قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه » آرایش و زیبایی » آرایش صورت » آموزش چسباندن مژه مصنوعی و بایدها و نبایدهای آن
فروشگاه اینترنتی ایلیار
انتخاب مژه مصنوعی
انتخاب مژه مصنوعی

آموزش چسباندن مژه مصنوعی و بایدها و نبایدهای آن

  • تقریبا تمام گریمورهای حرفه ای معتقدند آرایش صورت بدون استفاده از مژه مصنوعی جلوه زیادی ندارد و به اصطلاح نمی تواند خود را نشان دهد. پس با توجه به این موضوع تعداد افرادی که برای آرایش چشم ها از مژه مصنوعی استفاده می کنند بسیار زیاد است.

    اگر می خواهید آرایشی زیبا و جذاب داشته باشید باید حتما از مژه مصنوعی استفاده کنید

    مژه های مصنوعی انواع مختلفی دارند و این موضوع در بعضی موارد باعث سردرگمی بسیاری از اشخاص در زمان انتخاب می شود.ما در این مقاله بهترین و پرکاربردترین مدل های آن را برایتان شرح می دهیم تا به خوبی از انتخابهایی که می توانید داشته باشید آگاه شوید.

    مژه مصنوعی
    مژه مصنوعی

    امروزه استفاده از مژه های مصنوعی یکی از راه های بسیار رایج برای بهره مندی از زیبایی است.بسیاری از اشخاص با دلایلی از قبیل ریزش، کم پشتی، کوتاهی، نازکی مژه ها و یا صرفا برای پرپشت نشان دادن مژه ها و جذابیت بیشتر چشمها،به فکر استفاده از مژه مصنوعی می افتند.در چنین موقعیتی لازم است بدانید از بین انواع مدلها بهترین مژه های مصنوعی کدامند و چرا کاربرد بیشتری دارند؟

    نصب مژه مصنوعی
    نصب مژه مصنوعی

    در این مطلب از مجله اینترنتی ایلیار انواع مژه مصنوعی را برای کسانی که عاشق مژه های زیبا و بخصوص هستند بررسی خواهیم کرد. برای تهیه ی مژه مصنوعی سعی کنید بهترین نوع آن را تهیه کنید چرا که این محصول به طور مستقیم با حساس ترین عضو بدن شما یعنی چشمانتان در تماس است. مطمئن شوید که چسب نگهدارنده ی آن حاوی لاتکس (latex) نیست.

     واکنشات شدید و حساسیتی

    مژه های مصنوعی یا مواد دیگری که به مژه ها می چسبد می تواند واکنشات شدید روی پوست و چشم ایجاد کند. حتی کمی آزردگی چشم می تواند منجر به آسیب چشم شده و حتی گاه بینایی را از بین ببرد.

    برخی اوقات چسب مورد استفاده نیز می تواند باعث واکنشات حساسیتی شده ، پلک متورم و چشم ها قرمز شوند.بنابراین پیش از استفاده ، از نوع چسب مناسب اطمینان حاصل کنید، آن را از پیش روی پوست امتحان کنید.

    محققان ژاپنی با بررسی پرونده صد زن، استفاده از مژه‌ مصنوعی را شایع‌ترین علت مشکلات چشمی و پلک اعلام کرده‌اند.

    بنابراین در وهله ی اول از نبود لاتکس در این ابزار آرایشی اطمینان حاصل کنید و در مرحله ی بعد به محض بروز حساسیت استفاده از آن را متوقف کرده و به چشم پزشک مراجعه نمایید.

    خطر آلودگی مژه مصنوعی

    مژه های مصنوعی بسیار در معرض آلودگی بوده و باکتری را به خود جذب می کنند. این ذرات مضر باعث آزردگی پلک و چشم می شوند. درعین حال که مژه های طبیعی چشم را از غبار، مواد خارجی و عرق محافظت می کنند، مژه های مصنوعی نامرغوب و آلوده می تواند منجر به آزردگی و عفونت چشم شوند.

    بهتر است با فردی که اطلاعات کافی در زمینه انتخاب محصولات با کیفیت دارد مشورت کنید تا استانداردهای آن را به شما معرفی کند. شاید خطرناک ترین عوارض جانبی مژه های مصنوعی، آلودگی آن باشد که می تواند منجر به عفونت و از دست دادن بینایی شود.

    آلودگی مژه مصنوعی
    آلودگی مژه مصنوعی

    آسیب به مژه های طبیعی

    چسباندن نادرست مژه می تواند باعث آسیب مژه های طبیعی شود. فشار زیاد ناشی از مژه های مصنوعی می تواند منجر به آسیب فولیکول های مو شده و به طور موقت یا دائم رشد مژه قطع شود.

    استفاده از مژه مصنوعی باید تنها محدود به موقعیت های خاص شود. همچنین بسیار مهم است که از نوع مرغوب آن استفاده شده و به صورت صحیح بچسبانید.

    چشم ها: پنجره ای رو به روح انسان!
    چه چیزی بهتر از مژه های زیبا و انبوه این پنجره را می آراید؟ متاسفانه همه ما مژه های عالی و پرپشت نداریم و اگر هم داشته باشیم، با گذر زمان ممکن است مژه های خود را از دست بدهیم. اما هر مشکلی چاره ای دارد و چاره ی نداشتن مژه هم، استفاده از مژه مصنوعی می باشد.

    استفاده از مژه مصنوعی، خواه برای یک مراسم و مهمانی خاص باشد یا صرفا برای افزایش اعتماد به نفس ، به پای ثابت آرایش خانم ها تبدیل شده است. بر خلاف اکستنشن مژه مصنوعی که روشی نسبتا دائمی است، مژه مصنوعی موقتی بوده و عمری کمتر از ۲۴ ساعت دارد. در این مطلب، با نکاتی حرفه ای در مورد انتخاب مژه مصنوعی مناسب چشمانتان آشنا می شوید.

    انتخاب مژه مصنوعی مناسب

    مژه مصنوعی ها در تکمیل یک آرایش خوب بی نهایت مؤثر هستند به همین دلیل انتخاب صحیح مژه مصنوعی در بی نقص بودن آرایش صورت نکته مهمی است. انتخاب مژه مصنوعی بر اساس مدل و فرم چشم و نوع و سبک آرایش چشم انتخاب می شود.

    چسباندن مژه مصنوعی به تخصص نیاز دارد و باید از دقت بالایی برخوردار باشید.

    از مژه مصنوعی ها باید پس از پایان آرایش استفاده کرد

    چون می خواهیم مژه ها کاملا مشکی باشند اگر در ابتدا استفاده شود پر از پودر سایه خواهد شد.مژه مصنوعی ها انواع مختلفی دارند که در ادامه یکی از گریمورهای خوب تهران توضیحات کامل درباره انتخاب صحیح مژه مصنوعی را میدهند.

    مژه مصنوعی
    مژه مصنوعی

    بازار مژه مصنوعی، به سرعت در حال گسترش است؛ برندها و فروشگاه های زیادی برای خرید این محصولات در دسترش شما هستند. اما مژه مصنوعی که در جعبه می بینید، با چیزی که روی چشمتان می زنید بسیار تفاوت خواهد داشت. پس از کجا باید تشخیص داد کدام مدل مژه مصنوعی، برای چشمان شما مناسب است؟
    پیش از هر چیز باید بدانید چند نوع مژه مصنوعی وجود دارد:

    مژه مصنوعی کامل

    رایج ترین نوع مژه است و گذاشتن آن هم زمان کمی می برد. مژه ها روی نواری قرار گرفته اند که آن نوار به پلک می چسبد. نکته منفی این نوع مژه ها این است که بسته به نوع نواری که در آن ها استفاده شده، ممکن است مصنوعی بودن آن ها توی چشم بزند.

    اگر چشم هایتان خیلی داخل استخوان حدقه چشم قرار گرفته اند، انتخاب مژه های بلند و یا چشمگیر، باعث می شود چشم ها باز تر شده و جلوتر بیایند. اگر چشم های متوسط تا درشت دارید یا چشم هایتان از هم زیاد فاصله دارند، می توانید از مژه های چشمگیرتر و پرپشت استفاده کنید. این نوع از مژه در عین اینکه به مژه های طبیعی تان حجم میدهد، جذاب هم هست.

    مژه مصنوعی کامل
    مژه مصنوعی کامل

    مژه مصنوعی نیمه

    روی نوار کوتاه تری قرار گرفته و معمولا فقط نیمه بیرونی پلک را پوشش می دهد. همین موضوع باعث می شود تا این نوع مژه ها طبیعی تر به نظر رسیده و کاربرد و گذاشتن آنها راحت تر باشد.

    مژه مصنوعی نیمه برای هر دوع چشم افتاده و گربه ای عالی است. گوشه ی رو به بالای این نوع مژه ها، قسمت بیرون چشم را بالا کشیده و خط مورب و زیبای چشم را بیشتر جلوه می دهد. همچنین، این نوع مژه مصنوعی، برای چشم های نزدیک به هم یا چشم های گرد هم بسیار مناسب است. چون گوشه های داخلی چشم را باز گذاشته و کمک می کند فرم چشم کشیده تر شود.

    مژه مصنوعی نیمه
    مژه مصنوعی نیمه

    مژه مصنوعی دانه ای

    هم یا به صورت تکی است یا به صورت دسته ای که به آن خوشه ای می گویند. این مدل، راحت ترین نوع مژه مصنوعی، برای اکثر افراد می باشد اما کار گذاشتن آن ها زمان زیادی می برد. مژه مصنوعی دانه ای، آزادی عمل بیشتری به شما داده و میکاپ آرتیست های حرفه ای بیشتر از این نوع مژه ها استفاده می کنند.

    مژه مصنوعی دانه ای، راحت ترین نوع مژه بر روی چشم به حساب می آیند.

    این نوع مژه برای هر نوع فرم چشم مناسب است؛ زیرا می توانید به راحتی جاهای خالی را با آن پر کرده یا چند لایه از آن را روی هم گذاشته و مژه ها را پرحجم تر و چشمگیرتر کنید.
    نقطه ضعف آن چیست؟
    باید صبور باشید و برای گذاشتن آن پنج دقیقه وقت بیشتری بگذارید. یا شاید کمی بیشتر!
    اطلاعاتی که برای انتخاب مژه مصنوعی مناسب خود نیاز دارید، اکنون در اختیار شماست. به عنوان یک توصیه میکاپ، همیشه به مخاطبان خود می گوییم که از گذاشتن مژه مصنوعی نترسند. این مژه ها موقتی هستند و در صورت انتخاب استایل مناسب و بکارگیری درست، استفاده از آن ها بسیار راحت خواهد بود.

    مژه مصنوعی دانه ای
    مژه مصنوعی دانه ای

    هر کدام از این سه نوع مژه، انواع مختلفی با اندازه ها و فرم های متفاوت دارند. از جمله طبیعی، شاخه ای، پر پشت، بلند و غیره. بخشی از کاری که باید انجام دهید، انتخاب سبک مژه ای است که می خواهید داشته باشید. آیا می خواهید مژه هایتان کلاسیک و طبیعی باشد، یا جذاب و چشمگیر، یا شاخه ای و رمانتیک، و یا هر سبک دیگری که دنبال آن هستید.

    اگر در کار گذاشتن مژه مصنوعی، ناوارد و مبتدی هستید باید بدانید که هر چه مژه مصنوعی، ظاهر طبیعی تری داشته و سبک تر باشد بهتر است. اگر تراکم مژه هایتان خیلی کم است، بهتر است مژه مصنوعی انتخاب کنید که موهای آن به هم ریخته بوده و حالت ضربدری داشته باشد. زیرا حالت مژه های طبیعی خودمان هم صاف و مستقیم نیست و به سمت های مختلف رشد می کند. برای چشم های کوچک و ریز، بهتر است مژه هایی انتخاب کنیم که زیاد جلب توجه نکند؛ زیرا نمی خواهیم مصنوعی بودن مژه هایمان توی ذوق بزند. افرادی که چشم های درشت دارند هم می بایست از مژه های مصنوعی کامل و طبیعی استفاده کنند، تا از جلوه زیاد چشم کاسته و چشم ها را تلطیف کند.

    نکات استفاده از مژه مصنوعی
    – حتما لازم نیست یک مژه را کامل روی چشم بچسبانید با توجه به اندازه چشم با قیچی میتوانید طول مژه مصنوعی رااز قسمت انتهای مژه به اندازه دلخواه کوتاه کنید.
    – انتخاب چسب خوب و ضد حساسیت بسیار مهم است.چسب ها در چهار رنگ طوسی,بی رنگ,سفید,مشکی است.بعد از زدن مقدار یکنواختی از چسب روی مژه مصنوعی ۱۰ ثانیه مکث میکنیم بعد مژه را می چسبانیم.
    – برای کسانی که میخواهند چشمانی خمار داشته باشند در انتهای چشم از مژه های بلند استفاده میکنیم.در وسط چشم مژه متوسط و هر چه به سمت گوشه داخلی چشم پیش می رویم از مژه های کوتاه تر استفاده میکنیم.(مژه های تکی در سه سایز کوتاه,متوسط,بلند وجود دارند)

    – به یاد داشته باشید که به خاطر مسائل بهداشتی از یک جفت مژه مصنوعی حداکثر تا ۵ بار استفاده کنید

    و هیچگاه آنها را با کسی شریک نشوید. همچنین برای جلوگیری از آسیب به مژه های اصلی، موقع برداشتن مژه مصنوعی از خیس کردن نوار آن بپرهیزید. ابتدا با استفاده از سیلیکون آرایشی سعی کنید چسب ها را شل کنید تا راحت تر بتوانید مژه ها را بردارید. سپس به آرامی مژه را از وسط بگیرید و بکشید. بعد از اتمام کارتان موادی را که به کار بردید پاک کنید.

    در نهایت انتخاب با شماست که به مژه های طبیعی خود برسید و آنها را با کشیدن ریمل زیباتر جلوه دهید یا از مژه های مصنوعی استفاده کنید و مژه هایی پرپشت داشته باشید. انتخاب خود را با ما و دوستان خود نیز در میان بگذارید.

    انتخاب مژه مصنوعی
    انتخاب مژه مصنوعی

    آموزش استفاده از مژه مصنوعی :

    اگر کمی تمرین داشته باشید، استفاده از آن راحت است. در این آموزش ، مرحله به مرحله چگونگی چسباندن مژه مصنوعی را شرح می دهیم:

    ابزار مورد نیاز: مژه مصنوعی، چسب مژه ، موچین

    ابزار اختیاری: خط چشم مایع یا سایه چشم تیره، قلموی کوچک آرایشی

    استفاده از مژه مصنوعی باید در آخرین مرحله آرایش چشم باشد. بنابراین پیش از آن، سایه چشم و خط چشم را بزنید و در آخر نوبت به مژه مصنوعی می رسد.

    دلیل آنکه در آخر از آنها استفاده می کنیم این است که شما می خواهید مژه ها کاملا مشکی و تمیز باشند و نمی خواهید آنها با پودر سایه و دیگر مواد آلوده شود. اگر در همان ابتدا استفاده کنید ، پر از پودر سایه می شود. به گزارش پرشین وی می توانید پیش از استفاده از آن یک لایه نازک ریمل نیز بزنید ولی چندان لازم نیست.

    مرحله ۱: مژه مصنوعی ها را از جعبه در آورید. با استفاده از موچین یا انگشتانتان، به آرامی مژه ها را بلند کنید، اگر فشار زیادی به خرج دهید به مژه ها صدمه می زنید.

    مرحله ۲: با استفاده از انگشت اشاره یا شست دو سر انتهایی مژه را بگیرید و به پایین متمایل کنید.به آرامی آن را به اندازه یک سانتی متر با دست بالا و پایین ببرید. این کار باعث کشیده شدن آن شده و آن را از سفت بودن بیش از حد در می آورد. در عین حال این کار کمک می کند تامژه ها بهتر به روی پلک بنشیند. (همانند بادکنک که پیش از باد کردن آن را کمی می کشید تا از حالت خشکی و سفتی اولیه خارج شود)

    مرحله ۳: در این مرحله باید امتحان کنید که آیا طول مژه ها اندازه پلک شما است یا خیر، اگر چشمان کوچکتری دارید باید کمی از آن را قیچی کنید. با نگه داشتن بر روی چشم آن را اندازه کنید. باید دقت کنید که از کجا مژه های طبیعی شما شروع شده (از گوشه داخلی) و اضافه آن را از گوشه خارجی اندازه بگیرید.

    مرحله ۴: با قیچی قسمت اضافه آن را ببرید. می توانید دوباره روی مژه های خود قرار دهید ببینید به اندازه کافی کوتاه شده است یا خیر.

    مرحله ۵: کمی از چسب مژه را بر روی یک سطح تمیز بریزید. به طور مستقیم از داخل تویوپ چسب به مژه ها نزنید. چرا که مقدار زیادی چسب خارج می شود و مژه ها را خراب می کند.

    مرحله ۶: با هر وسیله ای که دوست دارید می توانید چسب را به مژه بزنید (می توانید از قسمتی از موچین و یا از خلال دندان برای زدن چسب استفاده کنید).

    مرحله ۷: توجه داشته باشید که لایه نازکی چسب به آن بزنید ولی در قسمت های انتهایی مژه کمی چسب بیشتر بزنید، چرا که نقاطی است که به راحتی چسب باز می شود.

    مرحله ۸: با موچین مژه را بلند کنید، آن را در وسط نگه دارید. موچین را تا خط مژه ببرید ولی نه آنکه با چسب آن برخورد کند.

    مرحله ۹: دشوار است که مستقیم به آینه نگاه کنید و مژه ها را بچسبانید. راحت ترین روش آن است که بنشینید یا کامل بایستید و کمی سر خود را به سمت عقب کج کنید، تا وقتی که مستقیم نگاه می کنیدچشم هایتان مسلط شود و بهتر خط مژه خود را ببینید. مژه را تا جایی که می توانید نزدیک خط مژه ببرید. باید آنها را بر روی پلک قرار دهید نه بر روی مژه هایتان. پیش از آنکه به پوست بچسبانید ، خطوط آن را کنترل کنید تا در ابتدا و انتهای مژه های طبیعی خودتان باشد.

    مرحله ۱۰: به محض آنکه مژه ها با خط مژه های خودتان هم تراز شد. با موچین ابتدای مژه ها رابگیرید و به پلک فشار دهید. بازهم یادآوری می کنیم که آن را بر روی خط طبیعی مژه قرار دهید و نزدیک مجرای اشک نباشد و گرنه در تمام مدت آبریزش چشم و احساس فشار بر روی چشم را خواهید داشت. باید فضای کوچکی خالی باشد. این کار را سریع انجام دهید تا چسب خشک نشود.

    مرحله ۱۱: این کار را در کل خط مژه مصنوعی انجام دهید و با موچین کمی به پوست فشار دهید تا بچسبد.

    مرحله ۱۲: برای اطمینان از محکم شدن آن از یک قلمو و یا یک ابزار اسفنجی استفاده کرده و به روی کل خط مژه بکشید تا کامل بر روی پوست محکم شود.

    مرحله ۱۳: یک الی دو دقیقه صبر کنید تا چسب کامل خشک شود.

    مرحله ۱۴: در این مرحله می توانید از خط چشم مایع یا مداد وهمین طور به گزارش پرشین وی سایه تیره رنگ مانند (قهوه ای یا مشکی) استفاده کنید. اگر از سایه چشم استفاده می کنید ، مقداری از پودر آن را در نزدیکی خط مژه بزنید تا خطمژه مصنوعی را بیشتر با مژه های طبیعی خود هماهنگ کنید.

    مرحله ۱۵: در مرحله آخر لایه ای از ریمل بزنید تا مژه های طبیعی و مصنوعی ظاهر یکسانی به خود بگیرند و علاوه برآن مژه ها تیره تر نیز به نظر خواهند رسید.

    آموزش استفاده از مژه مصنوعی
    آموزش استفاده از مژه مصنوعی

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطلب پیشنهادی

    بهترین عطر پاییزی زنانه

    خوشبوترین و بهترین عطر پاییزی زنانه کدام هست؟

     عطر پاییزی زنانه بالاخره فصل زیبای پاییز هم داره فرا میرسه و از گرمای وحشتناک هوا کم …

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.