قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه » وب مستر » افزایش سرعت سایت با Wp Rocket
فروشگاه اینترنتی ایلیار
افزایش سرعت با wp rocket
افزایش سرعت با wp rocket

افزایش سرعت سایت با Wp Rocket

  • بعنوان ادمین، وبمستر و یا حتی ادمین فروشگاه اینترنتی نیاز به افزونه افزایش سرعت دارید. پس تا دیر نشده روش نصب این فزونه را یاد بگیرید و نصب کنید . امروزه سرعت بارگذاری سایت نقش به سزایی در جذب و رضایت کاربران سایت شما دارد . در ادامه با مجله اینترنتی ایلیار همراه باشید

    هر چه سرعت سایت بالا باشد به سئو وب سایت کمک شایانی می کند.

    افزونه WP Rocket یکی از بهترین افزونه ها در زمینه افزایش سرعت سایت برای وردپرس است . پیکربندی و تنظیمات این افزونه بسیار ساده و سریع می باشد و نیازی به دانش برنامه نویسی ندارد. با مشاهده امکانات ، پی خواهید برد که این افزونه باعث کاهش مصرف پهنای باند و صرفه جویی در هزینه ها خواهد شد

    معرفی افزونه WP ROCKET

    WP Rocket یک افزونه تجاری برای سیستم وردپرس می باشد که به کمک آن می توانید سرعت بارگذاری وب سایت وردپرسی خود را به طرز باورنکردی افزایش دهید! ا

    WP Rocket یک افزونه تجاری برای سیستم وردپرس می باشد که به کمک آن می توانید سرعت بارگذاری وب سایت وردپرسی خود را به طرز باورنکردی افزایش دهید!

    افزونه WP ROCKET بهترین افزونه ای است که برای افزایش سرعت سایت های وردپرسی ساخته شده است که میتوانم به شما یقین بدهم که اگر فقط هم به عکس های مقایسه این افزونه با افزونه های دیگر نگاهی مختصر بیندازید کاملا به قدرت این افزونه پی خواهید برد که میتواند زمان لود سایت شما را کاهش بدهد و هم با امکانات بینظیری که دارد میتواند از پهنای باند شما کاسته و در هزینه های شما هم صرفه جویی کند .

    دیگر نیازی نیست وقت خود را برای مبارزه با افزونه های پیچیده و تنظیمات آنها صرف کنید! با نصب افزونه WP Rocket می توانید نتیجه مطلوبی بگیرید.

    ویژگی های کلیدی افزونه WP ROCKET

    این افزونه با فشرده سازی فایل های استاتیک نظیر تصاویر ، فایل های JS و CSS ، همچنین با بارگذاری تصاویر در هنگام درخواست (Lazy Load) ، Cache کردن وب سایت برای کاربران می تواند سرعت بارگذاری صفحات را به صورت قابل ملاحظه ای افزایش دهد.

    افزونه افزایش سرعت وردپرس WP Rocket دارای سیستم بهینه سازی دیتابیس می‌باشد که به وسیله آن علمکرد و سرعت دیتابیس را افزایش داده و نقش موثری در سرعت وبسایتتان ایفا خواهد کرد. استفاده از کش در این افزونه و ذخیره سازی صفحات یک از بهترین راه کارها در افزایش سرعت وبسایت می‌باشد که استفاده از منابع سرور را نیز به طور چشمگیری کاهش خواهد داد.

    • صفحات کش

    با کمک wp rocket می توانید کش هایی را برای بالا رفتن سرعت بارگذاری صفحات، بهبود موتورهای جستجو و بهبود گفتگوهای داخل سایت ایجاد کنید. به محض فعال کردن افزونه صفحه ی کش ایجاد و فعال می شود.

    • فعال سازی با یک کلیک: 

    شما برای استفاده از این افزونه نیاز به داشتن هیچ گونه اطلاعات کدنویسی ندارید و لازم نیست هیچ تنظیمات خاصی برای آن پیکربندی کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که ویژگی کش کردن را روشن کرده و شاهد افزایش سرعت وب سایت وردپرسی خود باشید.

    • وضعیت کش پیش از بارگذاری

    پیش بارگذاری کش: افزونه WP Rocket به جای اینکه منتظر باشد تا یک کاربر از سایت شما بازدید کرده سپس آن صفحه خاص را کش کند، تمام نوشته ها و برگه های سایت شما را قبل از اینکه کسی از آنها بازدید کند، کش می نماید.

    به دلیل شبیه سازی با موتورهای جستجو باعث می شود آنها بهتر به سمت سایت شما کشیده شده و آن را مورد بررسی قرار دهند.

    • تصاویر

    wp rocket باعث می شود که در صفحاتی که حاوی تصاویر هستند به سرعت تمامی تصاویر بارگذاری شده و در هنگام اسکرول کردن صفحه به پایین تمامی تصاویر باز شده و قابل مشاهده باشند.

     

    • بارگذاری تنبل (Lazy Loading):

    بارگذاری تنبل یک ویژگی است که تنها تصاویری بارگذاری می شوند که در صفحه نمایش کاربر قابل رؤیت باشند. باقی تصاویر با اسکرول کردن کاربر به سمت پایین صفحه و ظاهر شدن تصاویر در صفحه نمایش کاربر بارگذاری می شوند. به این ترتیب از آنجا که تصاویر اندازه بزرگی از صفحه را اشغال می کنند سرعت بارگذاری صفحه افزایش پیدا می کند. با استفاده از افزونه WP Rocket نیازی به دیگر افزونه های Lazy Load وردپرس نخواهید داشت.

     

    • فشرده سازی فایل های ایستا

    WP Rocket با کاهش حجم فایل های اچ تی ام ال، جاوا اسکریپت و سی اس اس می تواند تاثیر به سزایی در سرعت بارگذاری وبسایت داشته باشد.

     

    • فشرده سازی Gzip: با فعال کردن قابلیت فشرده سازی Gzip در پهنای باند مصرفی هاست صرفه جویی می شود.

     

    • نصب ساده و بدون نیاز به تنظیمات پیشرفته
    • کاملا فارسی سازی شده
    • راه اندازی سریع
    • نقشه سایت پیش بارگیری
    • سازگار با CloudFla
    • Cache صفحات
    • پشتیبانی از فشرده سازی GZip
    • کش سمت مرورگر
    • تشخیص موبایل
    • سازگاری چند زبانه
    • بهینه سازی فونت های گوگل
    • پیشفرض DNS
    • سازگار با تجارت الکترونیک
    • امکان خروجی و ورودی اطلاعات
    • بهینه سازی دیتابیس
    • پشتیبانی از Lazy Load
    • پشتیبانی از CDN
    • سازگار با وردپرس شبکه
    • سازگار با ووکامرس
    • و…

    سازگاری کامل با افزونه‌‌های دیگر

    سازگاری افزونه‌‌هایی که برای افزایش سرعت سایت هستند با دیگر افزونه‌‌های موجود در سایت ما از اهمیت زیادی برخوردار است،

    یکی از مهم‌‌ترین این موارد، سازگاری با سایت‌‌های فروشگاه‌‌ساز است، معمولا سرعت سایت‌‌های فروشگاهی رابطه‌‌ی مستقیمی با میزان درآمد این سایت‌‌ها دارد، کاربران این سایت‌‌ها زمانی‌که سایت ما در زمان طولانی برای آن‌‌ها باز شوند از ورود به سایت‌‌های فروشگاهی منصرف می‌‌شوند

    این موضوع باعث کاهش بازدید از این سایت‌‌ها می‌‌شود که در نتیجه این موضوع درآمد این سایت‌‌ها با مشکل جدی مواجه می‌‌شوند، پس از این موارد می‌‌تونیم نتیجه بگیریم که صاحبان کسب و کارهای اینترنتی باید اهمیت زیادی در انتخاب یک افزونه جهت بالا بردن سرعت سایت خود باشند، یکی از بهترین این افزونه‌‌ها افزونه‌‌ی وردپرس راکت است که کمک زیادی رو در این مورد به این افراد می‌‌کند.

    آیا این افزونه واقعا سرعت سایت وردپرس را افزایش می دهد؟

    پاسخ ما به این سوال این است : کافی است تست کنید!

    بله کافی است تست کنید و نتیجه شگفت انگیز این افزونه را بر روی وبسایت خود مشاهده کنید!

    افزونه wp rocket با چه افزونه هایی سازگاری دارد؟

    افزونه موشک وردپرس با اکثر افزونه های تجاری و رایگان وردپرس سازگار بوده و بدون مشکل قابل استفاده می باشد.

    آیا کش کردن صفحات تاثیری بر سئوی دارد؟

    کش شدن صفحه باعث افزایش سرعت بارگذاری صفحه خواهد شد. که برای بهبود سئوی سایت و افزایش نرخ تبدیل امری ضروری است

    فشرده سازی فایل ها چه تاثیری بر سئوی دارد؟

    موشک وردپرس حجم فایل های js،html،css را با استفاده از فشرده سازی کم می کند. فایل های سبک تر مساوی است با سرعت بیشتر!

    با نصب افزونه WP Rocket، گوگل بیشتر از همیشه دوستتان خواهد داشت!

    وقتی اسم گوگل آورده میشود ناخودآگاه به یاد سرعت می افتیم! پیدا کردن نتیجه دلخواه در بین میلیون ها وبسایت آن هم در کسری از ثانیه شگفت انگیز است. گوگل همانند خودش به وبسایت هایی که سرعت لودشان زیاد است علاقه خاصی دارد و آن ها را در نتایج جستجو بالاتر نشان می دهد. به عبارتی مهم ترین چیز برای گوگل آن است که کاربر در سریعترین زمان ممکن بتواند به نتیجه مورد نظرش دست پیدا کند. بعد از نصب این افزونه علاقه گوگل به وبسایت شما بیشتر میشود!

    افزایش سرعت با wp rocket
    افزایش سرعت با wp rocket

    دانلود رایگان افزونه افزایش سرعت Wp Rocket

    نسخه جدید وردپرس راکت پنل مدیریت افزونه را بصورت کامل تغییر داده است

    این افزونه به صورت تجاری عرضه میشه و پولی هستش و ابتدا لازمه تا با مراجعه به وبسایت اصلی این افزونه که در آدرس wp-rocket.me در دسترس هستش نسبت به خرید این افزونه اقدام کنید . در ابتدا افزونه را خریداری نمایید. سپس مانند هر افزونه دیگری آن را در سایت خود در بخش افزونه ها نصب کنید.

    خبر خوب اینکه میتونید این افزونه رو رایگان از سایت ایلیار رایگان دانلود کنید 🙂

    آموزش نصب افزونه افزایش سرعت Wp Rocket

    برای استفاده از افزونه به درون هاست خود رفته و در این public_html/wp-content/plugins/ آدرس قرار دهید پس از آن از قسمت مدیریت وردپرس در افزونه ها WP Rocket فعال کنید

    بعد از اینکه افزونه نصب شد آن را فعال کنید.

    آنچه که افزونه WP Rocket را از بقیه افزونه های کش متمایز می سازد این است که به محض نصب و فعال سازی آن کش کردن صفحه به صورت پیش فرض فعال می شود.

    با این حال تنظیمات توصیه شده ای برای افزونه WP Rocket وجود دارد که در ادامه آموزش به بررسی آنها می پردازیم.

    در ابتدا وارد صفحه تنظیمات افزونه شوید. برای این کار می توانید روی لینک تنظیمات در صفحه افزونه های نصب شده کلیک کنید یا در پیشخوان وردپرس به مسیر تنظیمات » WP Rocket بروید.

    همانطور که مشاهده می کنید در قسمت سمت راست صفحه ۱۰ تب وجود دارد که باید آنها را پیکربندی کنید.

    • Dashboard

    صفحه پیشخوان افزونه اطلاعاتی راجع به لایسنس و زمان انقضای آن به شما می دهد.

    همچنین می توانید انتخاب کنید که تست موشک (برنامه تست بتا) یا آنالیز روکت (Rocket Analytics) که به WP Rocket اجازه می دهد به صورت ناشناس داده ها را جمع آوری کند را در سایت خود فعال کنید.

    در این صفحه لینک هایی برای دسترسی به پشتیبانی و سوالات متدول در مورد WP Rocket نیز در اختیار شما قرار داده شده است.

    در صفحه پیشخوان می توانید تمامی فایل های کش شده را حذف کنید. توصیه می شود هنگامی که پیکربندی تنظیمات افزونه WP Rocket را به پایان رساندید این کار را انجام دهید. همچنین می توانید پیش بارگذاری کش را شروع کنید. در این صورت یک کش برای صفحه اصلی و تمام لینک های داخلی در صفحه اصلی قبل از بازدید کاربر تولید می شود.

    • Cache کش

    دومین تب در صفحه تنظیمات افزونه WP Rocket مربوط به تنظیمات کش پایه است که در این بخش از آموزش به بررسی آن می پردازیم. این صفحه از چند قسمت مختلف تشکیل شده است.

     

    پنهان سازی برای دستگاه های تلفن همراه را فعال کنید: که ترجمه عبارت “Enable caching for mobile devices” است باید فعال باشد و البته به صورت پیش فرض فعال نیز هست. این گزینه کش کردن را برای دستگاه های موبایل فعال می کند و وب سایت شما را موبایل دوستانه تر می نماید.

    جدا کردن فایل های حافظه پنهان برای دستگاه های تلفن همراه: بهتر است این گزینه را نیز فعال کنید زیرا کش موبایل افزونه WP Rockets با فعال بودن هر دو گزینه امن تر می شود. هنگامی که شک دارید هر دو گزینه را فعال کنید.

    فعال سازی ذخیره کش کاربران وارد شده: فعال سازی این گزینه تنها زمانی توصیه می شود که شما یک سایت عضویت یا مشابه آن دارید و کاربران تنها در صورت عضویت می توانند به محتوای سایت دسترسی داشته باشند.

    فعال کردن کش برای صفحات با https//: اگر وب سایت شما در HTTPS اجرا می شود بهتر است این گزینه را فعال کنید.

    طول عمر کش: طول عمر کش به صورت خودکار روی ۱۰ ساعت تنظیم شده و به این معنی است که فایل های کش پس از ۱۰ ساعت قبل از تولید مجدد پاک می شوند. اگر به ندرت سایت خود را بروزرسانی می کنید یا محتوای استاتیک زیادی در سایت خود دارید می توانید این مقدار را افزایش دهید. من رو سایت خودم این عدد و رو ۲۴ ساعت گذاشتم

    روی دکمه ذخیره تغییرات کلیک کرده و سایت خود را تست کنید. اگر متوجه هر گونه اختلالی در سایت خود شدید تنظیمات را غیرفعال نمایید.

    • File Optimization بهینه سازی فایل

    این بخش از آموزش به بررسی تب بهینه سازی فایل در صفحه تنظیمات افزونه WP Rocket اختصاص دارد. این تب یکی از مهمترین تب های این افزونه است و شامل تنظیمات مینیفای یا فشرده سازی فایل ها، ترکیب فایل ها و Concatenate کردن آنها است.

    مینیفای کردن فایل ها اندازه آنها را کاهش داده و می تواند زمان بارگذاری صفحه را افزایش دهد. مینیفای کردن، فضاها و کامنت ها را از فایل های استاتیک پاک می کند و مرورگرها و موتورهای جستجو را قادر می سازد فایل های HTML، CSS و جاوا اسکریپت را سریع تر پردازش کنند.

    ترکیب کردن فایل ها باعث می شود فایل ها در گروه های کوچکتر به یکدیگر متصل شده و به این ترتیب تطابق قالب/افزونه و عملکرد بهتر تضمین می شود. با این حال اتصال فایل ها و ایجاد یک فایل خیلی بزرگ توصیه نمی شود زیرا مرورگرها ۶ فایل کوچکتر را سریع تر از ۱ یا ۲ فایل خیلی بزرگ پردازش می کنند.

    ترکیب CSS و JS به فایل های کوچکتر برای HTTP/1 بسیار مناسب است اما در مورد HTTP/2 لزوماً اینگونه نیست. اگر وب سایت شما روی HTTP/2 اجرا می شود بهتر است ترکیب فایل های CSS و JS را فعال نکنید.

    HTTP/2 ارتقا یافته HTTP است که از سال ۱۹۹۹ برای مدیریت ارتباطات بین وب سرورها و مرورگرها عرضه شده است. HTTP/2 راه را برای بارگذاری سریع تر صفحات از طریق فشرده سازی بهتر داده ها، مالتی پلکس کردن درخواست ها و دیگر تکنیک های بهبود سرعت باز کرده است.

    اتصال یا ترکیب تمام فایل های CSS و JS و به حداقل رساندن تعداد فایل ها برای HTTP/2 مناسب نیست و افزونه WP Rocket فعال سازی ترکیب این فایل ها توصیه نمی کند. اگر سایت شما قادر به استفاده از HTTP/2 باشد (برای اطمینان می توانید از ابزار HTTP/2 test by KeyCDN استفاده کنید) می توانید افزونه WP Rocket را به صورتی که در ادامه آموزش می آید برای آن پیکربندی کنید.

    آموزش افزونه WP Rocket

    فشرده سازی HTML: مینیفای کردن فایل های HTML باعث حذف فضاهای اضافی و کامنت ها در کد می شود و اندازه صفحات وب در سایت شما کاهش می یابد.

    ترکیب فایل های Google Fonts: فعال کردن این گزینه باعث کاهش تعداد درخواست های HTTP می شود مخصوصاً اگر از چندین فونت در سایت خود استفاده می کنید.

    حذف رشته های کوئری از منابع استاتیک: فعال کردن این گزینه می توانید رتبه کارایی را در GT Metrix بهبود دهد. این تنظیمات رشته کوئری ورژن را از فایل های استاتیک حذف می کند (به عنوان مثال style.css?ver=1.0) و در عوض آن را در نام فایل کدگذاری می کند (به عنوان مثال style-1-0.css).

    کم کردن فایل های CSS: مینیفای کردن فایل های CSS باعث حذف فضاهای خالی و کامنت ها در کد می شود و اندازه فایل های استایل شیت را کاهش می دهد.

    ترکیب فایل های CSS: ترکیب کردن فایل های CSS تمام فایل های CSS شما را در یک فایل ادغام می کند که باعث کم شدن تعداد درخواست های HTTP می شود. اگر سایت شما از HTTP/2 استفاده می کند فعال کردن این گزینه توصیه نمی شود.

    اگر سایت شما بعد از فعال کردن این گزینه دچار خطا شد کافی است دوباره آن را غیرفعال کنید و سایت شما به حالت قبل برمی گردد.

    بهینه سازی تحویل CSS: فعال کردن این گزینه render-blocking CSS را در وب سایت شما حذف می کند و باعث سریعتر شدن زمان بارگذاری می شود. به این معنی که صفحه شما بدون استایل های CSS بارگذاری می شود و این چیزی است که ابزار Google PageSpeed Insights هنگام رتبه دادن به سرعت بارگذاری صفحه در نظر می گیرد.

    فشرده سازی فایل های جاوا اسکریپت: فعال کردن این گزینه فضاهای خالی و کامنت ها را حذف می کند تا اندازه فایل های JS کاهش یابد.

    ترکیب فایل های JavaScript: فعال کردن این گزینه باعث می شود فایل های جاوا اسکریپت سایت شما به فایل های کمتری فشرده شود و تعداد درخواست های HTTP کاهش یابد. در صورتی که از HTTP/2 استفاده می کنید فعال کردن این گزینه توصیه نمی شود.

    فعال کردن این گزینه ممکن است سایت وردپرسی شما را دچار مشکل کند. اگر بعد از فعال کردن این گزینه خطایی در سایت خود مشاهده کردید کافی است مجدداً آن را غیرفعال کنید و سایت شما به حالت قبل برمی گردد.

    بارگذاری Javascript معوق: فعال کردن این گزینه render-blocking JS را در سایت شما حذف می کند. این همان چیزی است که Google PageSpeed Insights هنگام رتبه دهی سرعت بارگذاری صفحه در نظر می گیرد.

    حالت ایمن برای جی کوئری: این گزینه به حالت پیش فرض فعال است و پشتیبانی از رفرنس های درون خطی جی کوئری از قالب ها و افزونه ها را با لود کردن جی کوئری در بالای مستندات به عنوان اسکریپت render-blocking تضمین می کند.

    سپس روی دکمه ذخیره تغییرات کلیک کنید. اگر متوجه هر گونه اختلالی در سایت خود شدید تنظیمات را غیرفعال کنید و سایت مجدداً به حالت قبل بازمی گردد.

    • Media / رسانه ها

    تب چهارم در صفحه تنظیمات افزونه WP Rocket به بخش رسانه ها اختصاص دارد که در ادامه آموزش به بررسی آن می پردازیم.

    آموزش افزونه WP Rocket

    فعالسازی بارگذاری تنبل: بارگذاری تنبل یک ویژگی است که باعث می شود تصاویر صفحه تنها هنگامی که در صفحه نمایش کاربر قابل رؤیت هستند بارگذاری شوند. با اسکرول کردن کاربر به سمت پایین صفحه باقی تصاویر نیز بارگذاری می شوند. این ویژگی باعث افزایش سرعت بارگذاری صفحه می شود زیرا تعداد درخواست های HTTP را کاهش می دهد.

    گاهی اوقات هنگامی که بارگذاری تنبل فعال می شود لینک های انکوری که به موقعیت های زیر یک تصویر بارگذاری تنبل شده اشاره دارند به جای نادرست دیگری در صفحات وب اسکرول می کنند. در چنین موقعیت هایی بارگذاری تنبل را غیرفعال کنید.

    بارگذاری تنبل در آی فریم ها و فیلم ها: با فعال کردن این گزینه iframe ها و ویدئوها زمانی بارگذاری می شوند که در صفحه نمایش کاربر قابل رؤیت باشند. بارگذاری تنبل تعداد درخواست های HTTP را کم کرده و باعث بهبود زمان بارگذاری صفحه می شود.

    جایگزین آی فریم یوتیوب با پیش نمایش تصویر: اگر ویدئوهای یوتیوب زیادی در صفحه خود دارید فعال کردن این گزینه می تواند در بهبود زمان بارگذاری صفحه تأثیر قابل ملاحظه ای داشته باشد.

    می توانید بارگذاری تنبل را در نوشته ها و برگه های خاصی از سایت خود غیرفعال کنید. تنظیمات آن در ساید بار نوشته ها و برگه ها قرار دارد.

    غیرفعال کردن ایموجی: این گزینه به حالت پیش فرض فعال است زیرا به جای بارگذاری ایموجی ها از WordPress.org، از ایموجی های پیش فرض مرورگر بازدیدکنندگان استفاده می شود. غیرفعال کردن کش کردن ایموجی ها تعداد درخواست های HTTTP را کاهش داده و زمان بارگذاری صفحه را بهبود می دهد.

    غیرفعال کردن Embeds وردپرس: جاسازی های وردپرس نیز باید غیرفعال شود و به صورت پیش فرض اینگونه نیز هست. زیرا مانع از جاسازی محتوا از سایت شما توسط دیگران می شود همچنین باعث جلوگیری از جاسازی محتوا از سایت های دیگر توسط شما می شود و درخواست های جاوا اسکریپت مربوط به جاسازی های وردپرس را حذف می کند.

    در پایان بر روی دکمه ذخیره تغییرات کلیک کنید.

    PreLoad / پیش بارگذاری

    این قسمت از آموزش به بررسی تب پیش بارگذاری صفحه تنظیمات افزونه WP Rocket اختصاص دارد.

    آموزش افزونه WP Rocket

    پیش بارگیری کش مبتنی بر نقشه سایت را فعال کنید: فعال کردن این گزینه باعث می شود هنگامی که طول عمر کش ها منقضی شده است و تمام کش پاک شده است، از تمام URL های سایت مپ XML برای پیش بارگیری استفاده کند.

    نقشه سایت Yoast SEO XML: افزونه WP Rocket به صورت خودکار سایت مپ XML تولید شده توسط افزونه Yoast SEO را شناسایی می کند. شما با فعال کردن این گزینه می توانید آن را پیش بارگیری کنید.

    ربات پیش بارگذاری: این ربات را تنها باید در سرورهایی که کارایی خوبی دارند، فعال سازی و استفاده کرد. ربات پیش بارگذاری بعد از هر بروزرسانی یا انتشار محتوا در وب سایت به صورت خودکار فعال می شود. در ابتدا حالت اتوماتیک را انتخاب کنید اگر باعث استفاده بیش از حد از CPU شده یا هر گونه مشکل کارایی به وجود آورد آن را به حالت دستی تغییر دهید.

    هنگامی که یک نوشته یا برگه جدید انتشار می دهید یا یکی از نوشته ها و برگه های قدیمی را بروزرسانی می کنید، افزونه WP Rocket به صورت خودکار کش را برای آن نوشته یا برگه خاص و هر محتوای مربوط به آن پاک می کند. ربات پیش بارگذاری در این URL ها خزیده و فوراً یک کش جدید تولید می کند.

    پیش فرض درخواست DNS: درخواست های DNS پیش فچ اجازه می دهند تا رزولوشن نام دامنه به صورت موازی (به جای سری) با فچ کردن محتوای حقیقی صفحه رخ دهد.

    شما می توانید هاست ها خارجی (مانند fonts.googleapis.com//و maxcdn.bootstrapcdn.com//) را برای فچ کردن مشخص کنید زیرا پیش فچ کردن CDN می تواند سرعت بارگذاری فایل های خارجی را بخصوص در شبکه های تلفن همراه بیشتر کند. متداول ترین URL ها برای پیش فچ عبارتند از:

    //maxcdn.bootstrapcdn.com
    //platform.twitter.com
    //s3.amazonaws.com
    //ajax.googleapis.com
    //cdnjs.cloudflare.com
    //netdna.bootstrapcdn.com
    //fonts.googleapis.com
    //connect.facebook.net
    //www.google-analytics.com
    //www.googletagmanager.com
    //maps.google.com

    در پایان بر روی دکمه ذخیره تغییرات کلیک کنید.

    • Advance Rules / قوانین پیشرفته

    این تنظیمات برای مدیریت پیشرفته کش مخصوصاً برای مستثنی کردن صفحات سبد خرید و پرداخت در سایت های ای کامرس مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه آموزش افزونه WP Rocket به بررسی این تب می پردازیم.

    آموزش افزونه WP Rocket

    هرگز URL ها را کش نکنید: در این قسمت می توانید URL نوشته ها و برگه هایی که نمی خواهید کش شوند را وارد کنید.

    هرگز کش نشوند (کوکی ها): در این قسمت می توانید ID کوکی هایی که وقتی در مرورگر بازدیدکننده تنظیم می شوند مانع از کش شدن صفحه می شوند را وارد کنید.

    هرگز کاربران عامل کش نشوند: در این قسمت می توانید رشته های عامل کاربرانی که هرگز نباید صفحات کش شده را مشاهده کنند را وارد کنید.

    پاکسازی همیشگی URL ها: در این قسمت می توانید URL هایی که با بروزرسانی صفحات باید از حافظه کش پاک شوند را مشخص کنید.

    رشته های جی کوئری کش: در این قسمت می توانید رشته های کوئری را برای کش کردن مشخص کنید.

    در انتها روی دکمه ذخیره تغییرات کلیک کنید.

    • Database / دیتابیس

    این تب از صفحه تنظیمات افزونه WP Rocket شامل تنظیمات پاکسازی و بهینه سازی دیتابیس وردپرس است که در ادامه آموزش به بررسی آن می پردازیم.

    آموزش افزونه WP Rocket

    پاکسازی پست: شامل پاکسازی بازبینی ها، پیش نویس های خودکار و پست های زباله دان است. این پاکسازی ها را فعال کنید مگر اینکه نسخه های قدیمی از نوشته ها (یا نوشته های پاک شده) داشته باشید.

    پاک کردن نظرات: این قسمت مربوط به پاکسازی نظرات اسپم و نظرات حذف شده از دیتابیس وردپرس است.

    پاکسازی داده های گذرا: این قسمت داده های ذخیره شده مانند حساب های اجتماعی را حذف می کند اما گاهی اوقات هنگامی که گذرا ها منقضی می شوند در پایگاه داده باقی می مانند و می توانند حذف شوند.

    پاکسازی پایگاه داده: این قسمت جداول موجود در پایگاه داده دیتابیس را پاک می کند.

    پاکسازی اتوماتیک: شما در این قسمت می توانید افزونه WP Rocket را زمان بندی کنید و پاکسازی های خودکار دیتابیس را اجرا کنید.

    بهتر است قبل از پاکسازی دیتابیس از آن پشتیبان تهیه کنید زیرا وقتی بهینه سازی انجام شد دیگر نمی توان به عقب بازگشت. برای این کار می توانید از بهترین افزونه های پشتیبان گیری وردپرس استفاده کنید.

    CDN

    استفاده از یک CDN (شبکه تحویل محتوا) به معنی این است که URL تمام فایل های استاتیک (CSS، JS و تصاویر) در CNAME هایی که فراهم کرده اید بازنویسی می شوند.

    آموزش افزونه WP Rocket

    شبکه تحویل محتوا را فعال کنید: اگر از یک CDN استفاده می کنید این گزینه را فعال کنید. افزونه WP Rocket با بیشتر CDN های معروف مانند Amazon Cloudfront، MaxCDN، KeyCDN و بسیاری موارد دیگر ادغام می شود.

    CDN CNAME(s):  CNAME (دامنه) ی که توسط ارائه دهنده CDN شما در اختیارتان قرار داده شده است را کپی کرده و در این قسمت وارد کنید. در این صورت تمام URL های فایل های استاتیک شما بازنویسی می شود.

    حذف فایل ها از CDN: URL فایل هایی که نباید از طریق CDN ارائه شوند را در این قسمت وارد کنید.

    در پایان روی دکمه ذخیره تغییرات کلیک کنید.

    در دسترس است

    آموزش افزونه WP Rocket

    این تب از صفحه تنظیمات به ویژگی هایی اختصاص دارد که می توانید آنها را با افزونه WP Rocket به راحتی ادغام کنید. این ویژگی ها شامل ادغام با گوگل آنالیتیتکس ، Varnish اگر سرور شما از آن استفاده می کند و Cloudflare است.

    ابزارها

    آموزش افزونه WP Rocket

    در این تب می توانید تنظیمات افزونه WP Rocket را برای استفاده در سایت دیگری برون بری کنید یا از سایت دیگری درون ریزی نمایید. همچنین در صورتی که نسخه جدید افزونه WP Rocket در سایت شما مشکل ایجاد کرد می توانید از این قسمت مجدداً به نسخه قبلی بازگردید.

    نتیجه گیری

    افزونه WP Rocket تمام ویژگی هایی که برای افزایش سرعت سایت وردپرسی خود نیاز دارید و تمام کارهایی که برای بهینه سازی وب سایت خود باید انجام دهید را بدون اینکه با نصب آن مشکلی داشته یا لازم به انجام پیکربندی خاصی داشته باشید به شما ارائه می دهد. ممنون که با ایلیار دات کام همراه بودید!

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطلب پیشنهادی

    فارسی سازی وردپرس

    فارسی کردن پیشخوان وردپرس

    فارسی کردن پیشخوان وردپرس فارسی کردن وردپرس میتونه با روش‌های مختلفی انجام بگیره که شاید در …

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.