قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه » وب مستر » افزودن واترمارک اتوماتیک برای وردپرس
فروشگاه اینترنتی ایلیار
درج واترمارک در وردپرس
درج واترمارک در وردپرس

افزودن واترمارک اتوماتیک برای وردپرس

  • آیا می خواهید به تصاویر خود در وردپرس واترمارک اضافه کنید؟ بسیاری از عکاسان و نویسندگان برای جلوگیری از سواستفاده از عکس هایشان از واترمارک استفاده می کنند.

    در این مقاله از مجله اینترنتی ایلیار دات کام ما به شما نشان خواهیم داد چگونه به صورت خودکار به عکس های خود در وردپرس واترمارک اضافه کنید.

    برخی از افراد هستند که بر روی تصاویری که در سایت خود استفاده میکنند واترمارک قرار میدهند، واتر مارک هم میتواند یک لوگو باشد و هم میتواند یک متن باشد.

    استفاده از واتر مارک دو مزیت دارد؛ دزدیده نشدن تصاویر توسط اشخاص، و بالا رفتن محبوبیت سایت.

    سیستم وردپرس توسط تعداد بسیاری از عکاسان و هنرمندان به صروت پورتفولیو استفاده میشه. در این سایت ها معمولا کارهای هنری و تصاویر اصل به کار میره و این باعث میشه برخی افراد حق کپی رایت رو رعایت نکنند و به دزدی از آثار بپردازند.

    درج واترمارک در وردپرس
    درج واترمارک در وردپرس

     واتر مارک در تصاویر یک علامت مانند علامت کپی رایت است و با افزودن آن به تصاویر، هر کسی توانایی استفاده از آنها را برای سایت خود نخواهد داشت.

    برای حل این مشکل در برخی از سایت ها، صاحبان آثار از برند یا لوگوی خود به عنوان واترمارک (تصویری اختصاصی است که به عنوان برند یا لوگوی صاحب اثر به کار میرود) استفاده میکند.
    حال در این مقاله نحوه ی قرار دادن اتوماتیک واترمارک رو بر روی تصاویر به شما یاد میدم.

     افزونه ی Easy Watermark
    افزونه ی Easy Watermark

    اضافه کردن واترمارک با استفاده از افزونه ی Easy Watermark

    اگر میخواهید از این قابلیت مناسب در سایت خود استفاده نمایید، افزونه Easy Watermark یکی از گزینه های پیش و روی شماست، میتوانید با استفاده از این افزونه به راحتی واتر مارک مورد نظر خود را بر روی تصاویر قرار دهید، در این مطلب به معرفی این افزونه خواهم پرداخت. استفاده از این افزونه کار بسیار ساده ای است و میتوانید به راحتی لوگو و یا متن خود را مشخص نمایید و موقعیت آن را در تصویر مشخص کنید، سپس تصویر شما به همین راحتی آماده خواهد بود.

    اولین کاری که باید انجام دهید نصب و فعال سازی افزونه Easy Watermark است.

    دانلود افزونه Easy Watermark

    بعد از فعال سازی به صفحه تنظیمات افزونه setting>>easy watermark بروید و آن را تنظیم کنید.

    صفحه تنظیمات به سه بخش تقسیم شده است.

    اولین بخش General setting است که به صورت خودکار به عکس های آپلود شده واترمارک اضافه می کند. با فعال نمودن آپشن اول از این بخش میتوانید واتر مارک را به صورت اتوماتیک بر روی همه تصاویر قرار دهید.

    افزونه Easy Watermark
    افزونه Easy Watermark

    شما همچنین می توانید هر گالری عکسی که می خواهید به صورت خودکار به آن واترمارک اضافه شود را انتخاب کنید.

    بخش بعدی backup است که با رفتن به آن می توانید  عکس های آپلود شده اصلی را ذخیره کنید.شما همچنین می توانید انتخاب کنید که چه عکسی با چه سایزی واترمارک شود.شما همچنین می توانید نوع واترمارک را انتخاب کنید.

    این افزونه به شما این امکان را می دهد که عکس یا متن را به عنوان واترمارک استفاده کنید. بقیه تنظیمات صفحه را هم بررسی کنید و در آخر گزینه ی ذخیره را بزنید. شما اکنون می توانید روی گزینه عکس در صفحه تنظیمات افزونه کلیک کنید.اینجا همان جایی است که می توانید عکس هایی که می خواهید واتر مارک به آنها اضافه شود را آپلود کنید.

    در تب دوم میتوانید تصویر مورد نظر را از سیستم خود آپلود نمایید.

    واترمارک در وردپرس
    واترمارک در وردپرس

    در صورت استفاده عکس و متن برای واتر مارک، میتوانید از تب سوم برای واتر مارک متن خود را وارد کنید.

    در تب سوم نیز میتوانید چینش متن و فونت و سایز آن را مشخص کنید و در آخر باید تغییرات را ذخیره سازی نمایید.

    واترمارک تصاویر وردپرس
    واترمارک تصاویر وردپرس

    اضافه کردن واترمارک متنی

    اگر تمایل به گذاشتن واترمارک تصویری ندارید و میخواهید واترمارک شما متنی باشه پس می تونید روی بخش متن کلیک کنید و در اون قسمت متن دلخواه خود رو همراه با تنظیمات رنگ، فونت و سایز انتخاب کنید.

    اگر گزینه عکس+متن یا فقط متن را برای نوع واترمارک خود انتخاب کردید،لازم است بر روی گزینه ی text کلیک کنید.شما می توانید نوع فونت،سایز فونت،صف بندی،پس زمینه و رنگ واترمارک را انتخاب کنید.

    یادتان باشد گزینه ذخیره را بزنید تا تغییرات ذخیره شود.اکنون می توانید به عکس هایتان در وردپرس واترمارک اضافه کنید. فقط یک بار نیاز هستش که این تنظیمات رو انجام بدید و دخیره کنید!

    اضافه کردن واترمارک به عکس های قدیمی تر در وردپرس

    برای اضافه کردن واترمارک به عکس های قدیمی در تنظیمات Easy watermark به بخش Media رفته media>>easy watermark روی گزینه start در زیر بخش Bulk Watermark کلیک کنید.

    لطفا این نکته را به یاد داشته باشید که این فرایند غیر قابل برگشت است. ما به شما اصرار داریم که سایت وردپرس خود را مخصوصا بخش Media uploads را مستقیما پشتیبانی کنید. اگر بخش نگهداشتن پشتیبانی از آپلود عکس های اصلی شما را انتخاب کردید،می توانید بخش Restore Option را بزنید تا واترمارک را از روی تمام عکس ها بردارید.

    اضافه کردن واترمارک به عکس های قدیمی تر در وردپرس
    اضافه کردن واترمارک به عکس های قدیمی تر در وردپرس

    اضافه کردن واتر مارک به عکس ها به صورت دستی

    این مورد زمانی استفاده میشه که شما تمایل به گذاشتن واترمارک اتوماتیک ندارید، بنابراین باید تنظیمات رو به صورت دستی انجام بدید و تصاویر رو اضافه کنید.

    اگر نمی خواهید واترمارک به صورت خودکار به همه عکس های آپلود شده شما اضافه شود،افزونه Easy Watermark به شما این امکان را نیز می دهد. اولین کاری که لازم است انجام دهید به تنظیمات افزونه بروید و مطمئن شوید که checkbox کنار Automatically add watermark to images بررسی نشده باقی بماند. بعد از آن می توانید به بخش Library در قسمت Media بروید.لازم است به بخش نمایش برگردید تا گزینه اضافه کردن واترمارک به هر عکس را ببینید.

    اضافه کردن واتر مارک به عکس ها به صورت دستی
    اضافه کردن واتر مارک به عکس ها به صورت دستی

    ویژگی های افزونه Easy Watermark :

    •  ذخیره واتر مارک با فرمت jpg, png  و  gif
    • میتوانید شفافیت تصاویر گیف را مشخص نمایید
    • متن واتر مارک با استفاده از فونت های ttf ایجاد شده است.
    • میتوانید رنگ، اندازه، و زاویه متن را مشخص نمایید.
    • میتوانید بر روی تصاویر بند انگشتی نیز واتر مارک قرار دهید.
    • ایجاد فایل پشتیبان از تصاویر.
    • پشتیبانی کامل از زبان شیرین فارسی
    • و..

    اکنون شما قادر خواهید بود تا به راحتی به تصاویر مورد نظر خود واتر مارک اضافه کنید. امیدوارم این مقاله به شما کمک کند بتوانید هر عکسی که می خواهید را واترمارک کنید.

    امیدوارم این آموزش برای شما مفید واقع شود.

    موفق باشید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطلب پیشنهادی

    فارسی سازی وردپرس

    فارسی کردن پیشخوان وردپرس

    فارسی کردن پیشخوان وردپرس فارسی کردن وردپرس میتونه با روش‌های مختلفی انجام بگیره که شاید در …

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.