قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه » وب مستر » گرافیک » آموزش فیلم گرفتن از صفحه گوشی در اندروید
فروشگاه اینترنتی ایلیار
فیلم گرفتن از صفحه گوشی
فیلم گرفتن از صفحه گوشی

آموزش فیلم گرفتن از صفحه گوشی در اندروید

  • آموزش فیلم گرفتن از صفحه گوشی در اندروید

    امروز میخواستم نحوه استفاده از کد تخفیف در فروشگاه اینترنتی ایلیار و در پیج اینستاگرام ایلیار برای مشتریای عزیزمون آموزش بدم. اما چجوری؟ اینم بگما هر ادمین وب سایتی به یه برنامه فیلم برداری از گوشی نیاز داره. در ادامه با مجله اینترنتی ایلیار همراه باشید

    شاید برای شما هم پیش اومده باشه که بخواهید چیزی رو در گوشی یا تبلت اندرویدی خودتون به کسی که دور از شماست، نشون بدید و یا نحوه کار با برنامه یا بخش خاصی از گوشی رو آموزش بدین اما نتونید به خوبی منظورتون رو بیان کنید و دچار سردرگمی بشید؛ در این حالت فیلم گرفتن از کاری که انجام می دیم، بهترین شیوه آموزشی به حساب میاد و این در حالیه که ابزارهای زیادی برای فیلمبرداری از صفحه نمایش اندروید منتشر شدن که در ادامه‌ این مطلب ما قصد داریم نحوه‌ فیلمبرداری از صفحه گوشی‌های اندرویدی با استفاده از برنامه‌ ای به نام DURecorder رو آموزش بدیم.

    اپل در سیستم عامل iOS 11 قابلیت فیلمبرداری از صفحه نمایش دستگاه را ارائه کرده است، بنابراین تمام آیفون و آیپد هایی که به این سیستم عامل مجهز شوند، امکان فیلمبرداری از اسکرین دستگاه را ارائه خواهند کرد ولی ما در این مقاله میخواهیم نحوه فیلم برداری در گوشی آندروید و بگیم.

    در این مقاله به صورت خیلی ساده آموزش داده شده چطور میشه از صفحه گوشی موبایل فیلم تهیه کرد. این آموزش قدم به قدم شما رو تا مرحله شروع ضبط ویدئو از صفحه تلفن همراهتون پیش پیش می بره…

    در ضمن این مقاله آموزشی، مخصوص افرادی هست که گوشی تلفن همراه با سیستم عامل اندروید دارند.

    فیلم‌برداری از صفحه اندروید

    فیلم‌برداری از صفحه دستگاه‌های اندرویدی که از نسخه ۵ (لالیپاپ) به بعد این سیستم عامل استفاده می‌کنند، بسیار ساده انجام می‎‌شود. شما برای انجام دادن این کار تنها به نصب اپلیکیشن‌هایی مثل AZ Screen Recorder یا ilos screen recorder یا Lollipop Screen Recorder نیاز دارید تا بتوانید با فشار یک دکمه شروع به فیلم‌برداری از صفحه گوشی خود کنید. همچنین این امکان برای شما فراهم آمده است تا کیفیت فیلم را به دلخواه تنظیم کنید و حتی پس از ضبط آن را ویرایش کنید.
    فیلم گرفتن از صفحه ی گوشی های اندرویدی با استفاده از اپلیکیشن های مختلفی انجام میشود. یکی از برنامه هایی که در این امر بسیار مفید واقع شده، DU Recorder است 

    برنامه DU Recorder

    بد نیست بدونید DU Recorder  یک ضبط کننده صفحه رایگان، پایدار و با کیفیت بالاست که به شما کمک می کنه به صورت روان و تمیز از صفحه نمایش دستگاه اندرویدی خودتون فیلمبرداری کنید؛ همچنین با انواع امکانات و بدون نیاز به روت، DU Recorder یک راه آسان برای ضبط فیلم از صفحه نمایش، مانند ویدئوهای بازی، تماس های ویدئویی و غیره به حساب میاد.

    چطور با استفاده از DU Recorder از صفحه نمایش گوشی‌ های اندرویدی فیلمبرداری کنیم؟

    ۱- اپلیکیشن DU Recorder رو دانلود کنید.

    ۲- وقتی برنامه رو باز می‌ کنید، با گزینه‌ های مختلفی همچون Record، Videos and setting، Camera، Screen shot مواجه میشید؛ می‌ تونید بر روی Videos and setting ضربه بزنید تا مواردی همچون رزولوشن، کیفیت و تعداد فریم رو تنظیم کنید.

    ۳- وقتی این کار رو انجام دادید، کافیه بر روی دکمه‌ Record ضربه بزنید تا DU Recorder شروع به ضبط کنه؛ حال می‌ تونید هر کاری دلتون می‌ خواد رو با گوشی انجام بدید و برنامه‌ ای که به‌ طور فعال در پس‌ زمینه اجرا میشه، تمام حرکات شما رو ضبط می‌ کنه.

    از دیگر ویژگی‌های این اپلیکیشن می‌توان به قابلیت متوقف کردن لحظه‌ای ویدیو، ضبط صدای بیرونی، فیلم‌برداری همزمان با دوربین جلو، ساخت GIF، ادیت ویدیو و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد. همچنین این نرم‌افزار قابلیت اسکرین‌شات گرفتن و نیز ادیت تصویر را نیز دارد.

    * نکته: در هر زمانی می‌ تونید گزینه‌ های ضبط رو از طریق ویجت برنامه در قسمت نوتیفیکیشن کنترل کنید.

    ۴- بعد از این که ویدیو ضبط شد، می‌ تونید از ویژگی‌ های پیشرفته‌ این برنامه برای دستکاری ویدیو استفاده کنید؛ به عنوان مثال می‌ تونید ویدیو رو ببرید، موسیقی و عکس اضافه کنید یا چند ویدیو رو با هم ادغام کنید.

    ۵- حال بعد از این که فیلمی رو از صفحه نمایش اسمارت فون اندرویدتون گرفتید، می‌ تونید اون رو ذخیره کرده و یا مستقیم با کسی به اشتراک بذارید.

    نقاط قوت

    • نزدیک به ۵M نصب فعال
    • کاملا رایگان
    • تنظیمات فراوان برای ویدیوی نهایی بدون هیچ محدودیتی
    • قابلیت ادیت عکس و فیلم
    • استفاده‌ی آسان

    نقاط ضعف

    • عدم کم‌حجم‌سازی ویدیوی HD
    فیلم گرفتن از صفحه گوشی
    فیلم گرفتن از صفحه گوشی

    برنامه  Mobizen Screen Recorder

    این اپلیکیشن نیز قابلیت ساخت ویدیو با نرخ فریم تا ۶۰ و با کیفیت ۱۰۸۰ را فراهم کرده‌است و قابلیت استفاده‌ی همزمان از دوربین جلو را نیز دارد. دیگر قابلیت کلیدی آن ساخت قطعه‌ی ابتدایی و انتهایی و همچنین امکان اضافه‌کردن موسیقی پس‌زمینه است.

    نقاط قوت

    • نزدیک به ۱۰۰M نصب فعال
    • فیلم‌برداری HD بدون محدودیت
    • ابزار ادیت ویدیو
    • متوقف کردن و ادامه دادن ویدیوی در حال پخش

    نقاط ضعف

    • نشان داده‌شدن تبلیغات بعد از ضبط هر ویدیو
     فیلم گرفتن از صفحه گوشی
    فیلم گرفتن از صفحه گوشی

    برنامه AZ Screen Recorder

    از اولین اسکرین رکوردر هایی که برای تصویر برداری از اندروید معرفی شد AZ Screen Recorder است. ولی ما آخر معرفیش کردیم

    قابلیت های زیادی نیز در آن وجود دارد ؛ گزینه Magic برای فیلم برداری و کنترل بخش های مختلف بدون ایجاد هیچ گونه تغییر در فیلم است. می توانید از دوربین دوم نیز برای فیلم برداری استفاده کنید و با ابزارهای ویرایش ، فیلم ها را از نظر زمانی کات کنید.

    نسخه‌ی رایگان این اپلیکیشن نیز قابلیت فیلم‌برداری HD با نرخ فریم ۶۰ و روزلوشن متغیر را به کاربر عرضه می‌کند. همچنین امکان قرار دادن یک تایمر برای پایان خودکار فیلم‌برداری نیز وجود دارد.

    نسخه‌ی پولی این اپلیکیشن امکاناتی نظیر استفاده از دوربین جلو، تایمر معکوس، تکه‌تکه کردن ویدیو، نقاشی روی صفحه و دکمه‌ی کنترل فیلم‌برداری را به آن اضافه می‌کند.

    نقاط قوت

    • نزدیک به ۱۰M نصب فعال
    • فیلم‌برداری با کیفیت ۱۰۸۰
    • ضبط صدای بیرون

    نقاط ضعف

    • قابلیت‌های نسخه‌ی پولی در دیگر اپلیکیشن‌ها رایگان است.
     فیلم برداری از گوشی
    فیلم برداری از گوشی

    من خودم این برنامه برنامه  Mobizen Screen Recorder رو نصب و فعال کنم. شما از چه برنامه ای برای رکورد از گوشی استفاده می کنید؟

    اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.ممنون که با ایلیار دات کام همراه بودید!

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطلب پیشنهادی

    فارسی سازی وردپرس

    فارسی کردن پیشخوان وردپرس

    فارسی کردن پیشخوان وردپرس فارسی کردن وردپرس میتونه با روش‌های مختلفی انجام بگیره که شاید در …

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.