قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه » آرایش و زیبایی » آیا هدیه دادن عطر باعث جدایی میشود؟
فروشگاه اینترنتی ایلیار
هدیه دادن عطر
هدیه دادن عطر

آیا هدیه دادن عطر باعث جدایی میشود؟

  • آیا هدیه دادن عطر باعث جدایی میشود؟

    ما کلی عطر دادیم گرفتیم هیچ سردی هم بوجود نیومد 🙂 ولی خیلیا معتقدن که عطر باعث جدایی میشه. اینا خرافاته. من که اعتقادی به این چیزا ندارم. عطر به نظر من بهترین هدیه است. اگر به دنبال جدایی هستی یه جفت جوراب بخر. در این پست با مجله اینترنتی ایلیار همراه باشید

    آیا به این موضوع که هدیه دادن و هدیه گرفتن عطر باعث اختلاف در رابطه و جدایی می‌شود اعتقاد دارید؟ چند نفر را در اطرافیانتان می‌شناسید که برای همسر و نامزد خود عطر نمی‌خرند چون می‌ترسند تنش‌های سختی در رابطه شان ایجاد شده و در مسیر شکست و نافرجامی قرار بگیرند؟ آیا گفته‌ها در مورد رابطه عطر و جدایی واقعا درست است؟ اینکه می‌گویند هدیه دادن عطر باعث جدایی می‌شود. در این قصد داریم رابطه عطر و جدایی را برای شما بیان کنیم.

    کسی نمی‌داند اینکه عطر جدایی می آورد چرا و چگونه به باورهای بعضی از مردم راه پیدا کرده است اما آنچه که مشخص است بوی بد و آزار دهنده افراد، عامل مهم جدایی، تنفر و فاصله گرفتن است تا رایحه خوش! انسانها رایحه خوش و این نوع هدایا را بیشتر می‌پسندند تا پذیرش بوی بد دیگران!

    چرا عطر دوری می آورد؟ پشت پرده کادو دادن عطر و جدایی چیست؟

    خرافه، اعتقادات پوچی که گاها بی اساس شکل می گیرد، مطالب شنیده شده از اطراف که پایه و اساس علمی نداشته و بعضا دچار ترس و اضطراب و یا موضوعات حاشیه ای دیگر می شود.

    به خرافات توجه نکنید، عطر جدایی نمی‌آورد!

    در همه جای دنیا رسم است که در مناسبت‌های مختلف به هم هدیه دهند. هدیه دادن باعث افزایش عشق و محبت بین افراد می‌شود. هنگام انتخاب هدیه برای دیگران باید به چند نکته اساسی توجه کنید، ابتدا بودجه‌ای که برای هدیه اختصاص داده‌اید را در نظر بگیرید. سپس کمی با سلیقه کسی که می‌خواهید برایش هدیه بخرید بخرید، آشنا شوید. خرید عطر به عنوان هدیه گزینه مناسبی است ولی از قدیم شنیده‌ایم که هدیه دادن عطر باعث جدایی می‌شود  و همیشه رابطه عطر و جدایی را اینگونه برای ما به تصویر کشیده‌اند. شما هم شنیده‌اید؟ به نظرتان تا چه حد صحت دارد؟

    این ها همگی جزء آن دسته از افکار و در نهایت رفتاری محسوب می شود که ممکن است بی هیچ دلیل علمی و بی هیچ استنادی در بین مردم باب شده و روز به روز نیز رواج یافته باشد و یا حتی برخی از این موارد توسط چند نفر آزمایش شده و یا برای آن ها به یک شکل اتفاق افتاده باشد که در نهایت یک قانون کلی را برای دیگران بوجود آورده است.

    اما واقعا چه باید کرد؟!

    یکی از این اعتقادات این است که؛ اگر به فردی عطر کادو یا هدیه دهیم این موضوع سبب جدایی آن دو می شود!

    یعنی ارتباط مستقیم بین یک هدیه خوشبو به نام عطر و یک جدایی تلخ به نام دوری!

    هدیه دادن عطر
    هدیه دادن عطر

    منشاء و چرایی باور ناصحیح هدیه دادن عطر و جدایی

    کسی نمی داند اینکه هدیه عطر جدایی می آورد چرا و از کجا به باورهای برخی مردم راه پیدا کرده است اما آنچه که واضح است سخنان معصومین(ع) بر خلاف آن است . اتفاقا” بوی مشمئز کننده و آزار دهنده افراد برای یکدیگر عامل مهم جدایی ، تنفر و انزجار و فاصله گرفتن است تا رایحه خوش !

    مردم رایحه خوش و این نوع هدایا را بیشتر می پسندند تا قبول بوی بد دیگران ! و جالب است که دامنه این خرافات به اسپری های خوشبو کننده و ادکلن هم رسیده است ، انگار آن شیشه عطر یا قوطی اسپری چنان قدرت بی حد و مرز و مرموزی دارد که به دو نفر دستور جدایی و فاصله گرفتن را می دهد !

    بر اساس نظر کارشناسان ، رایحه خوش تا مدتها در ذهن فرد مقابل باقیمانده و حتی با استشمام یک رایحه پس از گذشت چند سال ، فرد سریعا” به یاد خاطرات گذشته خواهد افتاد و یادآوری گذشته یکی از کارکرد های رایحه و عطر می باشد 

    مضافا” اینکه تاثیرات بو و رایحه بر انسانها از هزاران سال قبل تا کنون دور از نظر نمانده و خاصیت های درمانی آن به اثبات رسیده است .

    ممکن است فرد یا افرادی دارای زمینه اختلاف و جدایی با کسان دیگری بوده باشند که تصادفا” پس از هدیه دادن عطر ، اختلافشان عمق گرفته و دلخوری هایی به وجود آمده باشد که این دو موضع بی ربط را ، به هم ربط داده و سپس حکم صادر نموده و منشاء صدور خرافات شده باشند ، اما تقریبا” تمام انسانها خاطرات بسیار بدی از استشمام بوی زننده از افراد دیگر را همیشه به خاطر دارند که بوی بد تا عمق وجود شان رفته و اذیت شده و کاری نمی توانستند کنند.

    عطر و جدایی
    عطر و جدایی

    احادیثی از معصومین (ع) در مورد استفاده از عطر و هدیه دادن عطر

    • پیامبر اعظم (ص) : هدیه را بپذیرید و بهترین هدیه‏ ها عطر است که از همه سبکبارتر و خوشبوتر است.
    • رسول اکرم (ص) : هدیه به یکدیگر بدهید تا رشته محبتتان استوار شود، زیرا هدیه، محبت را بیفزاید و کینه و کدورت را از میان ببرد.
    • پیامبر اکرم (ص) : هدیه ، کینه را می برد ، محبت و دوستی به همراه دارد و ارتباط طرفین را تقویت می کند. بحارالانوار، ج ۴۷، ص ۸٫۱۶
    • آنچه در راه عطریات خرج کنی ، اسراف نیست .
      پیامبراکرم(ص)
    • بهترین بندگان خدا کسانی هستند که به پیمان خود وفا کنند و بوی خوش به کاربرند.
      پیامبراکرم(ص)
    • (الطِّیبُ یَشُدُّ القَلب) بوی خوش ، قلب را تقویت می‌کند.
      پیامبراکرم(ص)
    • هدیه را بپذیرید و بهترین هدیه‏ ها عطر است که از همه سبکبارتر و خوشبوتر است.
      پیامبراکرم(ص)
    • دوستم جبرئیل به من گفت: یک روز در میان خود را معطر ساز و این کار در روزهای جمعه ترک نشود.
      پیامبراکرم(ص)
    • یا علی بر تو باد که هر جمعه خود را خوشبو کنی، زیرا این عمل از سنّت من است و تا زمانی که بوی آن از تو نمایان باشد برایت حسنه می‌نویسند
      پیامبراکرم(ص)
    • عطر را کنار نگذار زیرا فرشتگان بوی خوش مؤمن را می‌بویند، بنابر این دست‌کم در روز جمعه از بوی خوش استفاده کن – میزان الحکمه، ج ۷، ص ۳۳۳۹
      پیامبراکرم(ص)
    • گلاب به رونق انسان و آبرو می‌افزاید و فقر را می‌برد
      پیامبرخدا آن قدر معطر می‌زیست که هرگاه ازکوچه و گذرگاهی می‌گذشت، پس از عبورش آنان که از آن مسیر می‌گذشتند از رایحه‌ی خوشِ برجای مانده، می‌دانستند که پیامبر از این کوچه گذشته است. جواد محدثی، همگام با رسول، ص ۵۸
    • پیامبراکرم(ص): خداوند متعال زیباست، زیبایى را دوست دارد و دوست دارد اثر نعمت خود را در بنده‏اش ببیند. او فقر وفقرنمایى را دشمن دارد. کنزالعمال: ۱۷۱۶
    • امام علی (ع): خداوند، از بنده آلوده‏اى که هر کسی با او بنشیند و بینى‏اش را از [بوى بد] وى مى‏گیرد، نفرت دارد. خصال، ص ۶۲۰، ح ۱۰
    • امام علی (ع): عطر به شارب زدن از اخلاق پیامبران و احترام کرام الکاتبین است
    • امام صادق(ع): پیامبر خدا بیش از آنچه برای خوراکی و طعام خرج کند، در راه عطریات خرج می‌کرد. بحارالانوار، ج ۱۶، ص ۲۴۸؛ محجه البیضا، ج ۲، ص ۲۴
    • امام صادق (ع): آنچه در راه عطریات خرج کنی ، اسراف نیست .
    • امام صادق (ع): هر که در هر روز خود را بوی خوش معطر کند ، تا شب عقلش با او باشد .
    • امام صادق(ع): هر کسی به سر و روی مسلمانی عطر بزند، خدای عزّوجل در مقابل هر مویی، نوری برای او در روز قیامت قرار می‌دهد.
    • امام صادق (ع): (اَنَّ الصَّلوهَ مُتَطَیِّب اَفضَلُ مِن سَبعینَ صَلاهً به غیرِ طَیِّب) دو رکعت نماز با عطر بهتر از هفتاد رکعت نماز کسی است که عطر نزده است.
    • امام صادق(ع): پیامبر خدا هیچ‌گاه هدیه‌ای را که عطر بود، رد نمی‌فرمود. میزان الحکمه، ج ۷، ۳۳۹
    • امام رضا(ع):مقداری از عطر را بر گودی پایین گردن بمال. عباس عزیزی، عطر زینت نماز و زندگی، ص ۳۵
    • امام رضا (ع): براى مؤمن شایسته نیست که عطر زدن را در هیچ روزى ترک کند و اگر بر آن توانایى ندارد یک روز در میان عطر بزند و اگر به آن هم توانایى ندارد ، هر جمعه عطر بزند و آن را ترک نکند . الخصال / ترجمه جعفرى ج‏۲ ۹۱
    • امام کاظم(ع): شایسته است که مرد هر روز از بوی خوش استفاده کند
    • امام رضا(ع): (کانَ یَعرِفُ مَوضِعَ سُجُودِ اَبِی‌عَبدِالله به طیبِ رِیحَه) جایگاه سجده امام صادق (ع) از بوی عطر آن‌جا شناخته می‌شد.

    خانم‌ها عامل اصلی یک شایعه سمی!

    ظاهرا خانم‌ها عامل اصلی این شایعه شناخته شده‌اند به این ترتیب که از ۲۰ خانم هنگام خرید و یا تست عطر در مورد این موضوع پرسش شد، ۱۵ نفر آنها هیچ اعتقادی نداشتند و ۵ نفر باقی مانده هم آن را تایید نکردند. فقط عکس‌العمل‌شان طوری بود که مشخص شد در عمق وجودشان به این موضوع اعتقاد دارند و ترجیح می‌دهند هیچ وقت از همسر خود عطر هدیه نگیرند.

    از این ۵ نفر هیچ کدام نمی‌دانستند کی و کجا برای بار اول این موضوع را شنیده‌اند که این چنین در عمق باورهایشان فرو رفته است.

    پاسخ آنها اینگونه بود: حالا این همه کادو، چرا عطر!

    هدیه گرفتن را دوست دارم ولی اگر عطر کادو بگیرم حالم گرفته می‌شه.

    همش فکر می‌کنم یه اتفاقی می‌افته و حسابی دعوامون می‌شه.

    واسه همین همون اول به همسرم گفتم هیچ وقت به من عطر ( ادکلن ) کادو نده و من هم هیچ وقت به خرید عطر برای همسرم اقدام نمی‌کنم.

    هدیه دادن عطر
    هدیه دادن عطر

    شایعه فقط در مرزهای کشور عزیزمان ایران

    این باور که عطر موجب جدایی می‌شود محدود به مرزهای ایران است با جست‌و‌جو و تحقیق در فرهنگ سایر ملل، کشور و سرزمینی را نیافتیم که همسران علاقه‌ای به هدیه گرفتن عطر از هم را نداشته باشند، بلکه برعکس عطر نمادی عاشقانه است و فرصتی برای ابراز محبت به افرادی که دوستشان داریم.

    ریشه‌یابی یک شایعه در بن بست
    به دنبال رگ و ریشه این باور که به نظر می رسد از شایعه‌های رو به فراموشی است به همه جا سر زده ایم اما برخلاف بیشتر باورها هیچ روایت و داستانی پیدا نکردیم و بدون شک این شایعه به تجربه شخصی یک یا چند زوج برمی‌گردد که پس از هدیه دادن یا گرفتن عطر دچار مشکل و اختلاف شده‌اند آن قدر که جدایی را به با هم بودن ترجیح دادند ولی این حرف آنقدر پیش پا افتاده و رنگ و رو رفته است که نمی‌توان به عنوان باوری عمومی و قابل احترام در مورد آن صحبت کرد.

    یک شایعه بی اساس که بهتر است در اولین فرصت دور بیندازید و از هدیه گرفتن عطر لذت ببرید. روانشناسان می‌گویند بو و رایحه این قدرت را دارد که بیشتر از همه خاطرات در ذهن بماند و حتی جاودانه شود.

    بر همین اساس هدیه دادن عطر ( ادکلن ) نه تنها شوم نیست بلکه می‌تواند نقش یک خاطره خوب را بازی کند. براساس نظر کارشناسان، رایحه و عطر خوش تا مدتها در خاطر فرد مقابل باقی می‌ماند و حتی با استشمام یک رایحه پس از گذشت چند سال، فرد سریع به یاد خاطرات گذشته خواهد افتاد، یادآوری گذشته یکی از کاربردهای رایحه و عطر است، ضمن اینکه تاثیرات بو و رایحه بر انسانها از هزاران سال قبل تا‌ به‌ امروز دور از نظر نمانده و تاثیرات درمانی آن به ثبت رسیده است.

    شما تجربه هدیه دادن عطر و جدایی داشتید یا شنیدین؟ ممنون که با ایلیار دات کام همراه بودید!

    View this post on Instagram

    ♥️ ما کلی #عطر دادیم گرفتیم هیچ سردی هم بوجود نیومد. ولی خیلیا معتقدن که #عطر باعث #جدایی میشه. اینا خرافاته. من که اعتقادی به این چیزا ندارم. #عطر به نظر من بهترین #هدیه است. اگر به دنبال جدایی هستی یه جفت جوراب بخر😃 آیا به این موضوع که #هدیه_دادن و هدیه گرفتن عطر باعث اختلاف در رابطه و جدایی می‌شود اعتقاد دارید؟ چند نفر را در اطرافیانتان می‌شناسید که برای همسر و نامزد خود #عطر نمی‌خرند چون می‌ترسند تنش‌های سختی در رابطه شان ایجاد شده و در مسیر شکست و نافرجامی قرار بگیرند؟ آیا گفته‌ها در مورد رابطه #عطر و جدایی واقعا درست است؟ اینکه می‌گویند هدیه دادن عطر باعث جدایی می‌شود یکی از این اعتقادات این است که؛ اگر به فردی عطر #کادو یا #هدیه دهیم این موضوع سبب جدایی آن دو می شود! یعنی ارتباط مستقیم بین یک هدیه خوشبو به نام عطر و یک جدایی تلخ به نام دوری! بر اساس نظر کارشناسان ، رایحه خوش تا مدتها در ذهن فرد مقابل باقیمانده و حتی با استشمام یک رایحه پس از گذشت چند سال ، فرد سریعا” به یاد خاطرات گذشته خواهد افتاد و یادآوری گذشته یکی از کارکرد های رایحه و عطر می باشد ممکن است فرد یا افرادی دارای زمینه اختلاف و جدایی با کسان دیگری بوده باشند که تصادفا” پس از #هدیه دادن_عطر ، اختلافشان عمق گرفته و دلخوری هایی به وجود آمده باشد که این دو موضع بی ربط را ، به هم ربط داده و سپس حکم صادر نموده و منشاء صدور خرافات شده باشند ، اما تقریبا” تمام انسانها خاطرات بسیار بدی از استشمام بوی زننده از افراد دیگر را همیشه به خاطر دارند که بوی بد تا عمق وجود شان رفته و اذیت شده و کاری نمی توانستند کنند. یک شایعه بی اساس که بهتر است در اولین فرصت دور بیندازید و از هدیه گرفتن #عطر لذت ببرید. روانشناسان می‌گویند بو و رایحه این قدرت را دارد که بیشتر از همه خاطرات در ذهن بماند و حتی جاودانه شود. بر همین اساس هدیه دادن عطر ( #ادکلن ) نه تنها شوم نیست بلکه می‌تواند نقش یک خاطره خوب را بازی کند. براساس نظر کارشناسان، رایحه و #عطر_خوش تا مدتها در خاطر فرد مقابل باقی می‌ماند و حتی با استشمام یک رایحه پس از گذشت چند سال، فرد سریع به یاد خاطرات گذشته خواهد افتاد، یادآوری گذشته یکی از کاربردهای رایحه و عطر است، ضمن اینکه تاثیرات بو و #رایحه بر انسانها از هزاران سال قبل تا‌ به‌ امروز دور از نظر نمانده و تاثیرات درمانی آن به ثبت رسیده است. شما تجربه هدیه دادن #عطر و داشتید یا شنیدین؟ @iliyarblog #عطر #هدیه_عطر #کادو #جدایی

    A post shared by ایلیار بلاگ | iliYarBlog (@iliyarblog) on

    میانگین امتیازات ۴ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    مطلب پیشنهادی

    ادکلن زنانه چی بزنیم؟

    این روزها علاوه بر پوشاک مناسب و آرایش ملایم ، خانوم ها باید به بوی …

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.