اجازه دهید برس ها و شانه هایتان به مدت یک شب در این محلول بماند.

    این دستورات برای برس ها و شانه های پلاستیکی هستند. خیس کردن انواع چوبی شانه ها در آب توصیه نمی شود، چون به آنها آسیب خواهد زد

    برای سریع‌تر خشک کردن برس مو می‌توانید از سشوار استفاده کنید. اگر نیاز فوری به استفاده از برس دارید سشوار را روی پایین‌ترین درجه تنظیم کنید و روی برس بگیرید. سشوار را عقب و جلو ببرید تا هر قطره آبی که روی برس وجود دارد را خشک کند.

    اگر تمیز کردن برس مو مورد توجه شما قرار گرفت انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.ممنون که با ایلیار دات کام همراه بودید!

    تمیز کردن برس مو به سادگی !

    View this post on Instagram

    سلااام🙆‍♀️❤ اینم ی ویدیو #آموزشی و #تمیزکاری‌. میدونسید ماهی یکبار باید برس هارو تمیز کنیم؟ این #ویدیو یکم سرعتش تند کردم که تو یک دقیقه جا بشه.😬🤗. نصف تمیزکاری ها با داشتن #جوش_شیرین و #سرکه حله.😬 . . مواد مورد نیاز #تمیز_کردن_برس مسواک ۴ فنجان آب گرم ۱ قاشق غذاخوری #شامپو ۱ قاشق غذاخوری #جوش_شیرین کاسه بزرگ آب، شامپو و #جوش_شیرین رو در کاسه با هم مخلوط کنید. #برس_مو رو در کاسه قرار بدید و بذارید ۶۰ دقیقه یا حتی بیشتر خیس بخوره. سپس مسواک رو لا به لای دندانه های برس بکشید تا چربی و غبار باقی مونده تمیز بشه. بعد که کاملا تمیز شد با آب تمیز بشورید و بذارید خشک بشه. . 🙏 ❤اگه خوشتون اومد لایک و فالو یادتون نره . 👇✏نظراتتونو برام تو کامنت بنویسید . 😍❤پیج رو با تگ به دوستاتون معرفی کنید Follow 👉 🆔️ @iliyarBlog Follow 👉 🆔️ @iliyarFun 🌐 http://www.iliyar.com #زیبایی #دخترونه #فالو_کن #بلاگر #آرایشی #ایده_دخترانه #روزمرگی #خانهداری #ایده #تمیزکردن #برس #برس_مو #برس_مو_گرد #تمیزی #آرایش #شانه #دخترانه #ایلیار #ایلیاربلاگ

    A post shared by iliYar♡فروشگاه آنلاین ایلیار (@iliyarblog) on

    از کجا عطر و ادکلن اورجینال بخریم؟

    با جستجو در یک فروشگاه اینترنتی می‌توانید خیلی سریع چند گزینه مناسب را پیدا نموده، آنها را با یکدیگر مقایسه و در نهایت انتخاب مطلوب‌تان را انجام دهید.

    اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. ممنون که با مجله اینترنتی ایلیار همراه بودید!

    خوشحال میشویم صفحه اینستاگرام ایلیار را دنبال کنید .

    هم چنین در صورت تمایل از فروشگاه اینترنتی ایلیار دیدن کنید.

    تمیز کردن برس مو به سادگی !

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطلب پیشنهادی

    بهترین عطر پاییزی زنانه

    خوشبوترین و بهترین عطر پاییزی زنانه کدام هست؟

     عطر پاییزی زنانه بالاخره فصل زیبای پاییز هم داره فرا میرسه و از گرمای وحشتناک هوا کم …

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.