قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه » آرایش و زیبایی » آرایش صورت » بهترین راه بستن منافذ باز پوست صورت
فروشگاه اینترنتی ایلیار
درمان منافذ باز پوست
درمان منافذ باز پوست

بهترین راه بستن منافذ باز پوست صورت

  • معمولاً خانم ها نسبت به آقایان به پوستشان توجه بیشتری دارند، خانم ها گاهی ساعتها مقابل آینه تمام قسمتهای پوست خودشان مخصوصاً صورت را بررسی می کنند، بسیاری از خانم ها از باز بودن منافذ پوستشان شکایت دارند و به دنبال راه حل های طبیعی و مطمئن برای بستن این منافذ هستند.

    پوست و زیبایی آن از فاکتور های مهم جذابیت است و همه خانم ها و آقایان تمایل دارند از پوستی صاف و شفاف و بدون عیب و نقص برخوردار باشند . اینکه منافذ صورت بسته باشد و غدد چربی به اندازه مناسب ترشح شوند در زیبایی آن بسیار موثر بوده و می تواند بخش بزرگی از جذابیت را در شخص تامین نمایند .

    منافذ باز پوست آن‌قدر ریز هستند که نمی‌توانیم آنها را ببینیم، درست است؟ ای کاش همین‌طور بود. برخی افراد منافذی روی پوست خود دارند که به‌ راحتی دیده می‌شوند و از این بابت ناراضی هستند. متاسفانه نمی‌توانید اندازه‌ی آنها را بدون کمک متخصص پوست تغییر دهید، ولی می‌توانید کاری کنید تا دیده نشوند.

    بستن منافذ باز پوست صورت
    بستن منافذ باز پوست صورت

    منافذ باز پوست زیبایی پوست را نابود میکنند، بزرگنمایی نیست بلکه حقیقت است

    چرا که منافذ باز پوست صورت در هر دو حالت با آرایش و بدون آرایش خودنمایی می کنند ؛ این منافذ روی بینی و گونه ها بیشتر دیده می شوند و با ترشح چربی موجب زشتی و پیری پوست صورت می شوند.

    از بین بردن منافذ باز پوست صورت مشکلی است که بسیاری از خانم ها و آقایان برای آن به کلینیک های زیبایی مراجعه می کنند اما به سختی نتیجه می بینند.

    بسیاری از مردان و زنان از مشکل  منافذ بزرگ رنج می برند. کسانی که  منافذ ناخوشایند در چهره  دارند احساس بدی دارند برای این افراد جالب است، نکاتی را برای خلاصی از آن بدانند.

    باز شدن منافذ پوست صورت
    باز شدن منافذ پوست صورت

    علت باز شدن منافذ پوست صورت

    دلایل متعددی برای ایجاد منافذ باز وجود دارد که شامل :استرس، ژنتیک، سن بالا، چربی و آرایش بیش از حد، استفاده از محصولات غیر استاندارد پوستی؛ تغییرات هورمونی در دوران بارداری، بلوغ و یائسگی بعضی از علل رایج است.

    دلایل مختلف و متنوعی برای این عارضه ممکن است وجود داشته باشد اولین دلیل وراثت است برخی افراد به صورت مادر زادی و ژنتیکی این مشکل را داشته و البته این افراد هم می توانند به درمان این مشکل امیدوار باشند .

    برخی افراد دارای پوست چربی هستند و میزان این چربی بیش از حد بوده و باعث این عارضه در آنها شده است این افراد باید در درجه اول روی درمان چربی بیش از اندازه پوستشان متمرکز شوند تا به مرور وضعیت منافذ پوست صورت شان هم بهبود پیدا کند .

    افرادی که به دلایل شغلی یا به هر دلیل دیگری مجبور هستند زیاد زیر نور مستقیم خورشید باشند هم ممکن است دچار این عارضه شوند چون اشعه های مادون قرمز و فرابنفش موجود در نور آفتاب باعث گشاد شدن منافذ صورت و پوست می گردد .

    افرادی که زیاد جوش می زنند هم ممکن است دچار این مشکل بشوند جوش ها چون از سلول های زیرین صورت بوجود آمده و بیرون می زنند می توانند منافذ پوست صورت هم به میزان زیادی گشاد کرده و مشکلات جانبی مربوط به آن را هم بوجود آورند

    دلیل دیگری که می تواند باعث عارضه باز بودن منافذ پوست صورت شود استفاده بیش از حد از کرم هایی است که درصد چربی آنها بالا می باشد این کار باعث میشود منافذ پوست بسته شده و سلول ها برای اینکه بتوانند تنفس کنند و سموم موجود در خود را دفع نمایند قطر خود را افزایش داده و این عارضه را بوجود آورند .

    چگونه سوراخ های صورت را از بین ببریم ؟

    منافذ پوست صورت اصلاحا به سوراخ های کوچک روی پوست صورت گفته می شود که در حالت عادی به مقدار مشخص و معینی برای تنفس سلول ها باز بوده و البته هم باید باشد اما در موارد خاص این منافذ بیشتر از حد معمول و لازم باز شده و مشکلاتی را برای فرد ایجاد می کند . در ادامه با ما همراه باشید تا هر آنچه برای از بین بردن سوراخ های صورت لازم است بدانید در اختیارتان بگذاریم .

    این مقاله چند نکته‌ و روش حرفه‌ای به شما می‌آموزد تا به کمک آن منافذ باز پوست خود را نامرئی کنید و پوست زیباتری داشته باشید. با مجله اینترنتی ایلیار همراه باشید.

    درمان منافذ باز پوست
    درمان منافذ باز پوست

    بهترین و موثر ترین راههای طبیعی برای کاهش منافذ پوست

    پوست خود را پاکیزه نگه دارید
    دکتر مارگاریتا لوئیس (Margarita Lolis) می‌گوید: «آلودگی‌ها منافذ باز پوست را مسدود می‌کنند. در نتیجه آنها گشاد می‌شوند و بیشتر قابل دیدن هستند». بنابراین باید پوست خود را با یک پاک‌کننده‌ی ملایم بشویید. مخصصا قبل از خواب این کار را انجام دهید تا کثیفی و چربی از روی پوست پاک شوند. علاوه‌ برآن از برس‌های آرایشی تمیز استفاده کنید. هرگز به پوست خود دست نزنید. با رعایت این موارد پوست شما حس بهتری خواهد داشت.

    قبل از استفاده از کرم‌پودر مرطوب‌کننده بزنید
    می‌توانید با استفاده از آرایش رنگ پوست خود را تغییر دهید. لارامی (Laramie) گریمور حرفه‌ای و بنیان‌گذار شرکت “Book Your Look” است. او می‌گوید استفاده از مرطوب‌کننده بسیار عالی است. به‌علاوه: «می‌توانید از کرم‌پودرهای مات‌کننده استفاده کنید. این مدل کرم‌پودر این روزها خیلی محبوب است».

    با پوست خود با ملایمت رفتار کنید
    اگر با خشونت پوست را تمیز کنید، لایه‌برداری کنید و به پوست دست بزنید، پوست چروک می‌شود. به‌علاوه این رفتارها جوش صورت را هم بیشتر می‌کند. رفتار خشن با پوست به منافذ هم آسیب می‌رساند. متخصص زیبایی ماریولا بارژوسکا (Mariola Barczewska) در مرکز زیبایی بهشت (Heaven Spa) کار می‌کند. او می‌گوید: «اگر با پوست خود با ملایمت رفتار نکنید، منافذ آن به‌صورت دائمی گشاد می‌شوند». بارژوسکا توصیه می‌کند، اگر به منافذ باز پوست خود صدمه زدید، با آن مدارا کنید تا بهبود یابد.

    هر ماه از ماسک صورت استفاده کنید
    بارژوسکا توصیه می‌کند که هر ۴ تا ۶ هفته به آرایشگاه بروید. چرا؟ کمی لایه‌برداری و پاکسازی حرفه‌ای پوست می‌تواند منافذ را تمیز کند. بنابراین پوست شما تمیزتر و سالم‌تر می‌شود. اگر این کار برای‌تان خیلی گران بود، حداقل یکی دو‌بار در سال این کار را انجام دهید؛ مثلا در مناسبت‌های خاص مانند روز تولدتان.

    به‌طور منظم لایه‌برداری کنید
    تمیز نگه داشتن پوست اهمیت زیادی دارد. وقتی لایه‌برداری می‌کنید، سلول‌های مرده‌ی پوست را برمی‌دارید. این باعث می‌شود تا پوست ظاهر خیلی زیبایی پیدا کند. دکتر جویس ایمایروبو (Joyce Imahiyerobo) متخصص پوست است و در مرکز هایدروپپتاید (HydroPeptide) مشاوره می‌دهد. او می‌گوید: «به روش‌های مختلف می‌توانید لایه‌برداری کنید. لایه برداری پوست صورت هم به‌صورت فیزیکی و هم شیمیایی انجام می‌شود». پاک‌کننده‌های ملایمی وجود دارند که مقدار کمی اسید سالیسیلیک (۵٪ – ۱٪) یا اسید لاکتیک یا گلیکولیک (۵/۲٪ – ۵٪) دارند. این اسید‌ها پوست را تحریک می‌کنند تا منافذ را پاک ‌کند.

    پوست خود را آب‌رسانی کنید

    برای آبرسانی به پوست، اول از همه آب زیاد بنوشید.

    همچنین می‌توانید قبل از استفاده از مرطوب‌کننده یک سِرُم آبرسان هم به پوست بزنید. دکتر کرگ کرافرت (Craig Kraffert) متخصص پوست و رئیس مرکز آمارت (Amarte) می‌گوید: «سرم آب‌رسان، پوست را متورم و در نتیجه منافذ باز پوست را کوچک می‌کند». فقط حتما پوست خود را مرتب لایه‌برداری کنید. با لایه‌برداری، کرم آب‌رسان تأثیر خیلی بهتری خواهد داشت.

    درمان منافذ باز پوست
    درمان منافذ باز پوست

    برای مراقبت پوست از رتینوئید استفاده کنید
    دکتر لویس می‌گوید: «از یک پماد موضعی متوسط روی پوست استفاده کنید. این کار فرایند جایگزین شدن سلول‌های مرده را افزایش می‌دهد. این پماد در نتیجه پوست را لایه‌برداری می‌کند و باعث می‌شود منافذ کوچک‌تر به‌نظر برسند».

    هر روز از مرطوب‌کننده استفاده کنید 

    می‌دانید که اگر از مرطوب‌کننده استفاده نکنید، شرایط پوست‌تان خیلی بد می‌شود. بزرگ‌شدن منافذ باز پوست یکی از عواقب این کار است.

    دکتر جویس ایمایروبو می‌گوید: «حتما روزی دوبار از مرطوب‌کننده‌های باکیفیت آرایشی بهداشتی استفاده کنید. اگر اجازه دهید پوست‌تان خشک شود، چربی پوست زیاد می‌شود. این چربی‌ها منافذ باز پوست را می‌بندند».

    در هر شرایطی از ضدآفتاب استفاده کنید

    بارها و بارها شنیده‌اید که استفاده از کرم ضد آفتاب مناسب بسیار مهم است و واقعا حقیقت دارد.

    SPF باید در مواد آرایشی شما وجود داشته باشد. دکتر لویس می‌گوید: «اشعه‌های ماوراء بنفش کلاژن و الاستین پوست را تجزیه می‌کند. این کار منافذ را بزرگ‌تر می‌کند. بهترین راه برای جلوگیری از بزرگ‌شدن منافذ این است که از پوست خود در برابر خورشید محافظت کنید». هشدار: برخی ضدآفتاب‌ها می‌توانند پوست را درخشان‌تر و چرب‌تر کنند. این کرم‌ها منافذ باز پوست را بزرگ‌تر می‌کنند. در این موارد از زیرسازی، فونداسیون و یا پودر مات استفاده کنید. این محصولات رنگ درخشان ضدآفتاب را خنثی می‌کنند.

    از ماسک صورت مناسب استفاده کنید
    ماسک صورت یکی از راه‌های ساده و نسبتا ارزان برای مراقبت از پوست است. ماسک می‌تواند منافذ را کوچک‌تر کند. دکتر جویس ایمایروبو می‌گوید: «درمان‌های خانگی مانند ماسک در بلندمدت می‌توانند خیلی مؤثر باشند. ماسک‌هایی که در خود خاک رس یا زغال دارند، می‌توانند چربی‌ها را از منافذ بیرون بکشند». اگر مشکلات متعددی در بخش‌های مختلف پوست دارید، می‌توانید از روش چند ماسکی استفاده کنید. (با توجه به نوع پوست‌تان، می‌توانید از انواع ماسک صورت برای پوست چرب، ماسک های مناسب پوست خشک یا ماسک های سفت کننده پوست و … استفاده کنید.

    تاثیر جوش شیرین در بستن منافذ پوست صورت
    جوش شیرین خاصیت نرم کننده و ضد التهابی داشته و به عنوان یک لایه بردار طبیعی هم عمل می کند و می تواند آلودگی ها و سلول های مرده را بیرون کشیده و آنها به ساختن سلول های جوانتر ترغیب نماید علاوه بر این جوش شیرین خاصیت اسیدی یا قلیایی سلول ها را هم تنظیم کرده و از قلیایی شدید یا اسیدی شدید شدن آن جلوگیری می نماید  و PH را تنظیم خواهد کرد .

    برای درست کردن ماسک جوش شیرین ۲ قاشق غذاخوری از پودر آن را با کمی آب مخلوط کنید و بهم بزنید تا خمیر نرمی بدست آید و بعد این خمیر را روی منافذ صورت مالیده و بگذارید برای ۵ دقیقه بماند و با آب سرد شستشو دهید. این ماسک را می توانید هفته ای دو بار استفاده کنید استفاده از این ماسک برای سلامت و زیبایی پوست بسیار مفید است .

    این کار را به طور روزانه و به مدت چند هفته تکرار کنید. هر زمانی که احساس بهبود کردید سعی کنید تعداد تکرارها را کاهش دهید.

    آبلیمو
    آب لیمو حاوی اسید سیتریک است که باعث از بین رفتن پوسته-پوسته های سطح پوستتان می شود و منافذ باز پوست را به خوبی کاهش می دهد. همچنین به بهبود رنگ پوست شما کمک می کند و لکه های تیره را حذف می کند و البته این به دلیل خاصبت سفید کنندگی آن است.

    یک قاشق چای خوری عسل را با آب لیموی تازه مخلوط کنید. آن را روی پوست خود قرار دهید و ۱۰ تا ۱۵ دقیقه به حال خود رها کنید و سپس آن را بشویید. این کار را حداقل روزی یک بار و به مدت حداقل یک ماه انجام دهید.

    ژل آلوئه ورا
    ژل طبیعی گیاه آلوئه ورا دارای خواص پاک کننده پوست است که ،می تواند منافذ صورت را تمیز کند. این ژل را بعد از مدت ۵ دقیقه تا به درجه خشکی برس بگذارید ، پس از آن صورت خود را با آب سرد شستشو دهید. شما همچنین ،می توانید آب لیمو به آن اضافه کنید.

    با مراجعه به متخصص پوست لیزردرمانی کنید
    لیزر واقعا می‌تواند اندازه‌ی منافذ باز پوست را کوچک‌تر کند. دکتر لویس می‌گوید: «درمان با لیزرهای غیر فرسایشی می‌تواند در پوست کلاژن بسازد. کلاژن منافذ را کوچک‌تر می‌کند و پوست را پر می‌کند. به‌علاوه این درمان خیلی سریع انجام می‌شود.»

    اگر  تصمیم  دارید یکباره از این مشکل خلاص شوید و دائمی بشود،  از لیزر  درمانی استفاده کنید زیرا آنها می توانند از عمق پوست نفوذ کرده و درمان اساسی شوند سنتز کلاژن را تحریک میکنند. این کلاژن باعث می شود پوست الاستیک تر، شده و  جوانتر دیده شود. همچنین   بدون درد است و در ۲۰ دقیقه به پوست دلخواه خود می رسید.

    بستن منافذ باز پوست صورت
    بستن منافذ باز پوست صورت

    دستورالعملهای مهم برای رفع منافذ باز پوست صورت

    •  چهره خود را دو بار در روز تمیز کنید.
    •  اگر پوست شما چرب باشد، بعد از تمیز کردن،از مرطوب کننده استفاده کنید.
    •  به جای آب گرم، برای شستن صورت خود، از آب سرد استفاده کنید.
    •  هرگز با آرایش نخوابید، زیرا از نفس کشیدن پوست شما جلوگیری می کند و منافذ باز می شود.
    •  غذای سرخ شده و چرب، مصرف نکنید زیرا غدد چربی را برای ترشح بیش از حد چربی پوست تحریک می کند.

    حتما نظرات و تجربیات خود را بعد از استفاده از راه های بستن منافذ باز پوست صورت با ما در میان بگذارید تا در پست های بعدی از آن استفاده کنیم. من خودم به شخص از ماسک لیموترش تازه و جوش شیرین برای درمان منافذ باز پوستم استفاده کردم و نتیجش فوق العاده بود.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطلب پیشنهادی

    بهترین عطر پاییزی زنانه

    خوشبوترین و بهترین عطر پاییزی زنانه کدام هست؟

     عطر پاییزی زنانه بالاخره فصل زیبای پاییز هم داره فرا میرسه و از گرمای وحشتناک هوا کم …

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.